maandag 29 juni 2015

Personal | De laatste loodjes...


Yes, het zit er bijna op! Deze ochtend leverde ik mijn laatste opdracht in en daarmee zit het schooljaar er voor mij eindelijk op. Het wordt nog even spannend, maar ik kan in ieder geval lekker gaan genieten van de vrije weken die eraan gaan komen.

De laatste weken waren zwaar, maar na vandaag kan ik eindelijk weer rust vinden en hoef ik mij niet meer zorgen te maken over school. Ik kijk terug op een schooljaar met ups en downs. Het was erg zwaar, maar ik heb mij er doorheen gevochten. Nu is het dus echt tijd voor vakantie, waarin ik al behoorlijk veel op de planning heb staan.

Naast mijn supermarktbaantje ga ik de eerste 3/4 weken van de vakantie werken bij de boer. Het is iets wat veel jongeren in de omgeving doen omdat het een makkelijke en snelle manier is om wat bij te verdienen. Ik vind het altijd erg gezellig met de andere mensen in de schuur en dat is best belangrijk, want je maakt hele lange dagen. Vaak zit je met hoge temperaturen buiten, in een koude schuur en dat van 07:00-18:00. Gelukkig krijgen we genoeg pauze en werk ik bij een boer die zeer flexibel is met de tijden waarop je werkt.


Iets wat nieuw voor mij is deze vakantie, is dat ik ga beginnen met sporten bij de sportschool. Ik merk toch dat ik de laatste tijd minder tevreden ben over mijn lijf en mijn conditie is sinds ik niet meer in de polder woon, en dus weinig fiets, ook behoorlijk achteruit gegaan. Ik wil mezelf weer fit en fijn voelen en heb daarom besloten om een abonnement af te sluiten en het gewoon te gaan doen. Er sporten ook een aantal vriendinnen van mij daar en dat heeft de stap voor mij wel makkelijker gemaakt. Ik heb normaal niets met fitness, maar ik ben nu wel echt gemotiveerd, omdat dit iets is dat ik voor mezelf doe en niet voor een ander. Ik heb inmiddels mijn sportschoenen al aangeschaft en ik ben er verliefd op!


Naast het werken en sporten gaat het vieren van feestjes ook gewoon door, met als hoogtepunt de Polderse Kermis. Voor de omgeving is dit echt een begrip en iedereen kijkt er dan ook al maanden van tevoren naar uit. De kermis staat bekend om zijn shirts met grappige teksten en met mijn vriendinnengroep zijn we dan ook druk aan het brainstormen over wat we op ons shirt willen hebben...

Een hele rustige vakantie zal ik misschien niet hebben, maar wel een hele leuke en eentje waarbij ik niet teveel na hoef te denken. Voor mij is dit ook een vorm van rust en de dagen waarop ik écht vrij ben zal ik dan ook zeker waarderen. Ik kan niet wachten op de mooie momenten die gaan komen en ik heb er echt heel erg veel zin in om mijn vakantie goed te vieren!

Wat voor leuke dingen ga jij allemaal doen in de vakantie?

No Comments Yet, Leave Yours!