vrijdag 6 maart 2015

#13 It's all about the music


Het is bijna voorjaar en we gaan de zonnige dagen weer tegemoet. Misschien is dat wel een beetje te merken in de muziek die we voor dit artikel selecteerden. Deels zwoele muziek en deels lekkere beats zijn in deze 'It's all about the music' te vinden. Veel luisterplezier!

Ilona

Hoodie Allen ft. Jhameel - No Faith In Brooklyn

Hoodie Allen, ik weet niet meer hoe ik bij hem terecht ben gekomen, maar oh, oh, oh wat maakt deze man fijne muziek! Het begon voor mij bij No Faith in Brooklyn, maar inmiddels heb ik al zijn albums en EP’s op m’n iPod staan. Ik vind de teksten van Hoodie z’n nummers erg goed en ook ook zijn rapkunsten zijn erg aangenaam om naar te luisteren. No Faith in Brooklyn is hier een heel goed voorbeeld van.

Ella Henderson - Ghost

Ik geloof dat dit nummer weleens in een Nederlandse hitlijst heeft gestaan en dat ik hem ook wel een keer voorbij heb horen komen op de radio, maar eigenlijk was het nummer mij niet zodanig opgevallen dat ik het op mijn iPod wilde zetten. Toch kwam ik via Youtube weer bij het nummer terecht en ik ontwikkelde er meteen een soort verslaving voor. Dagelijks staat dit nummer een paar minuten op repeat en de tekst zit er inmiddels ook al goed in. Het nummer is heel catchy en de tekst is vrij makkelijk mee te zingen. Geen wonder dat het daarom ook zo in mijn hoofd blijft zitten… (Ik kom er nu trouwens pas achter dat Ella meedeed aan X-Factor, kijk haar auditie hier!)

Ellie Goulding - Love Me Like You Do

Toen ik de titel van het nummer voorbij zag komen dacht ik eigenlijk als eerste aan Justin Bieber. Hij maakte namelijk een nummer met dezelfde titel, alleen die is lang niet zo bekend als de versie van Ellie. Het nummer is namelijk onderdeel van de film ’50 Shades of Grey’ en het is dan ook geen wonder dat het inmiddels terug te vinden is in meerdere hitlijsten. De film vind ik niets, maar dit nummer kan ik zeker wel waarderen!

Evi

Ariana Grande - One Last Time

Ik had nooit gedacht dat ik uit eigen initiatief naar muziek van Ariana Grande zou gaan luisteren, maar ik heb nu toch echt aan nieuwste album op mijn iPod staan. De melodieën blijven in je hoofd hangen en door de beats krijg je gelijk zin om te dansen. Ook bij One Last Time is het weer raak. Na
Bang Bang, Love Me Harder, Problem en Break Free is dit de nieuwe hitsingle van haar album die je nog vaak op de radio voorbij zal horen komen. Ik heb er geen problemen mee.

The Weeknd - Earned It

Eigenlijk was ik nooit zo over The Weeknd te spreken. Ook in de film Fifty Shades Of Grey kon ik, net als Ilona zegt, geen zin krijgen. Toen ik Earned It hoorde veranderde mijn mening over de artiest. Dit nummer is net als Love Me Like You Do onderdeel van van Fifty Shades. Zanger Abel heeft een heerlijke stem die in dit zwoele nummer helemaal tot zijn recht komt. Toch moet ik om de video wel een beetje lachen. En dat kapsel... oke, ik hou wel weer op.

Taylor Swift - I Know Places (COVER)

Ik vind het verschrikkelijk om op tv te horen hoe een jurylid van een talentenshow kippenvel krijgt van iemands optreden. Toch krijg ik van I Know Places van Taylor Swift echt kippenvel. Ik vind het met stipt het beste nummer van haar nieuwe album 1989. Misschien heb ik zelfs een beetje spijt dat ik geen kaarten heb voor haar concert in de Ziggo Dome. Haar album is ten minste helemaal het luisteren waard. Haar teksten zijn altijd heerlijk poëtisch en herkenbaar en na en stuk of vijf keer naar het album luisteren kon ik het grootste deel al meezingen. Helaas kon ik van I Know Places enkel een cover vinden op Youtube. Laten we hopen dat er binnenkort een Vevo versie uit komt. 

Deze keer kwamen er misschien artiesten voorbij die voor jullie wat voor de hand lagen, maar voor ons zijn de meeste artiesten nogal nieuw. Of nou ja... 'nieuw', we luisterden er nagenoeg nooit naar. Zo blijkt maar weer, we blijven onze interesse in muziek blijkbaar verbreden en zullen hier voorlopig nog niet mee stoppen. 

Van welk nummer krijg jij kippenvel?

No Comments Yet, Leave Yours!