dinsdag 23 juni 2015

Fotodagboek week 24 & 25 | Evi


Zoals jullie al gemerkt hebben, kwam er van Ilona geen fotodagboek online. We moeten namelijk toegeven, het vergt nogal wat discipline. Daarnaast willen we nu ook dat er eens wat andere persoonlijke artikelen online komen te staan. Daarom kijk ik zelf welke weken interessant zijn om aan jullie te laten zien, maar ga ik er nog wel even mee door. Dus voor nu: veel leesplezier!


Zondag 7 juni

Ik werd wakker bij mijn ouders thuis en er stond een lange dag op de planning. We zouden namelijk naar een première en een concert gaan. Eerst reden we naar Almere voor de première van de kinderfilm Apenstreken. Het was deze keer geen perspremière, maar een voorvertoning in Utopolis met allerlei kinderen in de zaal. Wel konden we daar de hoofdrolspelers ontmoeten en uiteraard de film zien. Deze vond ik echt heel goed, ook al pas ik eigenlijk niet in de doelgroep. Je beseft je echt even hoe het vroeger ging en hoe het leven was zonder alle technologische snufjes van nu. Daarnaast vind ik het enorm knap hoe de drie jonge hoofdrolspelers de film kunnen dragen.

Het was na de film ongeveer half vier. We dronken ergens appelsap en aten een broodje carpaccio (ja we namen allemaal hetzelfde). Toen reden we naar de Ziggo Dome, waar het concert van Paul McCartney zou plaatsvinden. In de rij aten we nog een patatje en om half negen begon het concert. Het was een heel bijzondere ervaring. Meneer McCartney is nu 73 jaar oud en heeft toch bijna drie uur opgetreden. Ik kende jammer genoeg niet alle nummers, maar bij Back in the USSR, Hey Jude en Let Me Roll It kon ik heerlijk meeblèren. En wat een energie was er in de zaal! Het was fantastisch het bij te mogen wonen. Na afloop reden we door de McDrive en zette m'n vader me af bij huis.



Maandag 8 juni

Maandag zou eigenlijk een vrije dag zijn, maar ik koos een college te volgen bij een andere klas. We zouden namelijk een oefententamen maken in de les vrijdag, maar omdat ik wist dat ik daar niet bij zou kunnen zijn, besloot ik het dus op deze manier op te lossen. Om één uur was ik klaar met het college en reed ik naar huis om daar verder te werken aan opdrachten. Het is nu nog even bikkelen om alles op tijd af te krijgen, maar ik weet zeker dat het gaat lukken. Het zijn trouwens weer veel foto's van eten, maar het meest interessante dat ik die dag deed was koken. Na het eten hadden José en ik trek in een sundae, dus die haalde ik bij McDonald's. Ook keken we trouwens Bambi, want die had ik nog nooit gezien (schande!).



Dinsdag 9 juni

Weer een dag vrij en aan school, maar vanaf 12 was Didy er om samen te werken. We maakten onze duo-opdracht af en reden naar school om de rest van onze projectgroep te ontmoeten. Hier werkten we aan een groepsopdracht. Om vijf uur zorgde ik dat ik thuis was, want toen kwam Tim om weer samen een avond te relaxen. Samen keken we naar vakanties, maar toen we het hele proces door waren gelopen van combinatie vlucht en hotel, kwamen we erachter dat er op internet nogal negatieve reacties waren over de betaling op die site. Toen braken het proces af en keken we Pitch Perfect 2. Ik vind de film zo geweldig dat ik 'm graag nog heel wat keren opnieuw kijk. Ook bakten José en ik nog snel de chocolade lava cakejes die je hierboven ziet. We aten ze met framboos en het was verrukkelijk.



