zaterdag 7 februari 2015

Mijn nieuwe Yankee Candle geurkaarsen


In onze meest recente opgemaakt video was goed te zien dat ik weer heel wat geurkaarsen had opgebrand. Het was dus weer tijd om mijn collectie aan te vullen. En wat is beter merk om dat te doen dan van Yankee Candle? Ik geef je vandaag mijn mening over mijn nieuwe geurkaarsen.


Van peer als puur fruit ben ik niet zo'n fan, maar als het een zoetere geur is, gecombineerd met cranberry, kan ik deze blijkbaar wel waarderen. De geur is niet heel sterk, maar wel zo zoet dat ik er blij van word. En hoewel er daarnaast cranberry inzit, is er geen zure ondertoon te herkennen. Door zoet zou je misschien eerder denken aan de zomer, maar de geur heeft iets warms waardoor deze geschikt is voor de winterdagen.


Over deze kaars ben ik nog steeds niet uit over mijn mening en dat terwijl-ie toch heel wat uren heeft kunnen branden. Het kan komen door de korte lont en de milde geur, maar de geur van blauwe bessentaart is niet helemaal tot me door gedrongen. Wanneer ik aan het kaarsvet ruik, met mijn neus er bovenop, ben ik heel tevreden. Hij is zoet, maar niet zo zoet als bijvoorbeeld mango of kersen. Van veraf ruik ik ook een beetje Berrylicious, echter is de geur dan nogal zuur. Dan heb ik het dus over de hal, terwijl de kaars in de woonkamer aan het branden is. Misschien moet ik deze nog een keertje uitproberen.


Wat ben ik blij dat deze kaars op is. Het is een bloemige geur en ondanks dat ik deze steeds vaker kan waarderen is deze helemaal niet mijn smaak. De geur komt zurig op mij over en is niet wat ik bij bloemen in gedachte heb. Toch ken ik mensen die Champaca Blossom ontzettend waarderen en in de winkel vond ik de geur veelbelovend. Voor mij is het helaas in ieder geval niets.


Net als bij de thee met gember, waar ik een artikel over schreef, zul je voor het genieten van dit product van gember moeten houden. De geur van gember (en de smaak dus ook) is erg sterk en overheersend. Toch is deze kaars, net als Berrylicious, redelijk mild, maar misschien komt dat enkel door de grootte van de kaars. Ik vind 'm heerlijk ruiken, maar weet niet of ik deze zou kopen in de grote versie. Ik gok dat deze daar net iets te scherp voor is wanneer-ie meer geur afgeeft. Daarnaast kan het een geval zijn van persoonlijke voorkeur.


Vorig jaar was het een 'A Child's Wish' votive, maar nu ging ik voor de medium jar. Deze Yankee Candle geur stal mijn hart. Als deze bloemige geur uit zou komen in een parfum, kocht ik 'm ook meteen. De geur wordt door Yankee Candle omschreven als een warme bries van zachte bloemen en verse groene velden, maar er komt (voor een echte zoetekauw als ik) ook nog wel iets zoets in terug. Je zult deze echt in de winkel moeten gaan ruiken, want ik raad 'm honderd procent aan. 


Het komt niet vaak voor dat ik van Yankee Candle missers mee naar huis neem. Toch is dit artikel een afwisseling van positief en negatief. De winkel waar ik deze pareltjes (en niet-zo-pareltjes) kocht, zit trouwens in Magna Plaza in Amsterdam (dicht bij De Dam). Deze winkel heeft een instagram-account dat leuk is om te volgen om op de hoogte te blijven van acties en nieuwe producten: @yankeeplaza. Ook in Zwolle is pas een winkel geopend die kaarsen van het merk verkoopt, dus neem vooral een kijkje.

Welke geur van Yankee Candle kocht jij als laatste?

3 opmerkingen:

  1. Ik word door iedere review over Yankee Candles steeds meer benieuwd :) Volgen jullie ByAranka ook? Zij doet momenteel een winactie van Yankee Candles, misschien wel een leuke tip!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik heb het gezien! Helaas zijn dat niet helemaal mijn geuren van het merk :)

      Verwijderen
  2. Niet echt mijn geuren dit, ik ben meer van de frisse geuren zoals wedding day! A child's wish ben ik wel erg benieuwd naar. :)

    BeantwoordenVerwijderen