woensdag 15 juni 2016

Mijn favoriete parfum dupes


Parfum vind ik heerlijk en ik kan dan ook uren door de Douglas lopen om alles te ruiken en te
proberen. Het liefste zou ik alles kopen wat ik lekker vind, maar helaas laat mijn portemonnee dat niet toe. Gelukkig zijn daar de dupes, goedkopere varianten van een bekend parfum. Niet dezelfde kwaliteit, maar wel dezelfde geur. En dat laatste is natuurlijk het belangrijkste, daarom laat ik jullie vandaag mijn favoriete dupes van luxe parfum zien!

Kruidvat, The Master Perfumer - Absolute Iris / Lancôme - La Vie Est Belle

Ik trap af met een van de meest populaire geuren van de afgelopen tijd, namelijk La Vie Est Belle. De geur is erg zoet en vrouwelijk en geschikt voor elke dag en elke gelegenheid. Bovendien blijft de geur van Kruidvat ook behoorlijk lang hangen (zo'n 4 tot 5 uur), wat deze dupe nog veel fijner maakt. Ik pak deze geur er vaak bij als ik even niet weet wat ik moet kiezen, deze geur is altijd goed.

Kruidvat, The Master Perfumer - Oriental Summer / Yves Saint Laurent - Black Opium

Het was even gissen waarvan deze parfum een dupe was, maar gelukkig heb ik een vriendin die echt expert is met dit soort dingen en die kwam al snel uit bij Black Opium. Oriental Summer is de nieuwste geur in The Master Perfumer lijn van Kruidvat en is een wat zachtere geur. Er is vanille in verwerkt en dit merk je vooral als je de geur wat langer op hebt. In het begin is de geur wat heftig, maar deze zwakt met de tijd wat af.

Op=op voordeelshop - Madame Riche + Big Bazar - 24 Pure / Paco Rabanne - Lady Million

Eeuwig heb ik gezocht naar een full size dupe van Lady Million, maar na maanden zoeken vond ik hem dan toch eindelijk in de vorm van Madame Riche. Ik gebruikte eerst altijd 24 Pure van Big Bazar, maar deze was alleen in een mini te verkrijgen en ook niet in elk filiaal. Mijn blijdschap was dan ook erg groot toen ik deze full size fles vond. Ik moet wel zeggen dat Madame Riche een hele milde dupe is, 24 Pure was sterker van geur en kwam dichter bij het origineel. Madame Riche moet even op gang komen en is minder krachtig, maar blijft wel wat langer hangen dan 24 Pure.

Big Bazar - Garden of Roses + Blossomfield / Kenzo - Flower

Dit is echt mijn favoriete geur aller tijden. Normaal ben ik niet zo van het hele bloemige, maar deze is echt perfect! De geur is mild, niet te overheersend en dat vind ik zo fijn hieraan. Bovendien zijn de dupes overal te vinden en ik heb dan ook niet eens overwogen om ooit de echte variant aan te schaffen. Ik heb op dit moment een full size en een aantal mini's, dus voorlopig kan ik nog even door, maar mochten de dupes op zijn dan koop ik ze gewoon weer opnieuw!

Big Bazar - Bien Sûr! / Giorgio Armani - Sì

Toen ik deze geur rook herkende ik hem meteen, maar pas toen ik thuis kwam en eens goed keek naar de naam van het parfum ging het lichtje branden. Bien Sûr is natuurlijk gewoon Sì en het is een favoriet van een aantal van mijn vriendinnen. Een heerlijke geur waarvan ik overweeg om ook de originele variant aan te schaffen. Opnieuw een parfum waarbij vanille een rol speelt en waar ik vroeger snel m'n hoofd draaide bij het woord 'vanille' maakt het mij nu alleen maar blij. De parfum is zoet, maar niet op een vervelende manier en ik pak deze dupe er dan ook vaak bij.

Action - APL / DKNY - Be Delicious

Ik sluit af met, wat ik denk, de meest bekende dupe aller tijden, APL van Action die precies zo ruikt als Be Delicious van DKNY. Ik denk dat de meeste van ons echt opgegroeid zijn met deze dupe, iedereen had er wel eentje in huis. De geur vind ik nog steeds erg bijzonder, veel geurnoten, maar het frisse van de appel komt overal doorheen. Ik heb hier zelfs al een andere fles van opgemaakt en als ik even wil denken aan vroeger dan pak ik deze er ook weer bij. Zeker een geur waar ik nog veel meer plezier van ga hebben.


Ik ben zo blij met de dupes die ik nu heb, maar iedere keer als ik weer nieuwe, lekkere ruikende dupes tegen kom, wil ik meer! Het is gewoon zó verslavend om ze te verzamelen en ze zijn zo makkelijk te verkrijgen. Als je denkt dat Big Bazar veel heeft moet je eens bij Op=op voordeelshop kijken. Ik denk dat ik daar wel 100 dupes heb zien staan en het zal mij niet verbazen als er alleen maar meer bij komen. Ik ben ook heel benieuwd welke dupes jullie nog kennen en of jullie ook zo verslaafd eraan zijn als ik. Als je nog leuke dupes weet, of een winkel waar ze meer verkopen dan kan je het altijd achterlaten in de reacties.

Welke dupes van luxe geuren ken jij? Heb je ze zelf ook in huis?

Related:

2 opmerkingen:

  1. Ik wist niet eens dat deze dupes bestonden! De enige dupe die ik ken is Miss Glamour van de Lidl, dat is een dupe voor Coco Mademoiselle.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Omg, heel leuk artikel! Ik ga nu Absolute Iris en Oriental Summer aanschaffen. Ik vind de dupes van de Action wel altijd HEEL snel vervagen. Echt na een paar minuten gewoon al! =(

    BeantwoordenVerwijderen