donderdag 2 april 2015

Catrice Ultimate Colour Lipsticks Review | On The Pink Side Of Life & In A Rosegarden


De lente is begonnen en de donkere lipsticks mogen (let op, mogen) weer in de kast. Ik haal alle lieve lichte lipkleurtjes weer tevoorschijn en voeg daar natuurlijk ook nog wat nieuwe lipsticks aan toe. Hoe kan ik ook anders, als alle low-budget merken weer met nieuwe producten komen voor de lente?




Het low-budget-merk waar ik het over heb is Catrice. Er mogen dan wel Ultimate Stay lipsticks van het merk in de schappen zijn gekomen, maar wanneer er nieuwe Ultimate Colour kleurtjes uitkomen, wil ik die écht proberen. Dit zijn nummer vijf en zes van mijn Catrice-collectie, wat laat zien dat ik er wel tevreden over ben. Over de geur, verpakking en werking ben ik meer dan tevreden. Maar voldoen deze nieuwe kleuren ook aan mijn verwachtingen?


De eerste kleur die ik jullie toon is In A Rosegarden (370). Geen spannende finish, maar wel een prachtige, natuurlijke perzikkleur met oudroze ondertoon.


On The Pink Side Of Life (390) is echt roze. De finish ervan is mat en de kleur komt neer op een koraalroze tint. 



De kleur doet me denken aan de MAC lipstick Kinda Sexy, maar is niet mat en komt toch iets meer roze over op de lippen. De lipstick geeft een heel natuurlijk effect en is door de roze ondertoon iets meer levendig. Als swatch lijkt de kleur een tikje bruin, maar is ook oudroze te noemen. Wat een ondefinieerbare kleur! Hopelijk zegt de foto genoeg. Wat ik trouwens ontdekte tijdens het dragen van deze lipstick in de zon, zijn minuscule, gouden glittertjes. Wanneer je de lipstick gewoon draagt, is dit eigenlijk amper te zien. Helaas glijdt de lipstick redelijk snel van de lippen af. Na twee tot drie uur is de kleur niet helemaal goed meer zichtbaar. Gelukkig is het een natuurlijk kleurtje, waardoor deze natuurlijk vervaagt.


Op de foto hierboven zie je On The Pink Side Of Life. Het is precies de lichte, roze tint die ik nog kan hebben. De lipstick hoeft maar iets lichter te zijn en deze zou me niet staan. Over deze tint ben ik dus wel te spreken. Vooral het matte effect staat me enorm aan. Gewoonweg omdat ik daar een grote fan van ben. Ook zorgt de matte finish ervoor dat de lipstick lang blijft zitten. Misschien wel een uur of vijf. Bijwerken gaat gelukkig makkelijk, zonder dat er uitgedroogde stukjes te zien zijn. 

Love Me - In A Rosegarden - On The Pink Side Of Life

Wanneer ik natuurlijke kleurtjes als In A Rosegarden aanschaf, vraag ik me vaak af welke vergelijkbare kleuren er al in mijn lade liggen. Love Me van Essence schoot me gelijk te binnen. Daarom swatchte ik deze naast de twee kleuren van Catrice. Zoals je kunt zien, zit Love Me precies tussen de kleuren in. On The Pink Side Of Life is meer roze en In A Rosegarden meer perzik. 


Kleur kleur en het effect van de lipsticks verschilt toch redelijk. Ga je voor een stuk of vijf uurtjes mat? Of kies je voor eventjes een natuurlijke lipstick? Eventueel kies je voor de optie ertussen: Love Me. On The Pink Side Of Life is mijn favoriet. Ik kan in ieder geval aanraden voor deze kleurtjes te kiezen, als je naar lichte tinten voor het voorjaar op zoek bent. Ze kosten €3,99 per stuk en zijn te koop bij Kruidvat of Trekpleister.

Welk kleurtje ga jij dragen in deze lente?

Lees ook: Catrice - Berry Bradshaw

8 opmerkingen:

  1. Mooie kleurtjes voor de lente, ik kan niet kiezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. On The Pink Side Of Life vind ik echt een heel leuk kleurtje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie kleurtjes! Ik ga sowieso veel felle roze kleurtjes dragen in de lente & zomer! X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind On The Pink Side Of Life erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind on the pink side of life zo leuk! Heb hem zelf ook :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Erg mooie kleurtjes, staan je super!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super mooie kleurtjes!!

    X http://simonebruin.wordpress.com

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik vind ze je allebei heel erg mooi staan! perfecte kleurtjes voor de lente

    BeantwoordenVerwijderen