woensdag 20 juli 2016

My monthly cup of coffee | Juli


Hé, een nieuwe serie! Nee, dat niet, maar wel even een ander artikel dan gewoonlijk deze maand. In plaats van thee ga ik namelijk twee pakjes koffie met jullie bespreken. Ik hoop dus dat je een koffieliefhebber bent, anders zal je weer even een maandje moeten wachten.


Eigenlijk drink ik het liefste snelfilterkoffie of koffie van koffiebonen, maar het is leuk om af en toe eens wat oploskoffie uit te proberen. Vooral omdat er tegenwoordig heel wat verschillende soorten en smaken in de winkel te vinden zijn. Wat ik vandaag met jullie ga bespreken, is latte macchiato, ofwel koffie met melk en een laag melkschuim. Daar ben ik in het algemeen een groot fan van, maar deze pakjes moeten nog mijn goedkeuring krijgen. Ik ga twee merken proberen: Nescafé en Buisman.


De eerste die ik ga testen zijn de zakjes van Buisman. In een verpakking zitten 8 zakjes, maar bij Albert Heijn kwam ik een keer deze voordeelverpakking tegen met 16 zakjes oploskoffie. Het is dus koffie in poedervorm waar je heet water bijgooit en vervolgens moet roeren. Dit staat ook in twee stappen op de verpakking aangegeven, super simpel dus. Nu maar hopen dat het er straks net zo lekker uit gaat zien als het plaatje op de voorkant van de doos.


Zo'n dikke laag schuim als op de verpakking is het niet, maar ik ben wel tevreden. De schuimlaag smaakt lekker en de koffie ook. Wel is het moeilijk om uit te leggen. Wat ik in ieder geval kan zeggen is dat de koffie voor mij precies zoet genoeg is. Ik doe namelijk altijd suiker in mijn koffie, maar het is nu gelukkig ook weer geen suikerbom. Of het echt naar koffie smaakt? Nee, je proeft dat het niet zelf gezette koffie is. Toch kan ik het als koffieliefhebber zeker waarderen en kan ik je deze macchiato aanraden.




De foto op het doosje van de volgende koffie ziet er nóg veelbelovender uit en deze verpakking bevat 8 zakjes. De latte macchiato van Nescafé ziet er waarschijnlijk voor de koper iets aantrekkelijker uit en is dan ook net iets minder voordelig. De verpakking heeft een uitgebreid stappenplan, geeft je wat leuke tips en dat alles met speelse tekeningen. Nu maar hopen dat deze koffie net zo lekker is als de vorige.

De ingrediënten komen overigens redelijk overeen met de vorige verpakking, alleen de verhoudingen verschillen een beetje. In de koffie van Nescafé zit bijvoorbeeld iets minder suiker, maar iets meer melkpoeder.


De koffie van Nescafé kan ik ook niet goed op zichzelf omschrijven, maar kan ik wel goed vergelijken met de vorige. De koffie is net iets minder zoet en smaakt daardoor iets meer naar echte koffie. Dit is voor mij een pluspunt. Daarnaast vind ik het schuim er net iets mooier uitzien en net iets meer lijken op het prachtige plaatje op de voorkant van de doos.


Als ik tussen de pakjes oploskoffie zou moeten kiezen, zou ik voor die van Nescafé gaan. Deze is net iets lekkerder in smaak en er is net iets meer aandacht besteed aan een speelse en originele verpakking. Je betaalt wel iets meer, maar dat is het naar mijn mening waard. Beide merken zijn verkrijgbaar in de supermarkt.

Buisman latte macchiato, te koop bij o.a. Albert Heijn en Kruidvat - € 2,00 (ook in pot of kleine verpakking)
Nescafé latte macchiato, te koop bij Albert Heijn - € 2,39

Houd jij meer van koffie of van thee?
Welke oploskoffie vind jij lekker?

Related:

No Comments Yet, Leave Yours!