dinsdag 14 juni 2016

Kiko | Desert Dunes Trio Baked Blush


Soms zijn er producten waarbij je niet meteen die liefde voelt, maar vooral nieuwsgierigheid overheerst. Dat is wat ik had toen ik op Amsterdam CS de Kiko winkel in liep. Ik zag de producten van deze collectie en wilde echt graag iets meenemen, maar ik had geen idee wat. Na wat swatchen werd het deze blush en toen ik thuis was ben ik als een speer deze gaan testen. Is deze, ietwat impulsieve aankoop, het waard, of moet ik mezelf voortaan in bedwang houden?


Deze Desert Dunes Trio Baked Blush is onderdeel van de KIKO x Lovegrove Wanderlust Collection. Dit is de zomercollectie van 2016, waarbij Kiko samenwerkt met designer Ross Lovegrove. Zijn invloeden zijn verwerkt in het uiterlijk van de collectie, die zich kenmerkt met vele rosé gouden details en vooral praktische verpakkingen voor onderweg.

Ik ging voor een gebakken blush met de naam 03 Impulsive Mauve. Het is de donkerste kleur van de drie blushes die beschikbaar zijn. Naast deze mauve tint is er nog een roze en perzikkleurige blush te verkrijgen.

Naast de blushes bestaat de collectie onder meer uit kwasten, lipstick en zelfs eau de parfum.


Het pigment van deze blush, wauw, wat mooi! Ik hoefde maar heel licht te vegen om dit als swatch te krijgen. De drie kleuren zijn los van elkaar al prachtig, maar samen vormen ze een mooi en warm geheel. De blush is heel erg zacht en je verliest behoorlijk wat poeder als je de kwast grof over de blush haalt. Ga dus voorzichtig te werk! De blush heeft trouwens echt een lekker geurtje, deze ruikt precies naar de Campino yoghurt snoepjes van vroeger.

boven: zonder blush - onder: met blush

I'm in love! Ik vind deze blush zo mooi staan. Het geeft een hele natuurlijke blos op de wangen, met een kleine shimmer erin. De kleur is precies zoals ik had verwacht na het swatchen, tegen de warme kant aan en een mooie mix van roze/rode tinten.


Ondanks dat Kiko zichzelf veelal presenteert als low-budget merk, is deze collectie alles behalve low-budget. Toch moet ik hierbij naast Kiko staan, want dit product is elke cent helemaal waard. De blush is prachtig, zowel het uiterlijk als de kwaliteit. Ik ben echt heel erg blij met deze blush en zal hem nog vaak met plezier gaan gebruiken.

Kiko Desert Dunes Trio Baked Blush, zowel in de winkels als online te verkrijgen - €16,90

Staan er op jouw verlanglijstje nog producten uit deze limited edition?


Related:

1 opmerking: