zaterdag 28 maart 2015

Face cleaning brush van Hema | Review


De koudste dagen zijn nu wel voorbij en onze huid heeft waarschijnlijk niet zo veel meer te verdragen. Toch moeten we onze huid nog steeds goed verzorgen. Vandaag review ik daar een mogelijk hulpmiddel voor. Misschien is dit product iets om de laatste frisse dagen voor de lente mee door te komen.


Je hebt vast wel eens gehoord van de Clarisonic, een elektrische gezichtsborstel voor het reinigen van huid. Met zo'n product zit je vaak al op tweehonderd euro. Daar is nu dus een goedkoper alternatief voor. Nou ja, ik hoop op een alternatief. Ik kan ze helaas niet vergelijken, maar ik ga kijken wat de face cleaning brush van Hema doet voor mijn huid.



Het model lijkt op de Clarisonic. Deze heeft een ronde borstel en een handvat die met gemak in mijn hand past. Over de borstel zit trouwens een beschermkap, waardoor deze niet beschadigd of vervuild raakt. De haren voelen zacht aan, ook als ik de borstel over bijvoorbeeld mijn hand wrijf. Als het een tandenborstel was, zou ik zeggen: medium. Daarnaast houdt hij makkelijk vast. Het product is heel simpel, maar waarschijnlijk effectief.


#nomakeup

Ik testte de borstel meerdere malen uit en deed dat met deze en deze foaming cleanser. Ik doe dit 's ochtends, voordat ik mijn make-up aanbreng. Dat zat al in mijn routine, maar daar voegde ik nu het gebruik van de cleaning brush aan toe.

De eerste dag was het enorm wennen. De borstel voelt in het begin toch wat heftig aan op de huid, maar dat is puur omdat ik gewoonlijk mijn handen gebruik. Na gebruik zag de huid er wat rood en vlekkerig uit. Toch ben ik na een week enthousiast. Na meerdere dagen gebruiken, wordt mijn huid niet meer zo rood na gebruik en merk ik echt dat deze borstel verschil heeft gemaakt. Het reinigingsschuim dat ik in combinatie ermee gebruik, trekt echt in en wordt dus blijkbaar beter opgenomen. Daarnaast heb ik toch het idee dat zo'n borstel hygiënischer is, mits je 'm goed schoonmaakt. Wel is het wat lastiger om de kleinere plekken mee te nemen, zoals langs mijn neus. Puistjes heb ik eigenlijk bijna nooit, dus verschil in aantal zag ik helaas niet.


Als je er ooit over na hebt gedacht een dure elektrische gezichtsborstel te kopen, zou ik toch eerst dit goedkopere alternatief uitproberen. Ik zal doorgaan met het gebruik ervan, in plaats van mijn handen, en heb echt het idee dat mijn huid beter gereinigd wordt. Wie weet de jouwe ook wel. Hema biedt volgens de site twee borsteltypen aan, maar hier zag ik in de winkel niets van terug. Voor €2,60 is het maar een kwestie van een gokje wagen. Je koopt de cleaning brush bij Hema.

Met welke producten zou ik deze borstel nog meer kunnen gebruiken?

No Comments Yet, Leave Yours!