woensdag 25 mei 2016

May Favorites


Mei is bijna over en daarmee kruipen we steeds dichter toe naar het einde van het eerste half jaar van 2016. Wij kunnen bijna niet geloven hoe snel het gaat! We komen alweer steeds dichter bij de favorieten van 2016, maar voor nu laten we je eerst nog de maand mei zien.

ANNIE M.G. SCHMIDT - MINOES

Ilona: Minoes is en zal altijd een van mijn favoriete kinderfilms ever zijn. Het verhaal over juffrouw Minoes die vroeger een poes was en na haar verandering een kattenpersdienst begint voor haar 'baas' Tibbe kan ik elke dag wel kijken! Toen ik laatst in de kringloopwinkel liep kwam ik het boek tegen en ik kon het dan ook niet laten om deze mee te nemen. Als je de film vaak hebt gezien komen er zoveel herkenbare stukken in terug en de stijl waarin het geschreven is vind ik ook prachtig. Ik denk dat we allemaal zijn opgegroeid met verhalen van Annie M.G. Schmidt en dit is dan ook een echte klassieker.

BOOZY COSMETICS - CLASSIC B09 FLAT CONTOUR BRUSH

Je kon hem al voorbij zien komen in mijn Beautygloss Party shoplog, want dat is waar ik deze kwast kocht. Ik was er niet naar op zoek, maar meteen toen ik hem zag bedacht ik al in m'n hoofd hoe en voor wat ik deze graag wilde gebruiken. De kwast is gemaakt om te contouren, maar ik gebruik hem eigenlijk alleen om bronzer onder m'n jukbeenderen aan te brengen. De kwast heeft daar echt de perfecte vorm voor en zodra ik wil blenden draai ik de kwast een kwartslag en blend ik alles in. Voor mij werkt hij heerlijk en ik kan niet meer zonder.

LIDL NOTITIEBOEKJES

Notitieboekjes kan je, al zeg ik het zelf, nooit genoeg hebben en toen ik bij Lidl dit trio tegen kwam wist ik al gelijk dat ik ze mee zou nemen. De notitieboekjes zijn los te koop, maar hebben allemaal hetzelfde roze randje, waardoor ze toch zeer passend zijn bij elkaar. Bovendien waren er nog meer patronen te vinden, alleen die vond ik zelf minder leuk. Ik heb er €1,79 voor betaald, echt geen geld!

ACTION - BLUSH ROSEWOOD

Deze blush zit al geruime tijd in mijn collectie, maar om eerlijk te zijn pakte ik hem er niet zo vaak bij. Tot ik laatst mijn stash ging opruimen en ik hem weer vooraan legde in mijn lade, met succes! Ik draag de blush nu bijna dagelijks omdat ik de kleur voor de zonnige dagen echt perfect vind. Het is een koraalachtig kleurtje, die niet too much is, waardoor hij zelfs bij mij, met m'n lichte huid prachtig staat.

E.L.F. - BAKED HIGHLIGHTER MOONLIGHT PEARLS

Highlighter is een product waar ik niet veel in investeer, naar mijn mening is het niet altijd nodig en ik ga er dan ook niet altijd mee de deur uit. Als ik dan toch een highlighter tegen kom die ik mooi vind is de liefde meteen erg groot, zo ook bij deze van e.l.f. Laatst moest ik een hele dag werken (9-18) en aan het einde van de dag zat de glans nog perfect! Bovendien vind ik hem heel erg mooi staan bij de blush van Action, bij elkaar echt een perfecte combinatie.

DISCLOSURE

Evi: Tijdens de rit naar Slovenië twee weken terug hebben ik en mijn groepsleden constant afgewisseld met het draaien van de muziek. Mijn muziek was niet heel geliefd, maar gelukkig kon ik van één ander groepslid de muziek wel enorm waarderen. Een artiest die ik al kende, maar waar ik toen nog meer van te horen heb gekregen is Disclosure. Zij maken housemuziek en werken grotendeels samen met andere artiesten, zoals Sam Smith. Ik zal dit nummer hierboven neerzetten, maar ik kan je aanraden om net als ik gewoon lekker het hele album te draaien.

Van een markt in Parijs - Catrice Kohl Kajal - Catrice Kohl Kajal - Essence LE Come to Town

OOGPOTLODEN

Een tijdje geleden vond het weer een goed moment om net als Ilona mijn make-upcollectie even op te ruimen. Ik heb weer wat oude producten weggegooid en wilde daarnaast een andere plek voor mijn oogpotloden. Deze lagen namelijk in een grote bak in een lade, maar heb ik nu deels in een bakje op mijn kaptafel gezet. Gelijk merk ik dat ik ze vaker gebruik en dat was natuurlijk ook de bedoeling. Ik heb een paar favorieten en die kun je hierboven zien.

FREEMAN MASKER

Dit is een product dat stiekem al heel lang in mijn dagelijkse routine zit, maar dat ik gewoonweg nog niet aan je heb laten zien. Dit masker nam ik een keer gratis van mijn punten mee bij Kruidvat, maar werkt verbazingwekkend goed voor mijn huid. Het is een masker dat je voor het slapen gaan opbrengt en dat dan intrekt zoals in principe een nachtcrème doet. Hij is bedoelt voor de droge huid en ik merk ook dat wanneer ik droge plekjes op mijn gezicht heb, deze crème die gelijk laat verdwijnen. 

FA DOUCHEGEL

Je hoort ons natuurlijk constant ratelen over de douchegels van The Body Shop, maar dat betekent niet dat we die van andere merken niet fijn vinden. Integendeel, ik heb zelfs weer heel wat nieuwe douchegels van andere merken aan mijn collectie mogen toevoegen de afgelopen tijd. Dit heb je bijvoorbeeld in mijn artikel over Slovenië kunnen zien, waar ik onder andere douchegels van Balea kocht. Een ander merk waar ik de laatste tijd met plezier gebruik van maak is Fa. Mijn twee producten van dit merk zie je op de foto. Ik kreeg ze allebei van Ilona voor mijn verjaardag en vooral rechts vind ik heerlijk.

DE FILMPJES VAN ARJEN

Ten slotte nog goed nieuws voor de mensen die net als ik ook een beetje fan zijn van deze man. Arjen Lubach, onder andere bekend van Zondag met Lubach, is begonnen met vloggen. Ik kijk zijn vlogs eigenlijk al vanaf dag één en ik vind ze heel vermakelijk. Hij maakt weer heerlijke droge grappen en maakt prachtige beelden, zelfs beelden met een drone. Ga maar gewoon kijken, dan begrijp je wat ik bedoel en weet je alvast wat je kan doen als je je verveelt na je examens. 

Wat waren jouw favorieten van de afgelopen maand?

Related:

No Comments Yet, Leave Yours!