dinsdag 23 september 2014

Essence | XXXL longlasting lipgloss MATT effect


Essence heeft al een tijdje 3 schappen in Duitsland, maar dat extra schap is nu ook eindelijk naar Nederland gekomen! In Amsterdam op de Nieuwendijk spotte ik de nieuwe producten en ik nam dan ook weer enorm veel mee. De komende week zul je dus meer nieuwe Essence producten gaan zien op WFOP. Ik zal vandaag beginnen met twee prachtige producten, twee XXXL longlasting lipglosses.



Toevallig schreef ik een paar dagen geleden iets over lipgloss van H&M, toch is deze variant van Essence niet wat je verwacht van een lipgloss. Dit komt door het matte effect dat deze lipgloss van Essence achter laat. In de collectie zitten al drie matte lipglosses en Essence heeft dit dus uitgebreid naar vijf. De nieuwe kleuren zijn: 09 Smooth Berry en 15 Coral Mousse.

Smooth Berry - Coral Mousse


Coral Mousse is een prachtige, lichte, koraalkleur. Net niet rood, net niet roze, maar ook niet helemaal nude. Ik vind het een heel erg mooi en subtiel kleurtje, zeker geschikt voor dagelijks gebruik. Ik was eerst even bang dat de kleur te licht was en daarmee de lijntjes in mijn lippen goed zou laten zien, maar dit is gelukkig niet het geval.


Het tweede kleurtje dat ik kocht is Smooth Berry. Ik houd normaal niet zo van donkerdere kleurtjes, maar vind deze erg mooi staan. Het is een kleurtje dat tussen rood en paars in zit, inderdaad, een echt bessenkleurtje! Deze kleur lipgloss blijft bij mij het langste zitten, hij houdt het makkelijk 4 tot 5 uur vol. Ook met het schoonmaken van de swatches op m'n arm moest ik flink wat kracht zetten dit kleurtje er af te boenen.

Coral Mousse - Smooth Berry

Beide kleuren laten bij mij geen duidelijke lijntjes of rare ophopingen zien, positief! Ook is het effect mooi matt en zijn mijn velletjes, ondanks het effect, eigenlijk niet te zien. Verder ben ik erg te spreken over de kleurtjes, ze zijn een mooie toevoeging met de andere drie kleuren die Essence al in het assortiment heeft.


Ik was al fan van de drie andere matte lipglosses van Essence en was dus heel blij om te zien dat er twee nieuwe kleuren in het assortiment kwamen. Ook deze twee kleuren zijn weer prachtig en werken perfect. Geen lijntjes, heel zacht op de lippen en pas bijwerken na 4 uurtjes! Ik ben zeker te spreken over dit product.

Essence XXXL longlasting lipgloss MATT effect - €2,39 - te koop bij Kruidvat met extra schap

Heb jij al nieuwe lipproducten van Essence uitgeprobeerd?


10 opmerkingen: