vrijdag 26 juni 2015

#5 Last Seen


Deze keer weer veel films en series voor jullie, want nu de vakantie in zicht is zijn wij ons alvast goed aan het voorbereiden op de dagen waarop we languit op bed liggen met de laptop en series. De afgelopen weken hebben we allebei heel wat films versleten en vandaag laten we deze aan jullie zien.

De Surprise

De excentrieke multimiljonair Jacob de With sluit een overeenkomst om zichzelf naar de andere wereld te laten helpen. Bij het uitzoeken van zijn doodskist ontmoet hij een jonge vrouw die precies hetzelfde contract heeft getekend. Als de twee op elkaar verliefd worden, willen ze onder de deal uit en raken ze in grote problemen.
Evi: Een paar weken terug mocht ik naar de première van De Suprise en deze film is, bij publiceren van dit artikel, hopelijk nog net in de bioscoop te zien. Anders zal je echt voor de dvd moeten gaan, want ik ben nogal positief. De regisseur won in zijn carrière eerder een Oscar en dat is echt nog terug te zien in deze film. De Suprise is namelijk niet te vergelijken met andere Nederlandse films, want deze zit gewoonweg een stuk beter in elkaar, als je het mij vraagt. De film bevat drama, actie, maar zoals in bijna alle films uit ons land ook humor. Eigenlijk kun je bij de eerste minuten al hard lachen, als je het onderwerp luchtig kunt bekijken. De filmlocaties zijn prachtig en ook de acteurs, Jeroen van Koningsbrugge en Georgina Verbaan, zijn geweldig, hoewel ik nog even aan de twee als koppel moet wennen. 

Jurassic World

Inmiddels zijn er 22 jaar verstreken sinds de gebeurtenissen uit Jurassic Park. Het eiland Isla Nublar is eindelijk omgebouwd tot een volledig functionerend pretpark genaamd Jurassic World. Owen maakt deel uit van een groep medewerkers die niet alleen werkt in Jurassic World, maar ook op het eiland woont. Samen onderzoeken zij het gedrag van de dinosaurussen. Een aantal onderzoekers experimenteert met de genen van bestaande dinosauriërs, hetgeen resulteert in een levensgevaarlijke dreiging.
Nu een recenter bioscoopbezoekje, want vorige week ging ik naar de bios voor de film Jurassic World. De drie voorgaande Jurassic Park films zag ik alle drie al twee keer, dus ik was helemaal klaar voor deze. En ik moet zeggen, de film voldeed aan mijn verwachtingen. Prach-tig gemaakt, een schattige hoofdrolspeler en meerdere verhaallijnen die de film heel boeiend houden. Daarnaast had ik eigenlijk verwacht dat ik in mijn broek zou plassen van de spanning, maar de film bevatte precies het aantal spanning dat ik aankon. Daarnaast speelde de film zich niet enkel in het donker af, wat in de eerste drie films vooral wel zo is. Toch nog één minpuntje, op sommige momenten kun je wel voorspellen wat er gaat gebeuren. Je kent het wel, het valt even stil en *boe*, daar verschijnt ineens het grote enge monster. Maar misschien is dat juist handig als je niet zo van de spanning bent?

Percy Jackson & The Olympians: The Lightning Thief

Percy Jackson (Logan Lerman) is een jongen die op het punt staat om van de middelbare school getrapt te worden. Alweer. Maar dat is niet zijn grootste zorg. Dankzij een Satyr, genaamd Grover, komt Percy er achter dat hij deel uitmaakt van een mythische wereld vol magische wezens en dat hij de nakomeling is van de Griekse god Poseidon. Als de bliksemschicht van Zeus wordt gestolen, hebben Percy en zijn vrienden tien dagen de tijd om zijn onschuld te bewijzen en om een oorlog tussen de goden te voorkomen.
Nu een wat negatievere mening over een film. De eerste Percy Jackson film is belachelijk, ten minste wanneer je ervan uitgaat dat deze film niet per se bedoeld is voor kinderen tot twaalf jaar oud. Het verhaal over de goden, de kinderen van de goden en het stelen van een belangrijk object klinkt spannend, origineel en veelbelovend. En dat is de film ook als je kijkt naar de visuals. Maar aan de inhoud scheelt nog heel wat, maar daar zal ik niet op in gaan om niets te verklappen. Laten we het erop houden dat over de logica in het verhaal wat langer nagedacht had mogen worden. Maar voor kinderen is de film waarschijnlijk heel stoer.

