dinsdag 19 mei 2015

Fotodagboek week 19 & 20 | Ilona


Afgelopen twee weken waren echt heel erg leuk. Veel feestjes gehad en ook lekker veel gewerkt. Het enige nadeel was dat school er daardoor wat bij in schoot, maar soms moet je ook even tijd voor jezelf maken en dat is precies wat ik deed. Ik heb weer een heleboel foto's gemaakt, dus enjoy!

zondag 3 mei + maandag 4 mei

Werken, werken, werken, ja, zo ging ik mijn vakantie in en zo bleef het een groot gedeelte van de vakantie ook doorgaan. Niet dat ik het heel erg vond hoor, maar het bracht wel wat stress teweeg omdat ik ook nog deadlines had voor school. Ik maakte niet veel foto's, dus daarom eentje van katten. Altijd goed om een blogpost met katten te beginnen toch?

dinsdag 5 mei


Bevrijdingsdag, de dag waarop ik zeker van plan was onze vrijheid te vieren! In de ochtend ging ik eerst even met m'n moeder door het dorp, waar wij bloemendagen hadden. Verschillende straten in het dorp worden dan versierd en er worden door verschillende mensen mozaïeken gemaakt. Het was leuk om even te zien, maar daarna moest ik snel door, want ik ging met twee vriendinnen naar Bevrijdingspop in Haarlem. Het was een regenachtige, maar erg leuke dag. Ik zag onder meer Mr. Polska, Caro Emerald en Racoon spelen.

woensdag 6 mei


Vandaag kwam Evi langs om foto's te maken voor onze eerste outfitpost samen. Voordat we de foto's gingen maken was het natuurlijk tijd om even lekker te eten en ik deed dat met een italiaans bolletje met carpaccio, tomaat en aioli. Een ietwat vreemde combinatie, maar wel heel erg lekker. Naast het foto's maken van de outfits nam ik nog een video op waarin ik de kennismakingsbox van Deauty uitpakte en daarna was de dag alweer zo om. Evi ging naar huis en ik ging vroeg m'n bed in, de dag erna mocht ik er weer vroeg uit voor m'n werk.

donderdag 7 mei


Niet alleen in de ochtend moest ik werken, ook 's avonds moest ik nog eens terug voor een werkbespreking. Ik had in de middag een paar uur vrij en in plaats van aan school te gaan (wat erg hard nodig was) besloot ik het wat rustiger aan te doen en daarom ging ik samen met mijn moeder naar Landgoed Hoenderdaell. Er zijn daar een tijdje terug beertjes geboren en die wilde ik erg graag zien. Helaas waren ze net aan het slapen toen ik langskwam, maar dat mocht de pret niet drukken. We namen een kijkje bij de lori's en ook de geitjes en ringstaartmaki's mochten niet ontbreken. Wat ik zo mooi vind aan het park is dat de dieren echt veel ruimte hebben als je het vergelijkt met dierentuinen in Nederland. Veel dieren lopen vrij rond of hebben gewoon hele grote hokken. Ook vangt het park dieren op die uit een slecht milieu komen.

vrijdag 8 mei


Het zal je niet meer verbazen, maar ook op deze vrijdag mocht ik weer werken. Na m'n werk ging ik laat in de avond naar Evi toe, want er zat de dag erna iets leuks op ons te wachten. Evi had namelijk kaartjes gewonnen voor V-land in Walibi waar wij al erg graag heen wilden, maar wat we toch wat te prijzig vonden. Nu ze kaartjes had gewonnen en mij mee vroeg was het dus eigenlijk de perfecte gelegenheid om toch te gaan.

zaterdag 9 mei


Na een lekker vroeg ontbijtje bij Evi (met speculoospasta, yum!) en een heerlijke kop chocomel in de trein was het zover, V-land in attractiepark Walibi! De attracties kon je in en de podia stonden verspreid door het hele park. We waren erg benieuwd naar de opkomst, maar die bleek flink tegen te vallen. Pas in de middag werd het wat drukker, maar in de rij stond je nog steeds maar een kwartiertje te wachten en ook bij de podia kon je zo naar voren lopen. Nu vonden wij dat geen enkel probleem, maar het is voor de organisatie natuurlijk minder. Toch hopen wij dat het volgend jaar gewoon doorgaat, want we vonden het echt heel erg leuk! Veel artiesten en veel gezelligheid, love it!