Woensdag 10 juni

Tussen de dagen van de week waarop ik ging studeren, plande ik ook nog een dagje shoppen met mijn zusje. We spraken in de ochtend af op station Zaandam, waar we eerst de Primark bezochten en een hapje aten bij La Place. Daarna vervolgden we onze reis naar Amsterdam en deden nog een paar aankopen. Wat ik kocht kun je zien in mijn shoplog. De shopdag sloten we af met een ijsje, waarna we naar mijn huis gingen om te koken en te eten. Na het eten speelden we nog even Mario Kart op de game cube en ging mijn zusje weer naar huis. Het was echt even heerlijk een dagje rust te nemen tussen al het leren en mezelf even af te leiden. En natuurlijk leuke nieuwe spulletjes gekocht!


Donderdag 11 juni

Er moest weer hard aan mijn to do list worden gewerkt, dus ik plande mijn hele dag vol met alles wat ik nog moest doen. Ook José werkte de hele dag aan school, dus we besloten als break rond het middaguur een lunch buiten de deur in te plannen. Dat zou ons iets meer motiveren. We lunchten bij café Hartje Oost, waar ik een heerlijke smoothie dronk en het allerlekkerste broodje carpaccio ooit at. Rond vijf uur kwam Tim met zijn ingepakte tas. We werden na het eten namelijk opgepikt door mijn ouders en reden naar Zuid-Limburg, naar mijn oom en tante. Daar sliepen we, om de volgende dag naar Pinkpop te gaan. Maar eenmaal aangekomen kropen we niet meteen in bed. We aten een taartje, omdat mijn zusje haar eindexamen gehaald heeft en dronken daarna nog een glaasje wijn.


Vrijdag 12 juni

De Pinkpop-dag brak aan en omdat we een slaapadresje niet ver van Landgraaf hadden en het programma pas half 4 begon, hoefden we niet vroeg weg. Dat betekende dat ik genoeg tijd had om te beginnen met mijn nieuwe boek: Divergent. Hij is zo spannend tot nu toe!

Rond drie uur reden we met de auto naar het Pinkpop-terrein, mijn vader, moeder, zusje, Tim, mijn vaders concert-maatje, mijn oom, mijn neef en ik. Het weer was eigenlijk het overgrote deel van de middag slecht, maar veel last hadden we er niet van. We keken in de tent, droog dus, naar optredens van Jick Munro & The Amazing Lazerbeams, Coasts en Aurora. En op droge momenten liepen we rond over het terrein om te kijken naar Shaka Ponk, wat hilarisch was, en naar George Ezra, die me trouwens tegenviel. Na het eten van een patatje gingen we, bijna vooraan, bij de main stage klaarstaan om Elbow en Muse te bewonderen. Dit waren de bands waar we in principe voor heengingen en ik genoot er enorm van, ook al zag ik ze al eerder live. Vooral Muse was mega spectaculair, want er was goed nagedacht over de show en over extra stukken gitaargeluiden. En ze brachten pas een nieuw album uit met vette nummers. We sprongen en zongen en liepen met mega moeie voeten weer terug naar de auto.


Zaterdag 13 juni

Onze voeten en ruggen waren bij iedereen half gaar, maar toch besloten we er nog een tripje Heerlen aan vast te plakken. Hier gingen we, zoals eigenlijk elk door ons bezocht Pinkpop-weekend, heen op de fiets om te shoppen. Ik kocht een aantal dingen die ik nodig had, zoals kadootjes en een nieuw heuptasje. Ook kocht ik bij Action een drank dispenser, die je straks voorbij zal zien komen tussen de foto's. Tussen het shoppen door gingen we even met z'n allen op een terrasje zitten om te genieten van ijs en ik van een tosti en een ijskoffie. Na onze shopdag reden we weer terug naar het huis van mijn oom en tante om te eten en weer te vertrekken. In Amsterdam sliep Tim nog een nachtje bij mij en na de film Looper te hebben gekeken gingen we naar bed.


Zondag 14 juli

Deze dag besteedden Tim en ik voor de helft om te relaxen. We kwamen laat uit bed en keken vooral Supernatural. In de middag ging Tim naar huis en stortte ik mij alvast op mijn leerwerk, waar ik in de week erop veel van zou hebben. Ik maakte een uitgebreide to do list en weekplanning en besloot alvast met het werk te beginnen. In de avond deed ik een maskertje op en las ik verder in Divergent. Even relaxen voor het slapen helpt me altijd voor een betere nachtrust.


Maandag 15 juli

Ik startte de dag rustig met het eten van havermout en het kijken van Bones en begon daarna met het volgen van mijn planning. In de middag nog even een pauze met noedels en het kijken van de nieuwe aflevering van Pretty Little Liars. Daarna was de dag al gauw voorbij. Ik sloot deze wederom af met het lezen van mijn boek.

Dinsdag 16 juli

Nu een aantal minder spannende weekdagen, want dinsdag maakte ik een tentamen en werkte ik aan schoolopdrachten. Ook de dagen die erop volgden besteedde ik vooral aan school.


Woensdag 17 juli

Ik besloot tussen het studeren door mijn drank dispenser te benutten en vulde deze met zwarte thee, honing, citroen en perzik. Echt enorm lekker! Ik deed dit trouwens mede omdat ik vind dat ik genoeg moet drinken op een dag als deze. Dat kan ik nog wel eens vergeten, wanneer ik hard aan het werk ben. Wel had ik in de avond wat leuks gepland. Er kwam een vriendin langs om weer even bij te kletsen. We aten samen een heerlijke salade met rucola uit mijn balkontuintje, waarna ook José arriveerde. Met z'n drieën keken we de zesde Harry Potter film en dronken we een wijntje. Gezellie!

Donderdag 18 juli

Op donderdag heb ik echt van 10 tot 5 aan school gewerkt en toen was het tijd om te eten en een avond te werken. Niet heel interessant dus en ook geen foto's.


Vrijdag 19 juli

Op vrijdag begon ik de dag met geperste sinaasappeltjes en kwam Didy langs om samen verder te werken aan school. Dit deden we tot twee uur, omdat het voor mij toen tijd was om te vertrekken naar het noorden. In de middag vertrok ik namelijk naar Tim om weer een poging te doen voor het maken van een ballonvaart. Maar door de in de avond verwachte regen werd deze opnieuw geannuleerd. Daarom besloten we naar de bioscoop te gaan, naar de film Jurassic World. En wat was deze vet, zeg! Veel minder eng dan ik had verwacht, maar wel heel spannend en cool.


Zaterdag 20 juli

Ik werd die ochtend wakker bij Tim, in mijn nieuwe olifantenbroek uiteraard, en hij bracht me voor twaalven weer naar de trein. Hij werkt namelijk elke zaterdag, dus ook deze. Bij mijn ouders werkte ik weer aan schoolopdrachten en kwamen mijn opa en oma langs. We aten samen even een taartje en dat wat erbij staat is trouwens een glas melk. Na het inleveren van een portfolio fietsten mijn zusje en ik naar de tennisvereniging, waar mijn vader de eerste wedstrijd van het toernooi dit jaar speelde. We gingen hem dus even aanmoedigen, maar zorgden dat we weer op tijd thuis waren voor het avondeten. Na het avondeten deed ik een dutje, om even voor te slapen voor de lange nacht die ik nog zou hebben. in de avond vertrok ik namelijk naar mijn vriendin Emma, waar we met nog een vriendin verzamelden voor het uitgaan. Met z'n drieën hadden we een hele leuke avond en lagen we laat, of juist vroeg, weer in bed. Volgende week weer?!

Zoals je ziet zaten mijn deadlines eraan te komen, maar bleef ik eigenlijk altijd tijd vrijhouden om leuke dingen te doen. Ik zorg gewoon dat ik hard doorwerk, waardoor ik weer een dagje vrij verdien. Nu ik dit artikel afschrijf zijn al mijn deadlines voorbij. Vakantie! Dus meer tijd om te bloggen. Be aware!

Wat is het eerste dat jij gaat doen zodra je vakantie hebt?

No Comments Yet, Leave Yours!