vrijdag 24 april 2015

My Monthly Cup of Tea | Appel in april


Van munt in maart gaan we door met appel in april. Of nou ja... niet alleen appel, want deze keer laat ik jullie een combinatie zien van appel en perzik. De verpakking ziet er veelbelovend uit, maar is de smaak ook iets om naar uit te kijken?


De thee is van het merk Bedford's, een merk dat bij de Xenos wordt verkocht en voor mij nog geheel onbekend was. Het uiterlijk van de verpakkingen is helemaal in high tea stijl, met mooie bloemenprintjes en teksten in wolkjes in de vorm van een theepot. Het verhaaltje over de oorsprong van de high tea is is leuk gedaan, zo heb je nog wat te lezen tijdens het drinken van je kopje thee...

Naast de leuke details zijn er natuurlijk ook nog de ingrediënten die op de verpakking staan. Zoals je kan zien bestaat deze thee vooral uit zwarte thee (81%) met een klein beetje appel, een klein beetje perzik en een aantal aroma's. In de verpakking zitten 10 zakjes, maar je zou meerdere keren met een zakje kunnen doen.


Als je het kartonnen doosje openmaakt zit de thee eerst nog in een plastic zakje, maar zodra je deze openmaakt komt er een zeer zoete geur naar buiten. De geur is inderdaad een perfecte mix van perzik en appel en ruikt heel fris.

Op de verpakking wordt aangegeven om de thee ongeveer 3 minuten in te laten trekken op 100°C. Ik deed dit zelf iets langer, omdat ik wel houd van sterke thee. Helaas hielpen de extra minuten niet, want mijn thee smaakte helemaal niet zo zoet als dat het rook. Ik proefde wel een zoete nasmaak, maar écht zoete thee was het niet. Ik denk dat het met name komt doordat er zo'n hoog percentage zwarte thee in zit, dit haalt de zoete smaak van de appel en perzik toch weg.


Al met al vind ik de thee oké, maar niet speciaal. Het is geen thee waarvoor ik terug naar de winkel zou gaan, of die ik per se nog een keer wil proberen. De verpakking ziet er erg leuk uit, maar daarmee is het meeste ook wel gezegd.

Bedford's High Tea is te koop bij Xenos en kost €1,-.

Welke thee drink jij het liefste met deze zonnige dagen?

No Comments Yet, Leave Yours!