zondag 12 april 2015

Fotodagboek week 14 & 15 | Evi


Dit weekend komt er niet één fotodagboek online, maar kunnen jullie je maar liefst vermaken met twee fotodagboeken. Niet alleen Ilona vierde de afgelopen tijd veel feestjes. Ook ik deed daar aan mee en vierde nog voor een aantal mensen mijn verjaardag. En mijn verjaardagsfeest voor vrienden was echt de perfecte afsluiter van deze twee tentamenweken. 



Zondag 29 maart

Op deze ochtend moest ik nog even keihard gaan leren. Daarnaast speelde zich op zondag het tweede deel van mijn verjaardag af. Tim en mijn opa en oma kwamen langs om het met me te vieren en ’s avonds zouden we gaan gourmetten. Van Tim kreeg ik een prachtige tas en een body mist van Victoria’s Secret. Hij was bang dat ik niet blij zou zijn met de tas, maar ik vind ‘m geweldig. Ik kan niet geloven dat Tim deze tas voor me heeft uitgezocht. Hij is trouwens van H&M, als je het je afvraagt. 


Maandag 30 maart

Ik werd wakker bij mijn ouders thuis en vertrok met de trein naar Amsterdam. Ik moest in de middag een tentamen maken en vervolgde de rest van de dag met leren voor het volgende tentamen. Om negen uur was ik het zat en zocht ik naar afleiding. Ik besloot de fantastische Disney-film Mulan te kijken. Ik had deze al heel wat jaren niet gezien en begin steeds gekker te worden op Disney. Wisten jullie trouwens dat er een live-action versie van Mulan komt?


Dinsdag 31 maart

Het waaide die dinsdag net zo hard als de dag ervoor. Ik vind het vreselijk, maar besloot die dag toch naar Didy te gaan. We gingen keihard aan de slag voor school en deden dit samen om elkaar te helpen en elkaar te overhoren. Na deze dag hard werken ging ik naar huis om snel te eten en naar mijn hiphop les te gaan. Weer thuis aangekomen plofte ik met artikelen en een notitieboek voor de tv. De oefenwedstrijd Nederland-Spanje was op tv en ik wilde dit enorm graag zien, maar toch dingen samenvatten voor mijn toets. Gelukkig ging dit redelijk. De wedstrijd was trouwens geweldig om te zien. We speelden heel goed!


Woensdag 1 april

Wat verschrikkelijk, 1 april. Vooral op social media waren veel grappen te vinden, maar gelukkig haalde niemand er eentje met me uit. Mijn tweede tentamen van de week had ik op deze dag. Deze taaltoets maakte ik voor mijn gevoel enorm goed, want spelling is echt mijn ding. Daar luchtte ik van op, maar mijn avond besteedde ik aan het leren voor de laatste toets van de week. Ik at trouwens pangasiusfilet en rode bietjes, jummy<3


Donderdag 2 april

Mijn laatste tentamen van dit blok maakte ik op donderdag. Ik was snel klaar en stapte weer in de tram. Ik besloot een andere tram richting mijn huis te nemen dan gewoonlijk, want deze kwam eerder, en ik ontdekte waar ik uitstapte een nieuw winkeltje. Hier hadden ze enorm leuke sieraden, waar ik twee stuks van meenam. Ik bedoel: hallo, olifantenoorbellen! Op deze dag had ik verder echt wat rust nodig in mijn hoofd, dus ik schreef ’s middags nog wat artikelen voor school en las een boek. Rond een uur of vijf kwam Tim.  José, hij en ik maakten en aten zo’n twee uur lang pizza’s en hadden het heel gezellig. Ook keken Tim en ik op tv naar een aflevering van Catfish waar Tyler Oakley in meespeelde.


Vrijdag 3 april

Op vrijdag was de afspraak met het projectgroepje aan ons project te werken, maar de HvA bleek helemaal niet open te zijn die dag. Daarom besloten Didy en ik maar een aantal uur in de Coffee Company naast school te gaan zitten om aan ons project te werken. Het was eigenlijk fijner om daar aan het werk te gaan, dan ik verwachtte. Misschien is het wel voor herhaling vatbaar. Je kunt bijvoorbeeld niet afgeleid worden door huishoudelijke klusjes. ’s Avonds moest ik werken.


Zaterdag 4 april

Mijn werk bij Hema vervolgde de dag erna. Ik werkte van tien tot zeven en at daarna thuis een Hema magnetronmaaltijd met couscous en falafel. Ik wil dit jaar verschillend nieuw eten proberen en falafel was daar weer één van. Helaas vond ik de smaak niet erg speciaal en eerder nogal droog. Jammer. Na het eten stapte ik in de trein naar Tim. Daar werd ik nog verwend met cadeautjes van zijn ouders en zusjes (een fashioncheque, douchegel en tijdschriften) en keken we met z’n allen gezellig tv. Daarna besloten we met z’n tweetjes nog een film te kijken: Lucy. Die zul je binnenkort in een Last Seen voorbij zien komen.


Zondag 5 april

Op zondag had Tims moeder een heerlijk paasontbijt op tafel gezet, waar we met mate van aten. Om twaalf uur zouden we namelijk met mijn hele familie gaan paasbrunchen. We reden naar het huis van mijn tante en gingen als jaarlijkse traditie paaseieren zoeken in de tuin. Daarna aten we onze buikjes rond bij de brunch. Het voelt heel fijn met mijn hele familie samen te zijn en het is leuk om te zien dat Tim daar echt bij hoort. Het was enorm gezellig, maar helaas kon ik niet te lang blijven. Ik moest namelijk nog een portfolio maken voor de dinsdag erop en was hier de rest van de dag mee bezig. Voor het slapen gaan keken we met het gezin nog de film Inception. Deze had ik al gezien, maar voor de tweede keer kijken helpt echt met het begrijpen van de film.


Maandag 6 april

Ook op tweede paasdag stond een familiebezoekje gepland. Ik besteedde de hele dag aan het maken van mijn portfolio, terwijl Tim zich stortte op zijn favo serie: Lost. Rond een uur of drie rede we naar zijn huis, waar vrienden op bezoek kwamen en we samen gingen eten. We konden 's middags nog heerlijk in het zonnetje zitten. Wel aten we binnen. Het was weer een heerlijk uitgebreid diner. Hierna ging ik terug naar mijn ouders, waar ik weer bleef slapen. 



Dinsdag 7 april 

De deadline voor mijn portfolio was dinsdag 12:00. Rond 11 uur ontving nog wat beantwoorde vragen die ik verwerkte in mijn interview en toen was mijn portfolio eindelijk klaar. Ik leverde het in en mamalief bracht me naar het station. In de trein begon ik heerlijk ontspannend met seizoen 9 van Bones, maar in Amsterdam moest ik alweer verder met de volgende opdracht voor school: het project. Ook maakte ik nog een blogpost, want ik kon het echt niet meer laten om hier niks te plaatsen. 
Aan het einde van de middag vertrok ik naar Amersfoort. Ik had daar een etentje om voor het echie afscheid te nemen van mijn stagecollega's. Ook van een collega werd afscheid genomen en het was een heel gezellige avond. Het is een groep met mensen die enorm van elkaar verschillen, waardoor het extra bijzonder is om te zien dat ze zo goed samen kunnen werken. Ik was pas na elven thuis en kroop meteen lekker mijn bedje in. 


Woensdag 8 april

In het eerste opzicht lijken de foto's hierboven te wijzen op een heel ontspannend dagje op mijn balkon. Jammer genoeg viel dit tegen. Ik werkte van 10 tot 3 op school aan mijn project en ging daarna thuis verder. Gelukkig kon dit op mijn balkon met een stukje carrot cake van Albert Heijn. Aan het einde van de middag nam ik nog heel even tijd voor mezelf met wat Youtube-video's en het lakken van mijn nagels. Daarna vertrok ik naar Hema om daar een avond te werken. 


Donderdag 9 april

Ook de donderdag was ik vooral aanwezig op mijn balkon. Dit keer om met Didy de hele dag aan ons project te werken. Van 10 tot half 6 zijn we keihard aan het werk geweest. We probeerden nog pauzes te nemen, omdat we eigenlijk gek werden van de stress. Tussendoor aten we nog een stukje carrot cake, deed ik boodschappen en kookte ik. Daarna was ik weer een avondje aan het werk. Wat een lange, drukke dag. Na mijn werk werkte ik zelfs nog tot half 1 's nachts door aan het project, wat eigenlijk een voornemen was om dit blok niet te doen. 



Vrijdag 10 april

Ook de ochtend erna werkte ik door aan het project. Voor 12 uur was het gelukkig af en klaar om in te leveren. Dat zorgde eindelijk weer voor rust in mijn hoofd. Ik nam de hele middag voor mezelf. Ik ging onze moestuintjes verpotten, mijn kamer opruimen en maakte blogfoto's. Sowieso word ik al enorm vrolijk van het heerlijke weer deze week, dus deze dag was pas echt genieten, met 20 graden. Aan het einde van de middag ging ik met de trein naar mijn ouders. Ik hoefde namelijk niet te werken dit weekend, dus dan is het me vaste weekendje bij mijn ouders, ook al ben ik de afgelopen weekenden eigenlijk elke keer geweest. Er was elke week weer wat te doen!
In de avond kwam een vriendin langs die nog op verjaardagsvisite kwam. Eigenlijk zat ze de afgelopen tijd net zo erg in de deadlines als ik, dus ik was gewoon nog een keertje jarig. Van haar kreeg ik echt hele toffe kado's en ik hoop dat ik ze nog in een kadootjes video kan laten zien. Verder aten we die avond een taartje, keken we een deel van een hele gekke film (The Land of the Lost) en speelden we spelletjes als rummikub en memory.



Zaterdag 11 april

Op zaterdag was het tijd voor een feestje. José is 13 april jarig en dus besloten we, net als vorig jaar, samen onze verjaardag te vieren. Dit deden we trouwens niet in Amsterdam, maar in het huis van de moeder van José. Zo is het toch net even makkelijker voor alle vrienden en vriendinnen, die daar wat dichter in de buurt wonen.
In de ochtend ging ik trouwens eerst even in bad en in de middag bezocht ik met mijn moeder en zusje de kringloopwinkel. Hier kochten we nieuwe spulletjes voor in huis (nieuw koffiezetapparaat, decoratie, een mand en rummikub) en een spijkerjasje. Daarna was het voor Jo en mij tijd om verjaardagsinkopen te gaan doen. We kochten lekkere drankjes en genoeg eten en versierden daarna het huis. Vooral de photobooth met Hema-props leek ons een erg leuk idee. Om 9 uur 's avonds begonnen de gasten binnen te stromen. We waren uiteindelijk met zo'n dertien mensen, wat een gezellig en relaxed aantal was. We kregen enorm leuke kadootjes voor in huis en op het balkon en volgens mij had iedereen het wel naar zijn zin. Dat doen we nog eens over!

Zo, dat waren mijn drukke twee afgelopen weken. Gelukkig kon ik het relaxed en feestelijk afsluiten, want ik ben wel weer toe aan een beetje rust. En aan een beetje bloggen natuurlijk. We gaan deze weken weer hard aan de slag voor WFOP. Promise.

Hoe vierde jij Pasen dit jaar?

No Comments Yet, Leave Yours!