zondag 10 mei


Na twee vroege dagen om 7 uur uit bed te moeten was het vandaag ook weer zover, ik moest namelijk werken en Evi ging naar huis vanwege moederdag. Ik werkte van 10:00 tot sluitingstijd en moest dus echt wel genoeg energie hebben en daarom gingen we even langs de Starbucks. Ik drink normaal nooit koffie, maar nu had ik het echt nodig en de smaak nam ik voor lief. Het hielp gelukkig goed en na mijn make-up helemaal in de trein te hebben gedaan en me thuis te hebben omgekleed was ik er weer helemaal klaar voor.

maandag 11 mei


Ik voelde me best wat zwakkig na het weekend en aangezien ik niet al te belangrijke lessen had op school bleef ik een extra dagje bij mijn moeder. Ik maakte tijd om een beetje op te ruimen en nog wat aan school te werken. Door het vele werken en de dagjes weg liep ik behoorlijk achter en dat moest ik natuurlijk inhalen. Bij het huiswerk maken snoepte ik een hele zak bico's van Haribo weg, echt heel erg veel, maar ze zijn zo verslavend! Herken jij ze nog van vroeger?

dinsdag 12 mei


Back to Maarssen, maar niet voor lang, want Hemelvaart was in zicht en dat betekende weer werken. De dag erna zou ik al naar huis gaan en ik deed dan ook voor de verandering geen boodschappen in Maarssen. Ik had van thuis een broodje meegenomen zodat ik 's avonds toch wat te eten had en daar deed ik het dan ook mee. Verder werkte ik nog aan school, want ik was nog steeds bezig met een inhaalslag.

woensdag 13 mei


Lekker ontbijten met wat havermout en een heerlijk slechte aflevering van Geordie Shore, ik houd ervan. Nog dezelfde middag zou ik weer naar m'n moeder gaan, waar ik eigenlijk meteen als een blok in slaap viel. Al het reizen en werken brak weer op en ik kon het eindelijk wegslapen.

donderdag 14 mei + vrijdag 15 mei

Werken, uitgaan, werken, dat waren deze twee dagen. Ik maakte geen foto's, maar had het wel weer heel gezellig. Om m'n collega's waar ik donderdag mee werkte moest ik weer veel te vaak lachen en die avond met uitgaan om m'n vriendinnen. Die hadden er al een dag voetballen op zitten op het voetbaltoernooi, maar uitgaan ging ze nog, iets té, goed af. Ik heb weer veel gelachen en veel gedanst en een hele mooie avond uit gehad.

zaterdag 16 mei


Yes, een pakketje! Ik had al een tijdje niet meer bij de H&M besteld, maar vandaag was het dan eindelijk weer zover dat ik een pakketje mocht ontvangen. Ik kocht onder andere wat zomerkleding, waaronder een heel leuk jurkje die je vast nog weleens voorbij gaat ziet komen. In de avond ging ik met twee vriendinnen naar Polder Events, een lokaal evenement waar we onder meer Niels Geusebroek en The Dirty Daddies zagen optreden. Het was weer een geslaagd feestje en daarmee ga ik dit dagboek dan ook afsluiten.

Het waren écht hectische weken, maar deze keer wel leuk hectisch. Het schoolwerk heb ik inmiddels voor een groot deel kunnen inhalen en ook van het feesten ben ik weer bijgekomen. De komende weken heb ik ook weer veel leuke dingen op de planning staan, dus daar verheug ik mij nu al op.

Wat heb jij in de meivakantie gedaan? Ging je ook op de feesttour, op vakantie, of lekker thuis?

No Comments Yet, Leave Yours!