donderdag 16 juli 2015

#15 It's all about the music


Het is vakantie, de concerten en festival komen eraan en dat betekent dan ook dat we weer overladen zijn met muziek. Deze keer was het voor ons dus al iets gemakkelijker om nummers uit te kiezen dan gewoonlijk en deze delen wij graag met jullie.

ILONA

Lil' Kleine & Ronnie Flex - Zeg Dat Niet

Drank & Drugs kennen we allemaal en ondanks dat dat mijn grote favoriet is van dit duo ga ik je toch iets anders laten zien. Vandaag is dat Zeg Dat Niet van Lil' Kleine & Ronnie Flex, een nummer dat toch even wat meer inhoud heeft dan dat andere nummer dat je constant op de radio hoort... Zeg Dat Niet gaat over verwerken van de de ruzies in een relatie die je hebt gehad. De mannen omschrijven in het nummer dat iemand in een relatie ineens volledig anders kan overkomen, niet zoals verwacht en dat als het dan stuk loopt die persoon ineens doet alsof die je niet meer kent. Ze verwoorden het goed en ik vind dan ook dat dit nummer wel iets meer credit mag krijgen.

Skrillex & Diplo feat. Justin Bieber - Where Are Ü Now

Dit nummer is echt mijn grote liefde de afgelopen weken. Het begon toen Justin Bieber een filmpje op Instagram plaatste met dit nummer erin en ik was meteen verkocht. Ik ging op zoek en kwam uit bij Where Are Ü Now, geproduceerd door Skrillex en Diplo aka Jack Ü. Toen was het nummer nog niet zo bekend, maar inmiddels staat het al hoog in verschillende hitlijsten. Ik heb de stem van Justin écht gemist en ik ben blij dat hij op deze manier weer terug is. De videoclip is een tijdje terug uitgekomen en ik vind deze ook supervet. Deze is gemaakt met behulp van fans die allerlei doodles konden insturen en deze hebben ze gebruikt voor de video. Skrillex en Diplo zeiden daar dan ook het volgende over:
“We are being overwhelmed, in a good way, by the success of “Where Are Ü Now” with Justin Bieber, so with the video we wanted to just take it back to the beginning of the record & essentially create an ode to our fans. Doing what we do, it’s entirely all about the fans. We walk a fine line by being “famous” and in the public eye but we are only here because of you, the fans. Justin wrote this record during a tough time in his life and it comes to us that sometimes, as artists, we are also just objects and we have to take that as much as we have to use that to create. We all do this for you, respect that you put us here and it’s Ü that made the video.” - JACK Ü
Dio - Zwart

Gister luisterde ik toevallig naar heb album van Dio en aangezien ik de titel Zwart wat saai vond is het een track waar ik weinig naar heb geluisterd. Toch kwam ik erachter, toen ik even goed ging luisteren, dat dit een nummer is met veel betekenis. Er wordt een verhaal omschreven van een vrouw die het erg moeilijk heeft, net als dat zijn moeder heeft gehad. Het is een soort ode aan haar geworden waarin hij duidelijk laat merken dat hij respect voor haar heeft en er altijd voor haar zal zijn.

EVI

Mika - Good Guys

22 september: Mika treedt op in de Heineken Music Hall en ik ben erbij! Weer even in de stemming komen en zijn nummers grijs draaien natuurlijk. Het nummer waar ik de laatste tijd het allerliefste naar luister is Good Guys. Het nummer is heel Mika, maar wel vernieuwend. Je wilt vaak op zijn nummers dansen, maar hierbij is dat niet het geval. Meezingen wel natuurlijk. Ook de video blijft me boeien. Knap bedacht en knap gemaakt, als je het mij vraagt. Wie van jullie gaan ook naar zijn concert?

Hurts - Some Kind of Heaven

Hurts heeft ook weer een nieuw nummer uitgebracht, die op hun nieuwe album zal komen te staan. Vet commercieel, was mijn eerste gedachte toen ik Some Kind of Heaven hoorde, maar toch blijf ik er naar luisteren. De mannen hebben charme en het nummer heeft power. Dat is eigenlijk waarom ik Hurts zo vet vind. En het de beat en tekst is catchy. Dus boys, ga zo door!

Mr. Polska - Dekentje

Nu een nummer dat misschien wat minder goed in mijn rijtje past: Dekentje van Mr. Polska. Dit is mijn favoriete nummer van zijn nieuwe album en is regelmatig door mijn speakers te horen. De beat is lekker en je kan al snel meezingen na een paar keer luisteren. Toch jammer dat alleen de grote hits van Polska in kroegen en festivals worden gedraaid. Ik wil Dekentje horen!

Dat was hem weer, nummer 15, dat betekent dat we al een hoop nummers hebben gedeeld, maar wij zijn het nog lang niet zat!

Wat is jouw ultieme zomerhit?

1 opmerking: