zaterdag 16 mei 2015

Essence palettes | all about Sunrise & all about Paradise


Ze liggen al een tijdje in de winkel, maar kunnen niet op onze blog ontbreken. De kleuren spatten waarschijnlijk al van je scherm, want het all about Sunrise en het all about Paradise palette van Essence zijn even wat minder lieflijk dan we van de oogschaduw van het merk gewend zijn. Hopelijk spatten ze ook van mijn ogen af, maar dat gaan we even testen.



Uiteraard behandelen per keer één palette, want ik wil me even goed focussen op de kleuren erin. Wat een shimmers zijn er bijvoorbeeld in deze aanwezig! All about Sunrise is in het eerste opzicht heel nude, maar gaat door de shimmers en de felle, gouden kleur linksonder toch een stapje verder.


De shimmers zijn ook bij de swatches inderdaad niet te missen. Het zijn zelfs bijna glitters, maar gelukkig is er redelijk nog wat kleur te zien. Ik hoefde bij de bovenstaande pigmentatie maar één keer met mijn vinger over mijn arm te gaan en dit was het resultaat. De laatste en donkerste kleur van de zes wijkt trouwens een beetje af. Deze is minder shimmerend en eerder glanzend. Ik had hiertussen liever in het hele palette wat meer afwisseling in gezien. 


In de uiteindelijke look hierboven gebruikte ik alle kleuren, op de gouden tint na. In de arcadeboog gebruikte ik de derde kleur van links, op het ooglid de tweede kleur van links en in de buitenste ooghoek de donkerste kleur. De vijfde kleur van links gebruikte ik onder mijn oog, maar van de kleur bleef niet veel over. Wel ben ik enthousiast over de highlighter, die ik in mijn binnenste ooghoek aanbracht. Het kleurenaanbod in het palette lijkt in de eerste instantie best breed, maar toch is amper te herkennen welke kleur ik waar heb gebruikt, want bijna alle kleuren lijken in de look op elkaar. Ik denk dat nu gelijk wel duidelijk is wat mijn mening is over dit product.


Het is dan maar te hopen dat de andere helft van de review een positieve mag zijn. De kleurrijke tinten in dit all about Paradise paletten beloven in ieder geval veel goeds. Zo'n kleurenaanbod kom ik namelijk niet gauw tegen, vooral niet van een budgetmerk. De kleuren verwijzen naar een paradijs en ik moet zeggen dat ik van kijken naar dit product zin krijg om op vakantie te gaan naar een mooi eiland. 


Weer zijn er veel shimmers terug te vinden in de kleuren van dit palette. Wel is er wederom één afwijkende kleur die meer neigt naar een glans. Deze keer is dat de groene. Vooralsnog kan ik zeggen dat ik liever meer afwisseling had teruggezien in de finishes van de kleuren. Over de pigmentatie heb ik in ieder geval niet veel te klagen. Die is in principe net zo goed als die van het vorige palette. 


Deze look is, zoals je ziet, een stuk minder natuurlijk dan de vorige. Dat was gelukkig ook absoluut niet de bedoeling, want ik had graag een zomerse look willen maken met het all about Paradise palette. Ik gebruikte daarvoor de prach-ti-ge highlighter in de binnenste ooghoek, de groene kleur op het ooglid, de blauwe in de buitenste ooghoek en arcadeboog en de gele tint onder mijn oog. Maar de kleuren zijn een stuk minder fel dan ik verwachtte. Van de groene en blauwe kleur is bijna niets overgebleven, ook al heb ik ze meerdere keren proberen op te bouwen. De swatches leken veelbelovend, maar ik ben absoluut niet tevreden met het resultaat op mijn oogleden. Misschien als je op zoek bent naar lichte, gekleurde details in je look, is dit wat voor jou. 


Het is misschien mooi om één kleur van het all about Sunrise palette te gebruiken om shimmers in je look toe te voegen. Of om voor een hint of colour als ondertoon in je look één kleur uit het all about Paradise te pakken. Behalve de highlighters in de paletten vind ik de overige kleuren namelijk niet heel bijzonder. Op mijn arm leken ze mooi, maar op de oogleden blijft er niet veel van over. De prijs mag dan laag zijn, maar dan wil ik er wel meer voor terug dan een mooie highlighter.

Welk 'all about'-palette van Essence gebruik jij?

De 'all about'-palettes van Essence zijn voor €3,59 te koop bij Kruidvat en Trekpleister.

Bekijk ook:

No Comments Yet, Leave Yours!