maandag 18 januari 2016

Oh My Goods shower gel & body lotion | Cherry Rose


Het is nu waarschijnlijk wel duidelijk dat we vinden dat we nog steeds niet genoeg doucheproducten in huis hebben. Zo liet Ilona je vorige week nog een aantal shower gels zien. Gelukkig waren de twee producten in deze review laag van prijs. Dat zul je volgens mij niet snel zeggen, als je naar de foto kijkt.


Wat zijn ze cute, deze producten van Oh My Goods. Dat was mijn eerste gedachte toen ik ze tegen kwam bij Action. En toen ik de geur rook kon ik de shower gel en body lotion al helemaal niet meer laten liggen.

Ik had nooit eerder van het merk gehoord, maar de verpakking trok mijn aandacht. De labels op de verpakkingen zijn bijna kunst, als je het mij vraagt. Ze zijn goed aangepast op de geur en kleur van het product en verschillen zelfs per soort. Oh My Goods heeft namelijk shower gels, body lotions en shower scrubs in de schappen liggen en elke tekening hierop is nét even anders.


De geur die ik heb is Cherry Rose en ruikt dus uiteraard naar kersen en rozen. Naast deze geur zijn de drie producten ook uitgebracht in de geuren Coconut Exotic Flower en Orange Flower Papaya.

Als je interesse hebt in de ingrediënten van de producten, kun je die hierboven op de foto zien. Links zie je de shower gel en rechts te body lotion.


Bij het openen van de doppen van de flessen viel me iets op. Hoewel ik in de eerste instantie onder de indruk was van de mooie verpakkingen, viel dit me juist een beetje tegen. De doppen sluiten namelijk niet zo goed en verschillen zelfs van elkaar. De ene dop zegt iets beter 'klik' dan de ander, dus het is waarschijnlijk aan te raden in de winkel even te testen hoe goed de fles daar sluit. Maar echt lekken zal de verpakking waarschijnlijk niet.

Nu de producten maar eens uittesten!


Eerst de shower gel. Ik zou eerder zeggen: shower cream. Het product heeft namelijk geen gel-substantie, maar is heerlijk creamy. Dat is echt een pluspunt, als je het mij vraagt. Het is een kwalitatief goede en redelijk schuimende budget cream voor onder de douche.


Ook de body lotion valt bij mij in de smaak, maar hier is wel wat meer over te vertellen. Aan shower gels valt namelijk vaak niet veel te mankeren, maar bij een body lotion is het voor mij belangrijk dat deze verzorgend is, snel intrekt en de geur een tijdje blijft hangen. Over de eerste twee punten ben ik positief. De body lotion heeft net zo lang nodig om in te trekken als elke van mijn body butters van The Body Shop en hij maakt m'n huid heerlijk zacht. Ook smeert de lotion heel gemakkelijk uit. Wel is de geur al na een half uur niet meer te ruiken, maar niet alle doucheproducten kunnen tippen aan ons favoriete merk.

En dan moeten we het natuurlijk nog even hebben over de geur. Deze is echt de perfecte combinatie van rozen en kersen, ook al ben ik gewoonlijk niet zo fan van rozen. De geur is zoet, maar ook mild en bloemig. Ik denk dat de geur bij veel mensen wel in de smaak zal vallen.


Je hebt wel eens dat de geur bij elk soort product nét even anders is, zoals bij producten van The Body Shop of Rituals. Bij de producten van Oh My Goods is dat niet het geval, dus je zult van deze kersen-rozen geur moeten houden. Gelukkig ben ik daar enorm positief over en valt de werking bovendien in de smaak. Het enige nadeel is dat de geur snel vervliegt, maar voor de lage prijs moet dat niet deren.

Oh My Goods Shower gel € 1,29
Oh My Goods Body lotion € 1,79
Oh My Goods Shower scrub € 1,59
Te koop bij Action

Ben jij de producten van Oh My Goods al tegen gekomen bij Action?

1 opmerking:

  1. Marjolein van der Hagen20 september 2022 om 17:24

    Deze waren megatastic... Ben in zoektocht om ze opnieuw te verkrijgen... maarrr bij Action niet beschikbaar... En zoekend op Sparkel Cosmetics kom ik er ook niet bij uit. Als jij weet waar ik ze vinden kan???

    BeantwoordenVerwijderen