woensdag 30 maart 2016

March Favorites


Maart is alweer voorbij en dat betekent dat we weer een hoop favorieten voor jullie hebben. Deze keer komt werkelijk alles voorbij! Muziek, tv, boeken, parfum, make-up... wie weet wat er voor jou nog tussen zit?

NIJNTJE EAU DE TOILETTE

Ilona: Ik zal niet de enige zijn die deze leuke Nijntje parfum in de winkel heeft zien liggen. De verpakking is niet te missen en hartstikke leuk met de bloemetjes op het shirt van Nijntje. In de flacon zit 20 ml aan parfum en omdat deze zo klein is, is deze gemakkelijk mee te nemen. Wat wel een beetje een gek gezicht is, is dat je het hoofd van Nijntje er af moet halen om de parfum op te spuiten. De geur doet mij erg denken aan Zwitsal, maar dan met een vleugje meer parfum, erg lekker!

EBAY HANDCRÈME

Hoe schattig is deze handcrème?! Op eBay is werkelijk alles te vinden voor een klein prijsje en dat is dan ook waarom ik het wel aandurfde om deze handcrème te kopen. De crème trekt snel in en de geur is ook erg lekker verfrissend. Als dit bakje leeg is doe ik er gewoon weer een andere handcrème in, want de verpakking is veel te schattig om weg te gooien. Ik kocht de handcrème via deze link.

OASIS - CHAMPAGNE SUPERNOVA

Ik weet niet of ik dit nummer al eerder heb laten zien op WFOP, maar als dat niet zo is, is het eigenlijk best een schande. Ik luister al een hele tijd naar Oasis, maar dit nummer springt er voor mij altijd uit. Je kan je eigen draai geven aan de tekst, het kan overal over gaan. Bovendien vind ik het gebruik van de vele instrumenten echt geweldig, het zorgt voor een soort rustige klank waarin ik helemaal kan opgaan. Champagne Supernova geeft mij 7,5 minuut helemaal voor mezelf om weg te dromen en dat maakt het nummer voor mij zo krachtig.

JEAN-CLAUDE VAN RIJCKEGHEM & PAT VAN BEIRS - JONKVROUW
Marguerite van Male is veertien en een half. Ze is de erfgename van Vlaanderen. Ze droomt van een witte ridder die haar naar een kasteel in de wolken zal voeren. Maar de ridders die ze ontmoet zijn allemaal sufferds die niet bestand zijn tegen haar pittige karakter en haar opvliegende aard. Op een dag beslist haar vader met wie ze die zomer zal huwen... In haar eigen woorden vertelt Marguerite over haar vreselijke vossenhaar dat nooit in vorm blijft, over Willem, die een meester is in de zoenkunde, over Roderik, uit wiens kaakbeen ze een tand heeft geslagen, over de monnik Zannekin, die stinkt als een varkenskot, over de vrije stad Brugge met haar knarsende uithangborden, over de boeken van haar moeder met hun smachtende liefdesverhalen, over de rode zweertjes in het gezicht van haar toekomstige echtgenoot en over de zwarte haat die ze voelt voor haar bloedeigen vader. - bron
Boeken lezen vind ik heel erg leuk en rustgevend. Ik kan helemaal opgaan in en een verhaal en op die manier de tijd even helemaal vergeten. Doordat ik de afgelopen periode meer tijd voor lezen heb gehad en mijn kast met boeken aan het opruimen ben, kwam ik dit boek weer tegen. Ik kreeg het ooit cadeau, maar las het niet, omdat het niet echt een onderwerp is dat mij aanspreekt. Toch moest ik het van mezelf maar eens een kans geven en dat is niet onopgemerkt gegaan, ik vind het boek geweldig! Het is geschreven door twee Belgen en gaat over Marguerite van Male, de erfgename van Vlaanderen. Het verhaal speelt zich af in haar jeugdjaren en is een fictief verhaal, maar punten uit haar echte leven zijn wel aangegrepen en verwerkt in het boek. Ik vind de schrijfstijl vooral mooi, want je hebt echt het idee dat je je kan inleven in het middeleeuwse bestaan en ook de Vlaamse begrippen spreken mij aan. Bovendien is het boek gemakkelijk leesbaar omdat deze vanuit de ik-vorm wordt verteld. Ik vind dit zelf altijd erg prettig.

EBAY MARY-LOU MANIZER DUPE

Mary-Lou Manizer van the Balm is misschien wel de bekendste highlighter die we kennen. Hoe leuk is het dan dat op eBay hier een dupe van te vinden is! Natuurlijk is het pigment niet te vergelijken, maar de verpakking is vrijwel identiek. Voor een paar euro is deze highlighter te bestellen en ik vind hem zelf erg mooi. Het is een warme highlighter en voor de prijs vind ik het pigment perfect. Ook Cindy-Lou en Mary-Lou heb ik besteld en die vind ik ook erg mooi. De producten zijn bij deze verkoper te bestellen.