Broadchurch

Het verhaal begint met het vinden van het levenloze lichaam van een jongen op het strand van Broadchurch. De lokale rechercheur Ellie Miller (Olivia Colman) wordt op deze zaak gezet en de leiding van deze zaak wordt gegeven aan de nieuwe inspecteur Alec Hardy (David Tennant), Miller is teleurgesteld omdat zij hoopte dat zij de nieuwe inspecteur wilde worden. Wanneer Miller en Hardy bij het lichaam aankomen ziet Miller tot haar schrik dat het lichaam aan Danny Latimer hoort, Danny is de zoon van een goede vriendin van haar en is ook een vriend van haar zoon Tom. Miller moet nu haar uiterste best doen om het werk gescheiden te houden van haar privéleven. Tijdens hun onderzoek komen zij verschillende verdachten tegen, als zij uiteindelijk de werkelijke dader vinden schokt zijn identiteit iedereen.
Ilona: Er zijn weinig series die zoveel indruk op mij hebben gemaakt als Broadchurch. Elke aflevering is een wervelwind van emoties en ook bij elke aflevering heb ik moeten huilen. De personages worden zeer goed vertolkt en ook het verhaal maakt veel indruk. Het is echt een detectiveserie waarbij je je aandacht er goed moet bijhouden, maar soms lijkt het net alsof het hele verhaal echt is. De acteurs gaan helemaal op in hun rol en dat vind ik prachtig om te zien. Ook het tweede seizoen van deze serie kan ik aanraden, waar wordt voortgeborduurd op elementen uit het eerste seizoen.

Before I Go To Sleep

Christine Lucas wordt 's morgens wakker naast een voor haar wildvreemde man. Als ze in de spiegel kijkt herkent ze zichzelf nauwelijks. Ze ziet een vrouw van veertig terwijl ze denkt dat ze twintig is. De man naast haar, die zegt dat hij haar man is, vertelt dat ze twintig jaar geleden bij een ongeluk zwaar aan haar hoofd verwond is geraakt en dat ze sindsdien aan geheugenverlies lijdt. Christine besluit hulp te zoeken bij een psychiater.
Na het boek te hebben gelezen was het voor mij tijd om de film te bekijken. Ondanks dat een aantal elementen anders waren, vond ik dit wel echt een hele goede verfilming van het boek. Net als bij Broadchurch gaan de acteurs zo op in hun karakter dat het soms net echt lijkt, alsof je letterlijk meekijkt in het leven van een ander. Vooral het einde van deze film vond ik erg schokkend, want dat is het moment waarop Christine oog in oog staat met de man die haar dit allemaal heeft aangedaan... 

Pitch Perfect 2

De Bellas zijn afgestudeerd. Ze naderen het einde van hun studentenbestaan en daarmee ook hun tijd als zangeressen in hun zanggroep Barden Bellas. Ze proberen er achter te komen hoe ze hun vriendschap soort van af kunnen sluiten en wat ze gaan doen met de rest van hun leven.
Daar is die dan, de grootste liefde op filmgebied van Evi en mij... Pitch Perfect 2! Nadat deze uitkwam gingen we meteen naar de bioscoop om hem daar te bekijken en we hebben echt zitten huilen van het lachen bij alle avonturen die The Barden Bellas meemaakte. Wat ik leuk vind is dat ze wat elementen uit Pitch Perfect 1 erin hebben gelaten, want zo zie je dat ondanks dat The Bellas opgroeien, er ook dingen zijn die nooit veranderen. Wat ik minder vond is dat er gewoon heel veel karakters uit de eerste film spontaan verdwenen zijn, zonder reden. Ik denk dat de makers hier wel iets mee konden doen, want een film met elke keer andere karakters maakt eigenlijk een totaal andere film...

Zo, 6 films en series waarmee niet alleen wij, maar ook jullie nu even goed vooruit mee kunnen. De komende vakantie zullen er nog veel meer volgen, want niets is fijner dan een luie dag op de bank met je favoriete personages.

Welke film of serie kan jij ons aanraden om in de vakantie te kijken?

#4 Last Seen
#3 Last Seen
#2 Last Seen

Bronnen: Moviemeter - Wikipedia

No Comments Yet, Leave Yours!