zaterdag 11 april 2015

Fotodagboek week 13 & 14 (en heel veel excuses...) | Ilona


K3 gaat stoppen, Zayn Malik stapt uit One Direction en Evi en Ilona die bijna niet meer online te vinden zijn. Is het einde dan toch nabij? Nee, gelukkig niet! Toch hebben wij jullie wel wat uit te leggen, want na al onze leuke plannen voor World Full of Polish vielen deze na een aantal weken al in duigen... en flink ook.

Je merkt het al aan het moment waarop mijn fotodagboek online komt, maar de afgelopen weken heb ik werkelijk geen tijd gehad om er aan te werken. Niet alleen Evi zat vast aan een aantal belangrijke deadlines voor school, ook ik moest er echt nog even aan trekken om alles op tijd af te krijgen. School gaat voor bloggen en dat ging nu echt op, de deadlines zijn nou eenmaal belangrijker dan een blogbericht, hoe stom wij dat zelf ook vinden, want het bloggen vinden we echt heel leuk. We hebben nooit eerder een periode gehad dat we echt al onze vrije tijd aan school besteedde, maar naast werk en af en toe afspreken met vrienden was school echt ons belangrijkste doel. Nu zijn de deadlines voorbij en we hopen de draad dan ook weer gewoon op te pakken. Er staan inmiddels weer wat artikelen op de planning en ook Evi laat morgen gewoon haar dagboek zien, maar voordat je die bekijkt, enjoy deze verlate versie van mij nog even!

zondag 22 maart


Ik voelde me niet helemaal goed vandaag, maar toch stond er weer een halve dag werken op de planning, dus ik moest gewoon door. Voordat ik ging werken maakte ik nog wat huiswerk, want daar zou ik de week erna helaas niet veel tijd voor hebben.

maandag 23 maart


Vandaag was een hectisch dagje, want ik moest van Anna Paulowna naar Maarssen met een koffer en daarna van Maarssen naar school en vanuit school weer door naar Evi in Amsterdam. De pech begon in de ochtend al, want mijn trein ging niet waardoor ik later in Maarssen was en het niet meer redde om vanuit daar op tijd naar school te gaan. Ik sloeg daarom mijn les over en ging gelijk door naar Evi om daar nog even wat te eten en vervolgens door te gaan naar het concert van Hoodie Allen. Het was nog even fietsen door Amsterdam (wat ik echt een drama vind, iedereen is zo rude in het verkeer!), maar al snel waren we bij de Melkweg. Het optreden was in de kleine zaal en ik vond het echt geweldig! Het was het zeker waard om twee dagen van tevoren nog kaarten te kopen.

dinsdag 24 maart


Ik moest van Evi weer op tijd naar Anna Paulowna, want die middag moest ik gewoon weer werken. Thuis aangekomen werd ik verwelkomd met pizza en pakketjes, beter kan bijna niet! 's Avonds luisterde ik nog even naar het album van the Opposites en toen was het alweer tijd om te gaan slapen, de dag erna moest ik gewoon om 9 uur op school zijn en met 2,5 uur reizen had ik mijn slaap hard nodig.

woensdag 25 maart


Voor de verandering ging ik uit school gewoon terug naar mijn ouderlijk huis in plaats van naar m'n eigen kamer. Ik werd verwelkomd door de katties die natuurlijk eerst flink geknuffeld moesten worden en daarna kwamen al snel een aantal vriendinnen naar mij toe. Er was deze dag namelijk Paasvee in Schagen en dat is een lokaal evenement waarbij uit allerlei omstreken mensen komen om te feesten, de shows te bekijken (met koeien, lang verhaal) en ook om natuurlijk een lekker drankje te drinken. Dat laatste deed ik met een paar vriendinnen bij mij thuis, waarna we vanaf daar naar Schagen vertrokken om ook op te gaan in de menigte. Het was heel erg leuk en we zijn een paar uur alleen maar gaan feesten. Rond 1 uur 's nachts waren we ongeveer thuis en dat is voor mij altijd een teken dat het een goede avond is geweest.

donderdag 26 maart


Tussenstop vanuit school in Maarssen, want ondanks dat ik de hele week ongeveer bij mijn moeder was, moest ik toch even terug om wat spullen te droppen en wat spullen ook weer mee terug te nemen. Ik had tussendoor nog geshopt en kocht onder andere dit leuke shirt bij de Primark. Ik maakte nog een eiersalade omdat de eieren op moesten en met een volle maag vertrok ik weer naar m'n moeder.

vrijdag 27 maart + zaterdag 28 maart


Deze twee dagen was het enige wat ik deed werken, werken, werken. Veel tijd om foto's te maken had ik dan ook niet en zelfs zaterdagavond tijdens een verjaardag schoot het erbij in. Ik heb alleen een hele wazige foto gemaakt van de tafel die bezaaid stond met allerlei hapjes. Het was heel gezellig!