THE BODY SHOP TEA TREE HUIDVERZORGING

Evi: Het is voor mij altijd even zoeken geweest naar goede gezichtsverzorging. Ik was altijd gek op de MySkin lijn van Essence, maar sinds het merk deze lijn heeft omgegooid en mijn huid een stuk volwassener is geworden ben ik toe aan iets intensers. Toen kwam ik in contact met de Tea Tree lijn van The Body Shop en sindsdien gebruik ik ongeveer alle producten van de lijn. Hierboven zie je de olie, tonic, lotion, foaming cleanser en gezichtsscrub. Die laatste moet ik nog gaan proberen, maar de andere producten hebben er al voor gezorgd dat mijn huid rustig is en op de juiste manier verzorgd wordt. Als je zelf nog op zoek bent naar gezichtsverzorging, kan ik zeker aanraden producten te gaan proberen.

RAINBOW ROWELL - ELEANOR & PARK
Dit intrigerende boek vertelt het verhaal van de twee buitenbeentjes Eleanor en Park, tijdens één schooljaar in 1986. Ze delen hun passie voor stripboeken en muziek. Ze zijn slim genoeg om te weten dat een eerste liefde bijna nooit standhoudt, maar ook dapper en wanhopig genoeg om het te proberen. - bron
We schrijven op WFOP bijna nooit over boeken, maar zoals Ilona al aangeeft zijn we beiden echte boekenwurmen. Vaak kopen we onze boeken bij de kringloop of krijgen we deze cadeau, maar op dit moment lees ik een van de weinige boeken die ik zelf in de winkel heb gekocht. Young adult boeken zijn vaak de boeken waarover je het meeste hoort en leest en over Eleanor & Park van Rainbow Rowell hoorde ik goede verhalen. Ik lees de variant in het Nederlands en ben nu op ongeveer driekwart met lezen. Waarschijnlijk zullen veel jongeren het leuk vinden dit boek te lezen en dat is dan ook de reden dat ik deze graag met jullie wil bespreken. Hoewel het verhaal stukken bevat die naar mijn mening nét iets te klef zijn, vermaak ik me door stukken met humor, spanning en de herkenbare situaties.

GOODREADS

En als we het dan toch over lezen hebben, is er nog een website die ik met jullie wil delen. De boekenwurmen onder ons kan ik zeker weten aanraden eens naar www.GoodReads.com te gaan. Op deze site kun je met vrienden boeken delen die je nog wilt lezen, boeken die je op dit moment leest en kun je boeken die je gelezen hebt beoordelen. Op deze manier kun je met gemak zien welke boeken bij jou zullen passen en daarnaast vind ik het tof dat je op de site een reading challenge met jezelf kunt aangaan.

SHERLOCK (DE SERIE)

Deze week heb ik, voor zover het nu kan, de serie Sherlock afgekeken en ik kan dit misschien wel de beste serie noemen die ik tot nu toe gezien heb. De serie bevat spanning, verrassende plot-twists, geweldige acteurs, goeie humor en gaat met de tijd mee. Eigenlijk zijn dat precies de dingen die ik in een serie wil zien en dat zorgt ervoor dat ik deze serie graag met je wil delen op onze blog. Als je al dol bent op crime series, zal deze je al helemaal verrassen en boeien. Balen dat ik nu tot januari 2017 moet wachten tot de nieuwe afleveringen.

MARRIED AT FIRST SIGHT
Realityprogramma waarin acht singles de gedurfte stap wagen om met een wildvreemde in het huwelijksbootje te stappen. Een team van experts matcht de volwassen vrijgezellen op basis van wetenschappelijk onderzoek. De kandidaten die aan elkaar gekoppeld zijn, zien elkaar voor het eerst op hun bruiloft, enkele minuten voor het jawoord. Na de bruiloft gaat het kersverse bruidspaar op huwelijksreis om elkaar eindelijk echt te leren kennen. Terug in Nederland worden ze geconfronteerd met het leven van alledag, hun werkzaamheden, maar ook vrienden en familie. Na een huwelijk van vijf weken komen de kandidaten terug bij de experts en nemen ze de beslissing: blijven ze getrouwd of gaan ze scheiden? - bron
Naast series op Netflix heb ik de afgelopen weken ook wat tv gekeken. Vooral voor één programma ga ik elke week helemaal klaar zitten en dat is het RTL4-programma Married at First Sight. Het programma bevat heerlijke romantische en grappige fragmenten, zoals bij Patty en Bram, maar bevat ook de vleugjes drama, zoals in het fragment hierboven. Ik wil gewoon graag weten hoe de stellen gaan eindigen. Blijven ze bij elkaar of gaan ze scheiden?

Van welke producten kon jij de afgelopen maand geen genoeg krijgen?

No Comments Yet, Leave Yours!