vrijdag 10 juni 2016

Fashion Professional | make-up primer


Primer is een product wat ik niet vaak voorbij zie komen als ik kijk naar wat mijn vriendinnen gebruiken qua make-up. Toch vind ik het zelf een een geweldig middel om op lange dagen, of met feestjes te gebruiken. Primer is bedoeld om make-up langer te laten zitten en ik kocht deze Fashion Professional primer in de hoop dat deze dat ook zou doen...


Goede low-budget primers zijn zeldzaam, maar zo op het eerste gezicht heb ik wel vertrouwen in deze variant. De verpakking ziet er mooi en strak uit en ook op de achterkant is de informatie goed weergegeven. In het doosje zit zelfs nog een heel papiertje met nog meer talen en informatie.


De primer zou olie vrij moeten zijn, maar als ik het tweede ingrediënt in de lijst op zoek komt meteen palm olie naar voren. Dit vind ik zelf een beetje verwarrend, maar waarschijnlijk heeft men natuurlijke oliën buiten beschouwing gelaten. Daarnaast zitten er ook siliconen in de primer, dus ben je hier gevoelig voor laat deze dan lekker liggen. Ook zit er aloë vera sap in, wat zorgt voor een zachte en verzorgde huid.

Het eerste wat mij op valt bij het gebruiken van de primer is hoe waterig deze is, je moet echt goed doseren en eventueel alles meteen op je gezicht aanbrengen wil je de primer goed kunnen gebruiken. Als ik de primer over mijn gezicht uit smeer merk ik meteen dat op de grote oppervlakken (voorhoofd, wangen) het matterende effect duidelijk aanwezig is. Op de andere plekken van m'n gezicht is dit iets minder, maar ik ben niet ontevreden. Ik vind de primer fijn werken en het effect mooi. Bovendien heeft mijn make-up in combinatie met de primer een concert en daarna uitgaan overleefd en ik ben dan ook zeer te spreken over de werking!


Ik vind de primer fijn! Doordat de substantie zo dun is voelt het niet te plakkerig of dik aan op de huid en bovendien zit mijn make-up na een lange dag, of een feestje nog steeds mooi. Zeker een budget topper die ik nog vaak zal gaan gebruiken.

Fashion Professional make-up primer, te koop bij Action - €1,49

Wanneer gebruik jij een primer?

Related:

1 opmerking: