zondag 29 maart 2015

Fotodagboek week 12 & 13 | Evi


Het waren voor mij twee bewogen weken. Toch zal ik altijd de tijd voor jullie willen vinden dit fotodagboek te schrijven. Ik was druk met school, maar bezocht ook een concert, ging bowlen, ging uit en speelde een oud computerspel. Ten slotte vierde ik mijn verjaardag! Lees maar weer lekker mee. 



Zondag 15 maart

Het werd zaterdag laat, maar rond een uur of één was ik al bij Tim. Als we de zaterdag op zondag niet samen zijn, proberen we altijd wel samen de zondag te spenderen. We besloten die dag een puzzel te maken. Die van Jan van Haasteren zijn zonder twijfel mijn favoriet. De puzzel had 1000 stukjes en we kwamen ongeveer tot op de helft. Best goed als ik het zelf zeg. Na het avondeten was het plan met Tim's vriendengroep en hun vriendinnen te gaan bowlen. Ik merkte hoe slecht ik eigenlijk was in dit spel. Vooralsnog hadden we het enorm naar ons zin. Die nacht sliep ik nog een nachtje bij mijn ouders.


Maandag 16 maart

In de ochtend pakte ik de bus en de trein naar Amsterdam, waar ik met Didy had afgesproken om aan ons project te werken. We hadden maandag een deadline te halen en werkten hier een hele tijd aan door. Tussendoor moesten we even een krant kopen voor de schoolopdracht. In de Albert Heijn stuitten we daar op een bak met moestuintjes waar je gratis uit mocht zoeken. We waren in de zevende hemel en gingen helemaal los. Ook kwam een vriend in de middag bij ons thuis. Hij kookte Indisch voor ons, we aten heerlijk en leefden ons die avond met z'n drietjes (José, hij en ik) uit op Netflix. We keken allerlei kinderachtige series, zoals Larva, Pingu en the Powerpuff Girls. Ook ontdekten we door hem de app Crossy Road, wat ik nu zelfs tijdens colleges speel. Oeps. Het was een hele gezellige dag.


Dinsdag 17 maart

Mijn lessen begonnen om twaalf uur en eindigden rond vier. Daarna maakte ik taco's en salade en vertrok ik naar hiphop. De tweede choreografie doen we op Fine China van Chris Brown en vind ik nog vetter dan de vorige. Ook de locatie CREA kan ik echt iedereen aanraden. Toen ik thuis kwam stortte ik me zo'n twee uur keihard op m'n huiswerk en deed ik voor het slapen nog wat 'voor mezelf'. Ik pakte de game the Ship uit de kast, die ik ooit voor drie euro tweedehands kocht. Hier vertelde ik jullie eerder over in een artikel over games.


Woensdag 18 maart

Op woensdag had ik colleges tot een uur of één, waarna ik afwisselde tussen het spelen van Crossy Road en het maken van huiswerk. Voordat Tim kwam deed ik snel nog even boodschapjes. In de Albert Heijn spotte ik deze (hierboven) gekke ontbijt-mix. Toch vind ik bijna €4 het weer niet waard om het uit te testen. Misschien voor een van jullie? Om vijf uur kwam Tim uit zijn stage naar mij toe. We kookten samen, ik liet hem ook verslaafd worden aan Crossy Road en we keken uiteraard een aflevering van Supernatural. Toen José thuis kwam, keken we met z'n drieën de tweede Harry Potter film. Die films blijven gewoon leuk.


Donderdag 19 maart

Op deze dag besloot ik voor een schoolopdracht de tweede politierechtszaak te bezoeken. Helaas was ook deze niet heel nieuwswaardig. Ik besloot nog even langs wat winkels in het centrum te gaan, waar ik twee paar leuke schoenen spotte. En ze waren totaal niet duur! Ik koop haast nooit schoenen, maar nu twee paar op één dag. Daarnaast kocht ik nog wat kadootjes voor de verjaardag van die zaterdag en meer. Thuis kon ik heerlijk op het balkon van de zon genieten met een verse, zelfgemaakte smoothie. Daar maakte ik nog wat schoolopdrachten. Hierna vertrok ik naar werk.


Vrijdag 20 maart

Ik had dan wel vrij, maar er moest aan het project gewerkt worden. We overlegden wat en Didy en ik kregen nogal honger. In het gebouw van de HvA, waar we op dat moment zaten, verkochten ze heerlijke stukken pizza. Deze konden we echt niet weerstaan. Na onze aankoop beseften we pas dat het pas elf uur 's ochtends was! Maar het was wel lekker. Toen ik thuis kwam, was Ilona er lekker op tijd. We hadden lekker de tijd om te filmen, bij te kletsen, ijskoffie te drinken, boodschappen te doen, een tweedehands boekenwinkel te bezoeken, te koken en te eten. Helaas viel het koken een knop van het fornuis eruit. De oven was al kapot, dus deze is echt aan vervanging toe.
Na het eten moest Ilona op tijd naar huis, waardoor haar ontmoeting met Didy mislukte, die ook zou komen. Ik vind het altijd leuk om vrienden aan elkaar voor te stellen, als je weet dat ze het goed met elkaar zouden kunnen vinden. Met Didy keek ik College Tour, TV Kantine en lakten we onze nagels. Echt gezellig, zulke meidendagjes.


Zaterdag 21 maart

Na mijn stage heb ik gezorgd nog maar één dag in mijn werkweekend te hoeven werken. Dit zorgde ervoor dat ik na deze werk-zaterdag naar het noorden kon gaan voor een verjaardag van een vriendin. De hele meidengroep was aanwezig, wat het extra leuk maakte. We zochten allerlei liedjes op uit onze jeugd en dansten erop los. Daarna kon een van de meiden me naar Tim brengen, waar ik dus sliep.


Zondag 22 maart

Met Tim kon ik lekker uitslapen en ontbijten met een gekookt eitje. We keken Supernatural, waarna we naar mijn ouders vertrokken. Daar kletsten we zo'n twee uur met een kopje koffie erbij. Ook moest ik nog een schoolopdracht afmaken, keken we een concert-dvd van Paul McCartney (ik ga naar zijn concert in Ziggo Dome!) en keken we Divorce terug en op tv. Niet zo'n heel vernieuwend dagje, maar wel lekker knus.


Maandag 23 maart

Het is nog nooit voorgekomen dat ik zo kort van tevoren kaarten kocht voor een concert. Toch besloten Ilona en ik twee dagen voor het concert van Hoodie Allen nog kaartjes aan te schaffen. Hij zou optreden in de kleine zaal van de Melkweg en we luisterden de laatste weken zoveel naar zijn muziek dat we het concert echt niet wilden missen. Ik vertrok die dag dus weer naar Amsterdam, waar Ilona naar me toe kwam om samen te eten. Daarna vertrokken we, lekker op de fiets, naar Leidseplein. Het concert was fantastisch. Hoodie had veel energie, kon de zaal helemaal meekrijgen en we zijn echt uit ons dak gegaan. Na het optreden ging zijn dj nog even door met draaien, voor nog wat extra gedans. Zoals gewoonlijk hadden we honger na een concert, dus we besloten nog wat kip te eten bij de Burger King. Je kunt nooit genoeg kip eten op één dag.


Dinsdag 24 maart

Ilona kon 's ochtends nog rustig een uurtje blijven liggen, maar ik moest naar school. Na school bestond de dag weer uit leren, boodschappen doen, je kent het wel. En natuurlijk mijn wekelijkse hip-hop les. Dit zorgde ervoor dat ik alleen een foto maakte van deze pruim. Spannend hè.


Woensdag 25 maart

Weer zo'n dag waar ik lang naar uitkeek. In Schagen zou Paasvee weer gaan plaatsvinden, een jaarlijks evenement waar de hele dag alle uitgaansgelegenheden open zijn en je dus eigenlijk overdag uit kunt gaan. Ik vertrok na school naar Ilona waar we met nog twee meiden een drankje dronken en pizza aten. Ondertussen deden we onze haar en make-up, waarna we naar Schagen vertrokken. Hier hebben we van half 8 tot half 1 gelachen en gedanst. Ik zou willen dat uitgaan altijd zo vroeg begon. De dag was weer helemaal voor herhaling vatbaar. Ik nam een van de laatste treinen en sliep bij mijn ouders thuis.


Donderdag 26 maart

Bij mijn ouders kon ik lekker uitslapen, maar na een gezellige lunch moest ik weer naar Amsterdam. Ik had wel vrij van school, maar moest 's avonds werken bij Hema. De dag ging snel voorbij, maar in mijn bed nam ik nog even de tijd om te lezen.


Vrijdag 27 maart

Op vrijdag vond er een debat plaats op school. Ik zou eigenlijk niet meedoen, maar door de grote stroomstoring in Noord-Holland konden veel studenten niet aanwezig zijn, waardoor ik voor iemand in moest vallen. Dit ging redelijk en was leuk en leerzaam. Het was ook interessant om naar de andere debatten te kijken. Hierna ging ik weer naar huis om mijn to do list af te werken. Ik blogte, maakte huiswerk en ging op zoek naar een nieuw gasfornuis. Het lukte me een afspraak voor de dag erop te maken met iemand op Marktplaats. Al om vijf uur moest ik aan het werk. Na mijn werk keek ik Rapunzel. Deze had ik al eens gezien, maar ik kon er weer enorm om lachen.


Zaterdag 28 maart

Ik sluit dit fotodagboek af met mijn verjaardag. Ik werd helaas in een leeg huis wakker, maar dat zou in de loop van de dag helemaal goed komen. Daarnaast werd ik meteen al verblijd met allemaal felicitaties van vrienden en familie. Ook had mijn huisgenootje slingers opgehangen voordat ze naar huis ging, wat echt een hele lieve verrassing was. Ik verwende mezelf met een heerlijk ontbijtje en in de middag kwam mijn vader naar Amsterdam om samen het gasfornuis op te gaan halen. Dit kostte heel wat gesjouw, maar hij staat en doet het. Ik ga binnenkort koekjes bakken.
Rond half zes reden we naar het noorden. Voor het avondeten waren we weer thuis (bij mijn ouders). In de avond kwamen vrienden en familie langs om Nederland tegen Turkije te zien spelen en mijn verjaardag te vieren met een stukje taart. Op dagen waarop Nederland speelt, trekken wij trouwens alle oranje spullen uit de kast, wat wel op de foto te zien is. Jammer genoeg was het niet zo'n goede wedstrijd en speelden we gelijk. Dit was de gekste verjaardag tot nu toe, maar wel heel leuk! Ik kreeg trouwens ook hele toffe kado's, die ik misschien nog wel laat zien in een video.

Het is weer een lang fotoboek geworden met veel tekst en foto's, maar hopelijk is dat voor jullie juist iets positiefs. Dan hebben jullie op deze regenachtige zondag iets te lezen. Want bah, waar is die lente gebleven?

Kopen jullie wel eens vlak voor een concert kaartjes? Welk concert?

No Comments Yet, Leave Yours!