vrijdag 1 juli 2016

BH Cosmetics review | Shaaanxo palette & baked blush


Bereid je voor op heel wat foto's, want ik heb me toch een mooi palette aangeschaft! Met niet alleen oogschaduws, maar ook nog eens lipsticks. En dan heb ik het nog niet eens over de gebakken blush in deze review gehad. Ik heb je veel te vertellen, dus lees vooral verder.


Deze keer ga ik je voorstellen aan een compleet nieuw merk op onze blog. Ik werd bekend met BH Cosmetics door te kijken naar de video's van mijn favoriete beauty guru Shaaanxo. Zij is namelijk de samenwerking aangegaan met het merk en heeft een prachtig palette ontwikkeld dat ik per se moést hebben. En omdat ik dan toch op de site ging kijken, besloot ik gelijk door de andere producten te scrollen. Aan mijn bestelling voegde ik vervolgens een gebakken blush toe.


In de mening van Shaaanxo over producten kan ik me eigenlijk bijna altijd vinden. Het is dan ook niet gek dat ze een palette heeft samengesteld dat zowel volledig op haar voorkeuren, als op mijn voorkeuren aansluit. Het doosje ziet er zelfs al prachtig uit. Het heeft een soort lieflijke bokeh print en chique gouden letters. Op de achterkant staat nog een tekstje over de samenwerking tussen Shannon en het merk.


Bij een palette zul je al snel aan een oogschaduwpalette denken, maar zoals ik al zei bevat dit palette naast oogschaduws ook lipsticks. Dit is gerealiseerd door het palette twee zijden te geven: één met negen oogschaduws en één met negen lipsticks. Deze zijden bevatten beide een spiegel, zodat je eventueel enkel deze spiegel nodig hebt bij het aanbrengen van de kleuren. Daarnaast zijn alle kleuren bij aanschaf goed beschermd met een plastic vel.

Het oogschaduwpalette heeft overigens dezelfde uitstraling als het doosje waar deze in verpakt zit en is gemaakt van karton. Hierdoor weegt het palette weinig en is deze makkelijk mee te nemen. Ten slotte heeft het palette een magnetische sluiting. Ik ben zeer te spreken over hoe het palette is vormgegeven.


Dan de oogschaduwkleuren in de ene zijde, veel nude zoals je ziet. Toch zijn de kleuren niet zo simpel en basic als je denkt. Ik zal de swatches laten zien en zal ze met een nummer benoemen van links naar rechts en van boven naar beneden.


De eerste, vierde en zesde kleur zijn mat, zoals je kunt zien. Dit zijn kleuren die een perfecte basis kunnen vormen voor je ooglook. Vooral kleur zes is enorm goed gepigmenteerd en vind ik prachtig om als warme basis in mijn arcadeboog aan te brengen.

Daarnaast bevat het palette vier tinten met een shimmer: twee, drie, vijf en zeven. Kleur twee kan goed dienen als highlighter en kleur drie is echt enorm bijzonder. Ik hoop dat dat goed overkomt op de foto.

Dan nog de laatste twee kleuren. De achtste kleur van het palette vind ik de bijzonderste van allemaal. Het is een duo-chrome tint die met een bepaalde lichtinval gewoon warm bruin lijkt, maar met een andere lichtinval turquoise glans heeft. Ik heb geprobeerd dit te laten zien in een ooglook. Maar tot slot nog de laatste tint, dus de negende. Deze lijkt namelijk mat, maar bevat een hele lichte shimmer. De kleur is in ieder geval perfect om schaduw in je look te creëren.


Met de oogschaduws maakte ik voor dit artikel drie looks. De eerste is heel neutraal, bij de tweede look heb ik de zesde kleur sterker aangezet en bij de derde look staat de achtste kleur centraal. Je kunt bij de laatste look goed zien wat die duo-chrome inhoudt en je kunt goed zien hoe ik schaduw heb gecreëerd met de negende kleur. Ik been heel tevreden over het resultaat.


Ook de lipsticks zien er in de pan heel goed uit en als je naar de video's van Shannon kijkt, kun je waarschijnlijk net als ik gelijk zien dat zij de kleuren heeft uitgekozen. Er zijn een aantal nude kleuren, een goede, opvallende roze tint en wat donkere, vampy kleuren. Daarnaast draagt ze heel vaak een kleur zoals die rechtsboven. Ik ben heel benieuwd.

Wat je bij zo'n lipstickpalette als nadeel zou kunnen zien, is dat je de kleuren met een kwastje moet aanbrengen. Het is dus niet makkelijk om de lipstick later op de dag even bij te werken.


Hierboven zie je alle lipkleuren in een full-face foto. Het viel me gelijk op dat ongeveer de helft van de tinten niet erg opvalt. De drie rechter kleuren en de kleur onder in het midden zijn tof, maar de rest lijkt enorm op elkaar.

Wel ben ik positief over hoe de lipsticks aanvoelen op mijn lippen. Je voelt ze bijna niet zitten en de kleuren vervagen geleidelijk. Dus zelfs als je de donkerste kleur de hele dag wil dragen en niet bij wil werken, is dat geen probleem. Je krijgt namelijk geen duidelijke rand om je lippen heen. Daarnaast zou je natuurlijk een lipstick mee kunnen nemen die erop lijkt.

Over het algemeen ben ik blij met de lipkleurtjes. Ze zijn niet allemaal even opvallend of bijzonder, maar voelen wel fijn aan en zijn een leuke toevoeging aan het palette. Het palette is trouwens niet enorm duur, anders was mijn mening waarschijnlijk net iets minder positief.


En als bonus naast het palette bestelde ik er ook nog een blush bij, een bombshell illuminating baked blush om precies te zijn. De prijs hiervan viel me net als die van het palette enorm mee en ik ben vaak helemaal in de wolken met een gebakken blush.


De blush was trouwens een stuk kleiner dan ik in de eerste instantie verwachtte, maar dat mag de pret niet drukken. De verpakking is simpel, maar je kunt gelijk door de deksel de kleur bewonderen. Ik koos voor de kleur Daring, een oudroze kleur met gouden glittertjes.


De textuur van de blush is een beetje vreemd, als je het mij vraagt. Hij is heel zacht, maar wel gepigmenteerd. Bij een swatch met m'n vinger zie ik de kleur goed, maar je moet heel wat moeite doen om de kleur duidelijk op je wangen te krijgen. De gouden glitters zie je nagenoeg niet, maar ik weet niet of ik dat erg vind. Je zult de blush moeten opbouwen, maar het uiteindelijke resultaat mag er wezen: een natuurlijke blos op je wangen.


Ik ben mega blij met mijn bestelling bij BH Cosmetics, vooral met de oogschaduws in het Shaaanxo palette. De lipkleurtjes zal ik met plezier gaan gebruiken, ook al zijn ze niet enorm spectaculair. Het zijn lieve kleurtjes, die makkelijk te combineren zijn met alle ooglooks. De blush had iets beter mogen zijn, maar is alsnog een leuke toevoeging aan mijn stash. 

In totaal heb ik €24,30 betaald, wat natuurlijk wel afhangt van de koers. Hieronder de prijzen:
Blush - $6,00
Palette met 34% korting - $14,50
De totale kosten inclusief verzenden - $26,24

Het palette kocht ik dus met korting, wat trouwens nog steeds kan. Ik zie zelfs dat je er nu een gratis kado bij krijgt, namelijk een lipliner. Duur vind ik het dan uiteindelijk niet. Des te meer reden om het palette aan te schaffen. En vergeet niet de video's van Shannon te bekijken!

Shaaanxo palette en bombshell blush, te koop op de website van BH Cosmetics

Wat vind jij van de make-up van BH Cosmetics?

Related:

No Comments Yet, Leave Yours!