maandag 26 januari 2015

Nail polish | Lovely limited editions


De maand is bijna voorbij en voor de meeste make-up merken betekent dit dat er weer nieuwe limited editions in de schappen komen. Alles dat met de winter te maken heeft wordt uit de schappen gehaald en we maken ons op voor de lente, die ondanks de kou, alweer in zicht is. Ik zou Ilona niet zijn als ik geen nagellak zou hebben gehaald van de nieuwe edities en daarom laat ik jullie in deze post niet één, niet twee, maar maar liefst drie aangeschafte limited editions zien.

Het is geen verrassing meer, maar ik nam ook nu weer alleen maar nagellak mee. De rest van de limited editions sprak mij niet aan en ook bij sommige lakken heb ik even staan twijfelen, maar ik nam toch weer heel wat mee. Het ziet er ook weer zo mooi uit...

Shine for Me | €14,95

De eerste limited edition waar ik iets van kocht is van de O.P.I. Fifty Shades Of Grey collectie. Deze collectie is geïnspireerd op de erotische roman, met gelijknamige titel, van E.L. James. Het verhaal van de jonge Anastasia Steele die een wel heel bijzonder relatie krijgt met zakenman Christian Grey is inmiddels de hele wereld over gegaan en ligt op menig nachtkastje van vele vrouwen. Inmiddels is het boek zelfs verfilmd en hiervoor heeft O.P.I. speciaal deze collectie uitgebracht. De film heeft zijn Nederlandse release op 12 februari 2015. Zelf zal ik hier niet heengaan, ik vind het verhaal namelijk helemaal niets, maar de lakken daarentegen wekten wel mijn interesse. Ik wilde dan ook eigenlijk gaan voor het pakket met mini's, maar deze was in het Douglas filiaal waar ik mijn aankoop deed helaas niet meer verkrijgbaar.

C03 Greencard to Surreality - C04 Greyhound to Nowhere | €3,59

De tweede limited edition waarbij ik mijn slag sloeg is de VISIONary collectie van Catrice. Een collectie waarvan ik eerst betwijfelde of deze wel in de winkel had moeten komen volgens het programma van Catrice, want online kon ik over de collectie helemaal niets vinden en zelfs op de Nederlandse Catrice site staat er niets over. Van de lakken waren ook geen swatches te vinden en daarom nam ik zelf de proef op de som door twee volstrekt onbekende lakken mee te nemen. Mocht je toch nieuwsgierig worden naar de rest van deze collectie raad ik je aan om zelf bij een Kruidvat of Trekpleister in de buurt te kijken.

04 Where Did I Park My Unicorn - 02 Enchanted By Hint Of Mint - 03 Mauve-llous Fairy - 01 Enter Wonderland | €1,99

Last but not least, de Hidden Stories collectie van Essence. Bij de preview ging mijn hart al sneller kloppen van de producten die ik zag, zoveel zoete pastelkleuren en zoveel schattige producten! Ik moest meteen denken aan Love Letters, een eerdere limited edition. Hier had ik ook al vrij veel van ingeslagen en daarom besloot ik om mij nu maar eens in te houden. Hidden Stories neemt je nog even mee terug naar het winter wonderland, maar vormt ook een brug naar de lente die komen gaat. 


Ik wil echt heel erg graag met dit lakje beginnen, want oh, oh, oh, wat is deze prachtig! Shine for Me is echt een glitter bomb en dekt na drie dunne lagen al perfect. De lak droogt erg snel en de verschillende blauwe en zilveren glitters komen heel erg mooi uit. In de zon weerkaatst de lak behoorlijk, dus als je iemand wil verblinden met deze lak, grijp je kans.


Oeh, pretty! Ook deze lakken vind ik erg mooi, Catrice weet mij na de blamages van afgelopen limited editions weer even aan het lachen te maken. De lakken hebben allebei een andere finish. C03 Greencard to Surreality heeft een metallic finish en je moet bij het lakken oppassen dat je de strepen er niet in lakt. C04 Greyhound to Nowhere heeft een matte finish en droogt dan ook iets sneller dan de andere lak. Ook de potjes van deze lakken vind ik erg mooi, ze hebben een luxe uitstraling en doen mij dan ook een beetje denken aan de verpakkingen van de Luxury Lacquers van Catrice.


Dan zijn we alweer aangekomen bij de laatste lakken, namelijk die van Essence. Bij het swatchen gebeurde er helaas iets heel vervelends met het potje van Where Did I Park My Unicorn? De bovenkant van het flesje brak af toen ik de dop los wilde draaien! Ik baalde, want bij het lakken van mijn nagels bleek de lak ook nog eens mooi te dekken na twee lagen en dat zonder strepen. Inmiddels heb ik de lak opnieuw gekocht, maar het is wel zonde. Gelukkig is de lak op zich prachtig.

De enige liquid sand lak die je in dit hele artikel tegekomt is Enchanted By Hint Of Mint. Deze lak is pastelgroen en dekt na twee lagen. Helaas is het liquid sand effect minimaal, wat ik als liefhebber erg jammer vind. De lakt droogt hierdoor ook niet snel, misschien zelfs langzamer dan een creamy lak van Essence. Ik vind de kleur prachtig, maar deze kwaliteit ben ik van Essence niet helemaal gewend.

Mauve-llous Fairy is een lak die je op twee manieren kan dragen; zonder basis met drie lagen, of met basis en dan als top coat. In de swatches heb ik de eerste manier toegepast en ik vind dit erg mooi! Ik had niet verwacht dat het lakje zonder basis zou dekken, maar daar had ik mij dus flink in vergist. Over een paarse lak heen komt de glitter misschien nog wel beter uit.

Matte nagellak is na liquid sand één van mijn favoriete finishes. Nu heb je daar natuurlijk top coat voor, maar nog fijner is het als de lak van zichzelf al mat opdroogt. Matte lakken drogen over het algemeen sneller en dat is ook bij Enter Wonderland het geval. Na een half uur kon ik mijn bezigheden gewoon weer oppakken. De kleur van de lak vergeet ik nu bijna, maar die is zo mooi dat het schandalig zou zijn er niet over te praten. De kleur is niet wit, niet crème, maar ook nét geen grijs. Het is echt een mengelmoes en dit zorgt voor een mooi effect.


In ben weer helemaal in de stemming met deze lakjes. Allemaal zijn ze van goede kwaliteit en ondanks dat de prijzen behoorlijk uiteen liggen vind ik de verhouding tussen prijs en kwaliteit wel goed. Mijn favorieten zijn Shine for Me en Enter Wonderland, glitters en mooi mat. Ik kijk alweer uit naar de volgende limited editions, al zou mijn portemonnee na deze aankopen toch wat blijer zijn als die er niet zo mooi uitzien.

Heb jij de nieuwe limited editions al bekeken?

1 opmerking: