zondag 10 mei 2015

Fotodagboek week 18 & 19 | Evi


Het waren weer twee bewogen weken met veel feestdagen en feestjes, dus het was leuk jullie weer eens 'mee te nemen' bij dagen van mijn leven. Ik bezocht een concert, de BeautyGloss Party, de Ikea, de koningsmarkt en ging lekker uit eten. Ik heb weer kleurrijke foto's voor jullie proberen te maken, dus enjoy!



Zondag 26 april

Na een nacht hard te hebben gefeest, was het wel tijd om met het gezinnetje naar de Ikea te gaan. Ik had vier uurtjes slaap gehad, maar zette toch de hele dag door. We kochten weer allerlei nieuwe meubels voor m'n huisje en zetten alles ook in mekaar. Daarnaast vulde ik uiteraard mijn geurkaarsencollectie aan. Na al het harde werk gingen we met z'n viertjes uit eten in de buurt. M'n ouders aten pizza en m'n zusje en ik gingen voor de hamburger met friet. Deze was echt verrukkelijk. Ook het toetje, mangoijs, aardbei en chocoladetruffels, was echt heerlijk. Naar dit restaurant ga ik zeker nog een keer.



Maandag 27 april

Koningsdag was een dag waar ik erg naar uitkeek. Veel vriendinnen zochten een feestje op, maar ik had zin om weer eens ouderwets over de rommelmarkt te neuzen. Ik had daarnaast een doel voor mezelf bedacht: zoveel mogelijk Disneyfilms kopen, voor een euro per stuk. Nou ja, hierboven zie je het resultaat. Ik had er voor deze dag twee. In de middag kwam mijn vriendin Emma naar Amsterdam en ze had heerlijke oranjetompoezen mee. Deze smikkelden we met z'n vijven op, waarna m'n ouders en zusje weer naar huis gingen. Emma en ik gingen toen nog even de buurt in, waar we nog allerlei kraampjes, podiums en vrolijke, gekke mensen spotten. We sloten de dag af met het kijken van Jungle Book.


Dinsdag 28 april

Ik postte er al een foto en een video van op Instagram, maar dinsdag ging ik met mijn roomie José naar het concert van Pentatonix. Ik had er een dag huiswerk op zitten en rond zes uur vertrokken we met z'n tweetjes naar de Heineken Music Hall, waar al een lange rij stond. We hadden niet gedacht dat deze YouTube-a-capella-groep zoveel fans zou hebben en er was de dag erna zelfs een extra concert gepland. We wisten totaal niet wat we moesten verwachten, maar waren superblij dat we kaartjes hadden gekocht. Doordat alles a capella is, verwacht je niet dat je kan dansen, maar de beatbox was lekker hard en vrolijk. Daarnaast waren ze heel grappig en betrokken ze het publiek er vaak bij.


Woensdag 29 april

Op woensdag was het weer tijd om naar school te gaan. Hiervoor werkte ik voor een schoolopdracht nog interview uit en na school was het tijd om die bij Ilona af te nemen. Maar voordat we dit deden, werkten we nog even samen aan onze blog en kletsten we natuurlijk blij.



Donderdag 30 april

Ook op donderdag had ik weer een dagje school, maar daarna kwam Tim gelukkig om samen even lekker te ontspannen. Eerst kookten we samen een Knorr gerecht (ik ben hier dol op) en genoten we van ons eten. Daarna besteedden we de avond weer aan Supernatural en luieren.


Vrijdag 1 mei

De dagbeschrijvingen worden met de dag minder in dit fotodagboek en ook aan de vrijdag wil ik eigenlijk niet veel woorden verspillen. Na een ochtend les en kaartjes kopen voor Imagine Dragons (het is gelukt!) maakten Ilona en ik ons namelijk klaar voor de BeautyGloss Party en hiervan verscheen een vlog op ons YouTube-kanaal. Ik kan in ieder geval zeggen dat we het enorm naar ons zin hadden en we zeker weten volgend jaar weer gaan!



Zaterdag 2 mei


Ik zei dat ik niet meer twee dagen in het weekend zou gaan werken, maar nu ik toevallig zo werd ingepland voor de meivakantie, liet ik het maar zo. Ilona vertrok 's ochtends tegelijk met mij naar haar werk en ik was dus bij Hema tot zeven uur aan de slag. Thuis ging ik meteen koken, want na zo'n lange werkdag krijg je natuurlijk reuze honger. Het werd een simpele pasta. Na het eten werkte ik nog even door aan het interview met Ilona dat ingeleverd moest worden en daarna ging gelijk naar bed.



Zondag 3 mei

Ook op zondag was ik dus de hele dag aan het werk en bij thuiskomst hoefde ik gelukkig niet zelf te koken. Tim kwam namelijk aan het einde van de middag naar Amsterdam om voor me te koken en om samen de avond te besteden. Daar kan ik echt van genieten. We keken het vierde deel van de Child's Play serie en deden verder vrij weinig.


Maandag 4 mei

Mijn meivakantie was begonnen en ik hoefde op maandag dus niet naar school. Toch heb ik me die dag weer niet verveeld. Er waren weer allerlei school-, blog- en huishoudtaken die gedaan moesten worden en voor ik het wist was het alweer tijd om te koken, te eten en te werken bij Hema. Gelukkig was dit de enige werkavond van de week, want nu kon ik tenminste echt vakantie vieren.


Dinsdag 5 mei

Bevrijdingsdag! Alleen maar foto's van eten vandaag. Tim kwam op tijd naar mijn huis en we bakten brownies en lunchten daarna met een kipburger. Verder stond op de planning met een groep naar Bevrijdingspop in Haarlem te gaan, maar door het slechte weer haakte eigenlijk bijna iedereen af. Ilona besloot met twee andere meiden te gaan en toen Tim en ik op het punt stonden met z'n tweetjes naar het festival te gaan, zagen we op Facebook dat het terrein tijdelijk was gesloten door de regen en de wind. Toen besloten we ons in Amsterdam te gaan vermaken. We gingen langs wat winkels en reserveerden een tafel bij Shabu Shabu aan het Rembrandtplein. Daar aten we onze buikjes vol met heerlijke sushi- en grillgerechtjes en sloten we het diner af met het dessertbuffet. Dat buffet was trouwens inbegrepen en mega uitgebreid. Ik raad iedereen aan naar dit restaurant te gaan voor eten en een leuke sfeer. Zelfs als je geen sushi lust, heb je genoeg keuze.


Woensdag 6 mei

Woensdag was weer een dag om op pad te gaan. Ik ging naar Ilona en nam mijn camera en statief mee om een nieuwe video te filmen en outfitfoto's te maken voor dit artikel. Na alle WFOP-taken weer te hebben volbracht reden we naar de winkels in het dorp om wat spulletjes in te slaan. Ik kocht een zwarte jurk van mijn FashionCheque, meerdere kleine cadeaus voor Moederdag en nog wat spulletjes om als ondergrond voor mijn blogfoto's te gebruiken. Dat laatste zal jullie binnenkort wel opvallen in artikelen. Ik at ook bij Ilona en in de avond keken we nog wat tv en zorgden we dat het outfit-artikel af was. En met al dat gekwebbel gaat de tijd ook best snel voorbij. Rond een uur of negen was het tijd om met de trein naar huis te gaan.


Donderdag 7 mei

Op deze dag stond alleen een bezoekje aan de tandarts op de planning. Voor deze afspraak blogde ik nog wat, en na te horen hebben gekregen dat ik geen gaatjes heb, startte ik met het maken van schoolopdrachten. Ik heb wel een weekje vrij, maar moet toch echt wat opdrachten maken om niet achter te gaan lopen. Na zijn stage kwam Tim en we deden weer boodschappen en kookten samen. Het werd kip tandoori. Na het eten hadden hij, José en ik zin om een Disney-film te kijken. We gingen voor Aladdin en hierna kijken Tim en ik nog een aflevering Supernatural.


Vrijdag 8 mei

Het was dan nog wel een vakantiedag, maar ik ging er op uit voor school, om een reportage te schrijven. En omdat pasgeleden in Amsterdam het eerste kattencafé in Nederland werd geopend, bezocht ik dit café, dat trouwens Kopjes heet. Het was een bijzondere ervaring. Je reserveert van tevoren voor twee uur lang bezoek aan het café en je vindt er dus voornamelijk echte kattenliefhebbers. Het meest bijzondere vond ik, dat iedereen er met elkaar praatte, ook al kenden ze elkaar voor het bezoek niet. Dat maakt de sfeer er heel relaxed en gezellig, waarbij je dus ook twee uur lang de katten kan knuffelen. Ik typte hier zo'n 900 woorden over en ging terug naar huis, waar ik werkte aan WFOP en school. 

In de avond kwam Didy langs, die terug was van vakantie. We keken filmpjes van allerlei programma's en praatten bij. Daarna kwam Ilona uit haar werk, die bleef slapen, om de volgende dag vroeg samen te vertrekken.


Zaterdag 9 mei

We vertrokken rond acht uur naar het station om af te reizen naar Walibi. Ik won namelijk afgelopen week kaartjes voor het V-Land Festival in het pretpark en de line-up stond ons enorm aan. Het was in de ochtend heel rustig in het park, dus we namen de tijd om alle leuke attracties mee te pakken. Om een uur trad Handsome Poets op, waar we met zo'n veertig andere mensen een kijkje namen. Daarna begon het park vol te stromen met mensen en kwamen er meer en meer gave artiesten optreden. Bij Chef's Special keken we even en bij Jebroer, Mr. Polska en Ronnie Flex gingen we he-le-maal uit ons dak. Tussen die optredens draaiden ook allerlei dj's, zoals The Flexican met Sef, The PartySquad en FS Green met MC Fit. Zelfs de regen hield ons niet tegen om verder te dansen, maar gelukkig konden we regenponcho's aandoen op deze momenten. Om negen uur begonnen we aan onze reis terug en voor twaalf uur waren we thuis, waar we moe ons bed in doken. Maar, als V-Land volgend jaar weer is, gaan we zeker heen!

Veel foto's deze weken. Ik hoop dat ik dat vol kan houden in de aankomende weken. Er staan in ieder geval weer leuke dagen op de planning en die laat ik natuurlijk graag aan jullie zien.

Wat was jouw hoogtepunt van de afgelopen twee weken?

No Comments Yet, Leave Yours!