zondag 24 januari 2016

Fotodagboek week 3 | Evi


Het is meer dan een half jaar geleden dat er voor het laatst een fotodagboek op WFOP verscheen, maar omdat ik in deze week verschillende, gezellige dingen te doen had, leek het me leuk om er weer eens een te maken. Naast mijn tentamens en deadlines bezocht ik deze week een première, hadden Tim en ik een uitvoering van hiphop en had ik twee leuke feestjes.

Maandag 18 januari


De week startte met een dagje hard werken op school voor het project. Er moest nog veel gedaan worden, maar om drie uur waren we gelukkig klaar. 


Thuis zocht ik alvast een outfit om te dragen naar de première die avond. Omdat mijn vader de film Sneekweek sponsort, mochten we er heen met het gezin. Dit keer geen jurkje, maar ik koos voor een nette outfit met broek en m'n lakschoentjes van Primark.


Dan nog even rijst koken voor m'n roomie en ik. Met zo'n lekker boemboe-sausje van Albert Heijn.


Toen met de tram naar Tuschinski, want daar zou de première gaan plaatsvinden.


Trojka was een sponsor van de film en daarom was de hele bar gevuld met heerlijke mixdrankjes. Vooral de groene vind ik heel lekker! Deze was gemixt met 7up.


In de zaal konden we op het scherm volgen hoe alle sterren de rode lopen over liepen en om half 9 begon de film. Ik vond 'm echt heel spannend en naar mijn mening zat hij heel goed in elkaar. De film zou een vleugje horror bevatten, maar het was wel een bloederige film met veel schrikmomenten. Af en toe durfden m'n zusje en ik even niet te kijken. Als je van thrillers houdt, kan ik je zeker aanraden naar Sneekweek te gaan in de bioscoop. 

Dinsdag 19 januari


M'n zusje bleef slapen en ging aan het einde van de ochtend weer naar huis. Toen had ik nog tot een uur of drie om aan schoolopdrachten te werken en te leren.


Om vier uur had ik een tentamen en omdat ik nu al weet hoeveel ik fout had, kan ik al zeggen dat ik deze gehaald heb. Yes!


Na zo'n tentamen was het even tijd om te relaxen. Deze app is dan mega leuk om te hebben. Hij heet Neko Atsume en houdt eigenlijk in dat je spulletjes kunt kopen zodat katten je tuin komen bezoeken.


Na het eten leerde ik nog even en besloten José en ik de eerste aflevering van Making a Murderer te kijken. Waarschijnlijk had ik er door alle commotie iets meer spanning verwacht, maar desondanks vond ik het heel interessant om te zien. Ik ga binnenkort zeker weten verder kijken. 

Woensdag 20 januari


Op woensdag weer verder met leren...


Tussendoor mijn nagels een kleurtje geven. Ik gebruikte Lacey Lilac van Sally Hansen.


Deze kaarsen zul je terug zien in een opgemaakt video!


Aan het einde van de middag deed ik boodschappen en kwam Tim. Ik maakte even een simpele maaltijd met aardappels, erwtjes en slavinken.


Na het eten gingen Tim en ik naar onze laatste les van hiphop om met alle groepen van hiphop een te oefenen voor de uitvoering op donderdag. Ook deden we even een drankje met z'n allen, omdat onze docent er bij de uitvoering helaas niet bij kon zijn. 

Donderdag 21 januari


Donderdag maakte ik mijn tweede en laatste tentamen en leverde ik het rapport in voor ons project. Helaas kon ik toen nog niet relaxen, want die avond zou natuurlijk onze hiphop uitvoering zijn. Tim en ik aten van tevoren allebei een halve pizza, want om vijf uur moesten we al gaan oefenen.


Mijn outfit voor de uitvoering! Met schoenen natuurlijk, en het bloesje trokken we uiteindelijk aan.


En omdat mijn ouders de eerste uitvoering kwamen kijken, konden ze voor het eten nog even langs komen om mijn canvas op te hangen. Deze kreeg ik een jaar geleden als cadeau, maar was nu eindelijk uitgezocht, afgedrukt en bezorgd. Ik heb de foto trouwens zelf gemaakt. :)


Om vijf uur was het tijd om met alle groepen te oefenen in het theaterzaaltje bij CREA. Dit was vooral veel wachten, maar het was tof om alle groepen te kunnen zien. Wanneer je zelf meedoet kun je de andere groepen namelijk niet zien optreden.


Hier zie je een foto van de einddans, met alle groepen bij elkaar. Ik sta in de groep vooraan, voor de kijkers rechts. Ik vond het echt weer super om met iedereen een show te doen en heb van de cursus genoten. 

Vrijdag 22 januari


Op vrijdag konden Tim en ik lekker even rustig aan doen. We keken seizoen vijf van Supernatural af (zo cool!) en deden nog wat dingen op onze eigen laptop. Ik maakte bijvoorbeeld het grootste deel van dit fotodagboek en Tim speelde zoals je ziet heel geconcentreerd een spelletje.


In de middag ging Tim naar huis en maakte ik me klaar voor het feestje bij een vriendin die avond.


Rond zeven uur kwamen we bij haar aan, want de mensen die het lekker vonden konden eerder komen om samen sushi te eten. Er waren drie volle schalen besteld, wat er super mooi uitzag en heerlijk smaakte!




Ze gaf een Arabisch themafeestje, dus ik ging los met bronzer, gouden oogschaduw en een eyeliner met wing. Het was echt me-ga gezellig. Ik zou de avond nog wel een keer over willen doen. 

Zaterdag 23 januari



Op zaterdag werden José en ik thuis rustig wakker, haalde ze een heerlijke fles verse sinaasappelsap en keken we een aflevering van Planet Earth op Netflix. Echt rustgevend is dat. 


Aan het begin van de middag namen we de trein naar onze ouders. 


Eindelijk weer een zonnige dag. 



Ik was precies op tijd om samen gezellig een bakkie te doen. Ik nam weer zo'n heerlijke latte macchiato uit het automaat van mijn ouders. 


Na het eten ging ik naar Tim, om samen naar een verjaardag van de vriendin van een van z'n vrienden te gaan. Er stond muziek aan, wat genoeg te eten en te drinken en door de hele kamer waren vette laserlichtjes te zien. We kletsten en lachten tot diep in de nacht en gingen zelfs pas naar huis na nog te hebben opgeruimd. 

Zondag 24 januari


Op zondag was het tijd om eens goed uit te rusten. We werden pas na twaalven wakker en reden die middag weer naar m'n ouders. Daar zit ik nu op de bank met weer zo'n lekkere macchiato. Hopelijk genieten jullie ook van een rustige zondag!

Ik werkte trouwens inderdaad een weekje niet bij Hema, maar dat was echt een uitzondering. De zondag ervoor werkte ik de hele dag en deze week was vol en eindigde met mijn vaste vrije weekend. En om jullie verder op de hoogte te houden wil ik nog even zeggen dat ik op 1 februari zal starten met de minor Psychologie van de Grote Stad. Ik kijk er enorm naar uit en hoop dat de studielast wel een beetje mee zal vallen, zodat ik lekker kan blijven bloggen op WFOP.

Liefs, 
Evi 

No Comments Yet, Leave Yours!