zondag 29 maart


Naast het kijken van series was vandaag echt een luie dag. Het weer was verschrikkelijk en mijn kamer was de hele tijd gewoon donker doordat het weer buiten zo slecht was. Het vieze weer was voor mij het perfecte excuus om vooral lekker in bed te blijven liggen en het nieuwe seizoen Catfish te gaan kijken.

maandag 30 maart



Back to my own place! Na heerlijk gelezen te hebben in de trein was ik weer terug op m'n kamertje. Het was wat vroeg op de middag, dus ik nam voor het eerst in m'n leven een Brinta-ontbijtje. Ik vond het niet heel bijzonder en ga volgende keer toch voor havermout. Ik had een dag die bestond uit veel leren en uitgebreid koken zat er voor mij dan ook niet in. Ik maakte vissticks met aardappeltjes en sperziebonen, wat ondanks de simpelheid gelukkig wel erg lekker was. Daarna ging het leren nog even door.

dinsdag 31 maart


Ik had een vrije dag en vanwege de drukte rondom school was dat ook het enige waar mijn focus lag. Leren, leren, leren en van leren krijg je honger! Ik maakte heerlijke nacho's en daarbij hoort voor mij altijd heel erg veel saus. Ongezond, maar wel heel erg lekker. In de middag moest ik toch nog even de deur uit voor een boodschap en dat betekende toch nog even mijn gezicht doen. Toen ik concealer op deed kwam daar het heilige moment voor ieder beauty meisje, ik raakte de pan! Het einde is nu echt in zicht.

woensdag 1 april


1 april, de dag waarop veel mensen zo grappig mogelijk willen zijn door anderen in de maling te nemen. Het is niet mijn dag en ik neem op zo'n dag niemand serieus. Toch trapte ik er in bij een klasgenootje en ik was dan ook flink teleurgesteld in mezelf. Dat mocht de pret niet drukken, want ook deze dag was ik bijna de hele dag thuis. Ik moest voor een half uurtje naar school, maar daarna had ik nog een hele dag voor me. Ik ging leren, maar vond wel dat ik dat nu moest afwisselen met een goed boek. Ik las 'Voor ik ga slapen' van SJ Watson en het is een psychologische thriller die ik iedereen kan aanraden. Ik heb het boek inmiddels uit en  denk nog steeds aan hoe het eindigde, wauw. 's Avonds at ik sperziebonen die ik nog over had, met gebakken aardappeltjes en een mini cordon bleu, heel lekker! Daarna was het nog tijd voor een snack, nacho's met dip, yum!

donderdag 2 april


Yoghurt als ontbijt, ik ben er normaal niet zo van, maar toch wilde ik het nog een laatste keer een kans geven. Het is veel gezonder dan ijs of vla en daarom wil ik het leren eten. Ik deed er daarom wat banaan en rozijnen door en dat smaakte al een stuk beter, hier kan ik wel aan wennen! Ik versliep mij trouwens voor school, wat echt superstom was, want we hadden een evaluatie. Toch moest ik alsnog in de middag naar Utrecht om daar Manon op te halen. Samen gingen we shoppen in Utrecht en Den Haag en we kwamen allebei terug met volle tassen. Ik moest trouwens erg lachen om de Air Max chocolade bij V&D, net echt!

vrijdag 3 april


Manon was gebleven na de lange dag voor een sleep-over en in de ochtend besloten we om met het fruit dat ik over had een heerlijke smoothie te maken. We hadden allebei vrij en gingen dan ook gewoon rustig ons gang wat betreft opstaan en ontbijten. Rond het middaguur besloten we naar huis te gaan, maar niet voordat we wat lekkers hadden gehaald en voor het eerst bubble tea gingen proberen. Op Utrecht Centraal zit een zaakje dat het verkoopt en ik was erg benieuwd, omdat het toch best een hype is. Nu ga ik eerlijk zijn, ik vond het echt niet te drinken. Het sap zelf is oké, maar voor mij veel te zoet en de bolletjes die in je mond als het ware 'ploppen' vind ik niet lekker. Ik had mango met green tea stukjes en Manon ging voor green apple met yoghurt, maar ik vond ze allebei helemaal niets.

zaterdag 4 april


Drankjes, vrienden en een feestje. Dat was zaterdag voor mij. Al een aantal weken leefden we toe naar een lokaal paasfestival en vandaag was het dan zo ver, de eerste avond! Het was heel erg gezellig met iedereen en we hebben heel veel gelachen en natuurlijk ook dansjes gedaan. Op naar volgend jaar!

Dit waren mijn weken alweer, het volgende dagboek zal gewoon weer op zondag verschijnen, maar tot die tijd hebben jullie deze nog om te bekijken en natuurlijk die van Evi morgen. X

Hoe ga jij om met deadlines voor school? Laat jij ook alles vallen, of doe je toch nog wat voor jezelf?

No Comments Yet, Leave Yours!