vrijdag 22 mei 2015

#14 It's all about the music


Twee maanden geleden is het alweer dat de laatste all about online kwam en dat is een schande als je bedenkt dat wij in die periode juist veel naar concerten en festivals zijn geweest en nieuwe bandjes hebben 'ontdekt'. Hoog tijd dus om onze nieuwste favorieten aan jullie te laten zien en even een update te geven hoe het ervoor staat met de muziek die wij op dit moment luisteren. Enjoy!

EVI

Handsome Poets - Dance (The War Is Over)

Een nummer live zien maakt ‘m naar mijn mening altijd net ietsje leuker om later naar te luisteren. Ik denk dan namelijk weer terug aan het optreden en krijg weer allemaal happy feelings. Deze keer heb ik het over het Dance (The War Is Over) van de Handsome Poets. Deze band trad namelijk een weekend terug op bij V-Land Festival, waar Ilona en ik bij waren. Er stonden toen, aan het begin van het festival, maar een stuk of veertig mensen bij het podium, maar de zanger maakte er een waar feestje van. Vooral op dit nummer kon je lekker dansen en ik kende het refrein in ieder geval al. Het is simpel, maar wel lekker catchy

Ciara feat. Nicki Minaj - I'm Out

Dan doen we er gelijk nog maar een goed dansnummer achteraan, die eigenlijk ook een beetje fout is. Het is een nummer van the queen of rap en zangeres Ciara. Van dit lied krijg ik zin om de tekst te leren en mee te rappen en dit zal ik in de toekomst waarschijnlijk ook gaan doen. Ik begin hiphop nummers tegenwoordig steeds meer te waarderen en dit is er één van. Van de video krijg je trouwens al zin om je moves te laten zien.

MAX feat. Hoodie Allen - Gibberish 

Nu we toch bezig zijn, nog een laatste dans- en rapnummer. Van Hoodie Allen zijn Ilona en ik overduidelijk fan, maar dit nummer behoort naast hem eigenlijk aan een andere artiest. Ik ken Max Schneider eigenlijk als eentje van allerlei Disney-acteurs, maar blijkbaar is hij nu ook een gewaardeerd solo-artiest. En hij brengt het er pittig goed vanaf, moet ik zeggen. Hij kan met z’n stem hoge noten halen en weer is dit nummer lekker catchy en dansbaar. Oeps, ik val in herhaling. Luister maar gewoon dan. 

ILONA

Nicki Minaj - The Night Is Still Young

Sinds het concert van Nicki Minaj is haar album niet meer weg te denken uit mijn playlist. The Night Is Still Young is mijn favoriete nummer van het album en inmiddels ken ik de hele tekst uit m'n hoofd. In het nummer wordt omschreven dat de nacht jong is, net als wij en dat je dus beter iets kan halen uit je leven en je leven moet leven in plaats van bij de pakken neer te zitten. Geniet! Leef! Dat is wat het nummer bij mij oproept.

OneRepublic - All We Are

Ik vind dit echt zo'n mooi nummer van OneRepublic. Na het album Native plat te hebben gespeeld was het voor mij tijd om ook naar wat oudere albums te gaan luisteren en dat heb ik geweten. All We Are omschrijft een relatie waarin fouten worden gemaakt, maar waarbij de liefde keer op keer daarboven staat. De liefde houdt mensen bij elkaar en dat is een mooi gegeven.

Kraantje Pappie feat. Roelie Vuitton, Abbeye & Fiddox - Meenemen Of Hier Opeten

Nog zo'n nummer waarbij goed wordt duidelijk gemaakt dat je niet altijd te onzeker of te moeilijk hoeft te denken. Want wat jij niet mooi vindt aan jezelf, kan een ander prachtig vinden en dat wordt goed omschreven in dit nummer van Kraantje Pappie. De tekst spreekt voor zich en ik vind het mooi omschreven.

Het was een lastige keuze om te kiezen uit nummers, we luisteren zoveel! We hadden hier nog wel 20 nummers bij kunnen plakken, maar dat bewaren we maar even voor de komende all about artikelen. Hopelijk hebben jullie hier voorlopig weer genoeg aan.


No Comments Yet, Leave Yours!