zaterdag 27 juni 2015

The Body Shop | Virgin Mojito body splash & body sorbet


Nee, wij houden nooit eens op met onze The Body Shop verslaving... Vooral als er een zomercollectie uitkomt, moeten wij onze slag slaan. Dit jaar is het de Virgin Mojito-lijn, dus de geur van mojito zonder alcohol. Zodra het in de winkel lag, racete ik erheen en kocht ik twee producten: de body sorbet en de body splash. 



De verpakking is weer dezelfde huisstijl dan alle andere producten bij The Body Shop, maar daar is helemaal niets mis mee. Lekker herkenbaar en vertrouwd. Wel is deze lichtgroene kleur nieuw, want deze past natuurlijk bij de limoen en munt, waar een virgin mojito uit bestaat. Dat is dan ook precies de geur van de producten. The Body Shop had de geur niet beter na kunnen maken. Ik vind 'm perfect.




Het eerste product dat ik kocht was de body sorbet. Pas kocht ik deze ook in de geur mango, maar vaak heb ik die nog niet gebruikt. Des te meer reden om deze versie goed te testen. De body sorbet zit een doodgewone tube, waar je het product gemakkelijk met mate uit kunt halen.


Uit de tube komt een verzorgende 'crème' die echt heel erg lijkt op sorbetijs. Het is dus niet per se alleen zacht, maar vooral heel luchtig. Dit zorgt ervoor dat je deze heel gemakkelijk uit kunt smeren over je lichaam en dat deze heel snel intrekt. Het duurt namelijk zo'n twee minuutjes. Je huid is dan nog een klein beetje vettig, maar dit heb ik ook bij de body butters van het merk. Deze vind ik iets meer geschikt voor de zomer, juist omdat deze zo luchtig is. Hij is daarnaast iets minder verzorgend dan een body butter, maar dat heb je in de zomer ook minder nodig. Dan nog een tip: het is heerlijk om het product in de koelkast te zetten voor wat extra verkoeling.

Maar de geur is al snel weg. Ik kies vaak juist voor The Body Shop, omdat de geur daarvan lang blijft hangen, maar bij deze body sorbet valt het me tegen. Het is dus waar je voor wil gaan: de verkoeling of de geur.




Nu het tweede product: de body splash. Ik kan me voorstellen dat je bij een body splash een spuitflacon verwacht, maar dat is bij deze collectie niet het geval. Jammer, dacht ik in de eerste instantie, maar dat blijkt mee te vallen. De opening is zo'n klein gaatje, dat het makkelijk is de hoeveelheid te doseren. Je kunt de opening tegen je hals en polsen drukken en dit snel uitsmeren zonder dat het vervelend is of er product verloren gaat.


Toch merk ik dat de geur ook bij deze snel weg is. Daarom mis ik de spuitflacon. Bij body splashes wil ik mezelf helemaal onder sprayen, maar bij deze kan dat niet. Zo'n opening is misschien handig bij een eau de toilette, maar nu vind ik het jammer. Binnen een half uur is de geur al zo goed als verdwenen.


Een duidelijk positief of negatief eindoordeel heb ik niet, maar de houdbaarheid van de geur stelt me teleur. Ik wil langer van de frisse munt en limoen kunnen genieten! Als je een keuze wilt maken, zeg ik de body sorbet. Deze zorgt voor verkoeling en voor een beetje verzorging. De body splash doet dit niet, is wat lastiger in gebruik en is daarnaast een stuk duurder. Naar mijn mening is de keuze dan snel gemaakt.

Wat is jouw mening over deze nieuwe lijn?

De body splash (€17) en de body sorbet (€11) zijn te koop bij The Body Shop. 

1 opmerking:

  1. hmm ik weet ook niet goed wat ik er van moet vinden...
    Het ziet er wel leuk uit! Liefs. Jonne

    BeantwoordenVerwijderen