zondag 24 mei 2015

Fotodagboek week 20 & 21 | Evi


De zomer komt er weer aan en dat heb ik de afgelopen twee weken gemerkt. Ik ben veel buiten geweest, maar trok me ook af en toe terug met een boek, serie of film. Ook kwamen er weer een paar gezellige avondjes aan te pas. Ik zou zeggen: kijk lekker met me mee.



Zondag 10 mei

Na de hele dag te hebben gefeest op V-Land Festival ging de wekker op zondag vroeg. Ilona moest om tien uur aan het werk en ik wilde nog naar mijn ouders, mede omdat het Moederdag was. Dus we stapten met een grote beker frappuccino op de trein naar de kop van Noord-Holland. Op Moederdag is het eigenlijk elk jaar de gewoonte mijn opa's en oma's te bezoeken, dus in de ochtend bezochten we de ene opa en oma en in de middag de andere. 's Middags ging ook Tim lekker mee en de dag bestond dus uiteindelijk uit koffie drinken en beppen in het zonnetje. 's Avonds ploften Tim en ik weer op de bank bij Supernatural. Rond negen uur begonnen mijn ogen al dicht te vallen, dus ik ging op tijd naar bed en Tim op tijd weer naar huis.


Maandag 11 mei

Op maandag ging de wekker, zoals ook in het hele weekend, vroeg. Ik stapte op de trein, dumpte thuis mijn spullen en fietste naar school. Hier had ik een lange dag te gaan. Eenmaal thuisgekomen deed ik boodschappen en maakte ik pasta met zalm en worteltjes, waar José en ik erg van genoten. We aten trouwens op het balkon, want het was heerlijk warm. Ook na het eten bleef ik nog even op het balkon zitten met een boek. Verder keek ik die avond de laatste aflevering van Vikings, mega spannend!



Dinsdag 12 mei

Ik had weer een dagje vrij van school, maar probeerde zo veel mogelijk op de dag te doen. Ik maakte foto's en een artikel voor WFOP, deed de was en maakte schoon. Daarnaast deed ik nog wat voor school en keek ik de film Cinderella. Ik was zo in de stemming gekomen door de limited edition van Essence! Om kwart over zes was het weer tijd voor een les hiphop.



Woensdag 13 mei

Er stond me weer een dagje school tegemoet, maar daar kwam ik met Didy en een lekkere Bueno wel makkelijk doorheen. Daarna racete ik naar huis, want ik moest mijn tas pakken en op de trein stappen naar het noorden. Ik ontmoette Tim op Sloterdijk, die uit zijn stage kwam. Samen reisden we naar zijn huis, waar we aten en een lui avondje hadden. We keken uiteraard Supernatural, maar ook de mega slechte film Sharknado. Deze moet je wel echt een keer gezien hebben. Het is zo slecht dat het goed is.


Donderdag 14 mei

Bij Tim werden we rustig aan wakker en maakten we ons klaar om te vertrekken. We gingen naar mijn ouders, maar stopten onderweg bij het Hemelvaart voetbaltoernooi, waar een groep van mijn vriendinnen aan mee deed. We keken twee wedstrijden, kletsten met de meiden en genoten van het zonnetje. Daarna reden we naar mijn ouders voor het avondeten. We keken nog wat serie en deden daarna een kaartspel met het gezin.


Vrijdag 15 mei

Weer was het uitslapen voor Tim en mij, maar Tim zou thuis werken voor zijn stage, dus ging rond het middaguur weg. Ik besloot mee te rijden naar het station en met de trein ging ik weer naar mijn huisje in Amsterdam. Ik moest namelijk weer werken bij Hema. Verder deed ik dus weer de dagelijkse dingen (school, huishouden blog), tot ik moest werken.
We hadden nog wat salade-ingrediënten over, dus ik besloot Turkse pizza te kopen en deze hiermee te vullen. Daarna vertrok ik naar werk voor drie werkuurtjes. Eenmaal thuisgekomen zette ik de film Tarzan aan, omdat ik nog steeds geen genoeg kan krijgen van Disneyfilms en omdat deze gewoon heel leuk is.


Zaterdag 16 mei

Voor de verandering was mijn werkdag dit weekend de zondag, dus de zaterdag had ik om weer wat taken voor school in te halen, maar ook om af te spreken met mijn vriendinnetje Indra. Ik fietste rond drie uur naar haar toe huis, vanwaar we verder reisden naar Rollende Keukens in Westerpark. Voor wie dit niet kent: het is een 'festival' met allerlei voedselkarren met verschillend eten uit ook verschillende landen en er wordt op een aantal plekken muziek gespeeld. De prijzen zijn er tamelijk hoog, maar het eten is wel heerlijk en er is voor ieder wat wils. Vooralsnog deden we boodschappen en kookten we bij haar thuis. We aten ons heerlijke maaltijdje op en keken daarbij de film Bros Before Hoes. Als je deze Nederlandse film nog niet gezien hebt: kijken! Hij blijft hilarisch. Hierna deden we nog even een wijntje, maar ik ging niet al te laat naar huis.


Zondag 17 mei

Er stond me weer een werkdag te wachten, waarna Tim me opwachtte met het avondeten. Hij had hartjes gemaakt van de hamburgers. Zo lief! Na het eten wilden we nog even naar buiten, dus we kochten bakjes ijs en frambozen en aten dit op in het park. Daar zaten we een uurtje en thuis keken we nog op het internet voor een vakantie deze zomer. We zijn er nog helemaal niet over uit, maar ontdekten wel dat het mogelijk is voor een paar nachten een pipowagen te huren. Lijkt me echt geweldig voor een keertje! Om tien uur vonden we het zoeken genoeg en keken we een aflevering Supernatural.



Maandag 18 mei

Maandag was er een dag aangebroken waar ik enorm veel zin in had. Ik volgde die dag eerst twee colleges en daarna was het tijd me klaar te maken voor de première van De Surprise. Mijn ouders en een vriendin van hen deelden daar financieel aan mee en met z'n zessen gingen we er naartoe. Wij vier dus en nog twee tantes. De première vond plaats in Pathé Tuschinski, waar we werden verwelkomd met een glaasje prosecco. Ik moet zeggen, ik ben al eens eerder naar een première geweest (Verliefd op Ibiza, Hel van '63, Michiel de Ruyter bijvoorbeeld), maar dit was de allerbeste film tot nu toe. Jeroen van Koningsbrugge en Georgina Verbaan dragen de hoofdrollen enorm goed en de films is spannend, grappig en ontroerend. Ik zou deze film waarschijnlijk wel vaker kunnen kijken. Wie weet behandel ik 'm binnenkort in een nieuwe Last Seen, maar dat zeg ik wel vaker.

Na afloop van de film vond er een afterparty plaats in drie cafés op Thorbeckeplein. Mijn Amsterdamse tante en ik hadden nog wel zin in een feestje en de rest ging alvast de lange reis naar huis tegemoet. Bij de afterparty kregen we 'De Suprise'-muntjes voor drankjes en werd er pizza uitgedeeld. We praatten met willekeurige gasten over de film en kletsten nog minstens een uur met z'n tweetjes. Rond één uur pakte ik de nachtbus naar huis. Het was echt een avond die ik nog eens over zou willen doen.

Dinsdag 19 mei

Van dinsdag geen foto's, want ik deed niet veel bijzonders. Ik ging naar twee colleges, ging naar hiphop en keek het songfestival.


Woensdag 20 mei

Er was een vrije dag aangebroken, maar deze dag wilde ik niet verspillen. Ik werkte met Didy in de Coffee Company aan onze duo-opdracht voor het vak Copywriting. In het vorige blok werkten we aan het project in de Coffee Company, en dat was eigenlijk wel bevallen. In de middag werkte ik thuis nog even aan ons project, maakte ik een blogbericht en was het tijd om te eten en te werken. De laatste dagen is het sowieso veel werken aan school, want we moeten heel wat opdrachten maken dit blok. Nog even bikkelen voor de zomervakantie!



Donderdag 21 mei

Wat veel eten op de foto vandaag, zeg. Zoals de meeste dagen van de week ontbeet ik met havermout. Daarna vertrok ik naar school, volgde ik een college en had ik een projectbespreking met me groepje. Hierna ging Didy met me mee naar huis, om nog even aan ons deel van het project te werken. Ons eindproduct wordt een 'verbeterde' versie van het tijdschrift VIVA. Om half vijf at ik een pizza en fietste ik naar werk. Hierna keek ik weer een stukje van het songfestival, met een lekkere bak nachos uit de oven erbij.


Vrijdag 22 mei

De laatste 'schooldag' van de week brak aan, maar ik had al weekend. Ik ging gelijk in de ochtend met mijn koffer naar mijn ouders toe. Ik keek lekker Buffy in de trein en dronk een ijskoffie, omdat ik me niet in kon houden. Bij mijn ouders werkte ik aan schoolopdrachten en dit artikel en reed ik met mijn moeder naar de winkels in de buurt. Daarna maakte ze op tijd een hapje eten voor me klaar. Samen met m'n zusje at ik rond vijf uur, want daarna gingen we samen naar de trein om de bioscoop te bezoeken. Ook Ilona en een vriendinnetje van m'n zusje gingen mee en we gingen, uiteraard, naar Pitch Perfect 2. Na lang te hebben moeten wachten is dan eindelijk het tweede deel van onze favoriete film in de bioscoop. En hij was zó leuk dat Ilona en ik eigenlijk nog wel een keer heen willen gaan. Na de film gingen we nog even wat eten bij McDonald's (Happy Meals bevatten een perfecte hoeveelheid eten en het speeltje is adorable) en gingen we weer naar huis.


Zaterdag 23 mei

Ik sliep even goed uit en nam daarna een heerlijk bad met een boek en chocola erbij. Ik maakte via Skype nog even een schoolopdracht met Didy, werkte daarna nog aan een andere opdracht en in de middag kwam Ilona. We maakten een video en leefden ons kort uit op Just Dance. We hadden namelijk niet mega veel tijd, want het was na het avondeten tijd om naar een vriendin te fietsen. In een dorp verderop bezochten we met z'n vieren een sportcafé, waar een feestje werd gegeven. Naar dat café zou ik waarschijnlijk niet nog eens gaan, maar met het groepje meiden was het heel gezellig.

En dan zijn we er weer doorheen, twee weken van mijn mega interessante leven. We merken wel dat het moeilijk is om dagelijks een dagboek bij te houden. Als jullie bijvoorbeeld ideeën hebben over hoe we eens een ander soort 'dagboek' kunnen bijhouden, horen we dat graag! Misschien eens af en toe een dagje 'dagboeken'? Of een artikel over een bepaald persoonlijk onderwerp? Tips zijn altijd welkom.

Welke film wil jij graag in de bioscoop zien?

No Comments Yet, Leave Yours!