maandag 9 februari 2015

Fotodagboek week 5 & 6 | Ilona


Al sinds het jaar is begonnen ben ik elke week wel een keer ziek, zwak of misselijk. Alleen afgelopen week begaf mijn lichaam het dan toch een beetje, want ik had een flinke griep te pakken! Ik lag dagenlang met koorts op bed en kon, naast slapen, niet heel veel meer uitvoeren. Van foto's maken is het dan ook niet echt gekomen in de laatste van twee weken, maar wat ik wel heb is het bekijken waard.

zondag 25 januari

Vandaag geen foto, want ik was er helemaal niet bij met mijn hoofd. Er zijn die week een aantal dingen gebeurd waar ik best van ben geschrokken en die m'n hoofd weer een beetje op hol brachten. Mentaal was ik een paar dagen echt een wrak, met als dieptepunt de zondag. Het gaat nu gelukkig wel weer beter, maar als ik weer teveel ga nadenken aan die dag en aan alles er omheen krijg ik toch weer een ander gevoel. Je kan je voorstellen dat ik vandaag dan ook geen foto maakte.

maandag 26 januari

Omdat de situatie van zondag niet alleen mij overviel, maar ook andere mensen in de omgeving en collega's, nam ik een dienst op werk over van iemand die het ook niet makkelijk had. Ik spring dan graag even bij, want je helpt een ander zo ook uit de brand. Ik vind het ook fijn om, als ik mij zo rottig voel, gewoon op m'n werk te zijn. Ik kan mij dan focussen op andere dingen en dat doet me altijd goed. Thuis gekomen van werk ging ik even met m'n lieverds knuffelen. Soms is zo'n knuffel van het poezenbeest toch nog even dat extraatje dat je door de dag sleept. Misschien gek voor te stellen als je zelf geen huisdieren hebt, maar ik denk dat de meeste van jullie wel begrijpen wat ik bedoel.

dinsdag 27 januari

Omdat ik maandag moest werken leek het mij een beter idee om pas op dinsdag naar Maarssen te gaan. Ik moest anders aan het eind van de middag nog terug en aangezien ik dan pas laat in de avond thuis kom stelde ik het een dagje uit. Aangekomen in Maarssen moest ik meteen mijn koffer (met nieuwe aankopen) uitruimen. Ik had in de sale nog even snel een body butter van TBS gescoord voor maar 5 euro en ook bij Yankee Candle sloeg ik mijn slag. 's Avonds had ik niet veel trek in een uitgebreid diner en ik kookte daarom wat eitjes en maakte zelf eiersalade. Die at ik vervolgens weg op een cracker, terwijl ik nog even snel mijn Youtube feed ging kijken. In deze video maakte Mascha Kelvin op en ik heb echt heel hard gelachen erom.

woensdag 28 januari

Vandaag was weer zo'n dag dat ik veel teveel aan m'n hoofd had. De hele dag waren er alleen maar gedachten door m'n hoofd aan het gaan en ik werd helemaal gek van mezelf. Toen ik 's avonds eindelijk een moment van rust vond keek ik een aflevering van Glee met een lekkere kop chocomel erbij. Geurkaars van Yankee Candle aan en m'n rustmomentje was compleet.

donderdag 29 januari

Vandaag begon mijn lange reis door het noorden van Nederland in twee dagen. Ik zou op donderdag van Maarssen naar Utrecht, van Utrecht naar Leeuwarden gaan en dan vrijdag van Leeuwarden naar Zwolle (overstap) en vanuit daar naar Amsterdam. Daarna als allerlaatste weer van Amsterdam naar Anna Paulowna. Het ging op donderdag helaas niet helemaal zoals gepland. In Leeuwarden moest ik een bus pakken naar het huis van een vriendin, maar ik stapte in de verkeerde bus, zo stom! Ik vond het al belachelijk slecht georganiseerd en tja, daarmee ging ik ook meteen de mist in. Gelukkig was ik een uur later bij Desiree en konden we ons opmaken voor een avondje Leeuwarden. Er kwamen nog een aantal vriendinnen vanuit de Noordkop en het feest was compleet!

vrijdag 30 januari

Na een rustige, geen haast-hebbende ochtend in Leeuwarden ging ik samen met Emma nog door naar Evi in Amsterdam om daar met een ander deel van de vriendengroep onze zogenoemde 'eetclub' te houden. Samen lekker koken, drankjes doen en vooral heel veel bijkletsen. Voordat we gingen koken gingen we nog even de Dapperbuurt in en naar het Oosterpark, waar we de leuke selfie maakten. Voor het avondeten hadden Emma en ik nog een fles (neppe) Licquor 43 mee genomen. Deze kan je kopen bij de Aldi en kost nog geen €5! Echt een aanrader als je het een lekker drankje vindt, want normaal kost een fles het driedubbele. Na de gezellige dag en avond was het weer tijd om met de hele groep naar Anna Paulowna te vertrekken. Iedereen ging naar huis of terug naar haar ouders.

zaterdag 31 januari + zondag 1 februari

Je ziet het al een beetje aan m'n gezicht, maar wat was ik ziek aan het worden! Schrale, paarse lippen en ik zag heel erg pips. Ik dacht in eerste instantie dat het kwam door m'n wat lastige week en het vele reizen, maar uiteindelijk zou het blijken dat ik een griep te pakken had. Ik moest meteen nadat ik in Anna Paulowna was twee lange dagen werken. Zaterdag van 13:00 tot 20:30 en zondag de hele dag van 09:00 tot 18:30. Toen ik cake in de kantine zag staan werd ik dan ook een beetje blij, deze cake is echt zó heerlijk. Precies de goede roombotercake, lekker zacht! Zondag viel ik trouwens in voor een collega die ook al de griep te pakken had, als ze mij een dag later hadden gebeld had ik ook niet kunnen werken, maar het was precies de zondagavond na werk waarop ik in m'n bed kwam en er niet meer uit kon komen.

maandag 2 februari

En dit was dan het uitzicht dat ik de 20 uur na het terugkomen van werk had zodra ik m'n ogen open deed. Ik was letterlijk helemaal kapot, lag met hoge koorts op bed, bonkende hoofdpijn en een lichaam dat helemaal verzwakt was. Ik heb alleen maar geslapen en kwam er alleen uit om naar het toilet te gaan of voor een klein hapje eten (voor zover dat al ging). Nee, ik voelde me niet goed en wilde snel weer beter zijn.

dinsdag 3 februari

Ondanks dat ik ook nog op dinsdag tot laat in bed lag moest ik eraan geloven, ik moest terug naar Maarssen. Ik had een verplichte les op school die te maken had met samenwerken en ik ben niet iemand die haar groepje zomaar in de steek laat, dus het was alle kracht bijeen rapen en weer in de trein naar school en huis toe. Ook nu ging ik (na de chocomel) meteen naar bed zodra ik thuis was. Overdag leek de koorts mee te vallen, maar die wakkerde 's avonds gewoon weer aan.

woensdag 4 februari

Echt, na deze dag (die wel heel gezellig was) ben ik erachter gekomen dat je nooit, maar ook nooit zomaar weer dingen moet gaan doen als je weet dat je ziek bent en nog niet uitgeziekt. Ik ken mezelf, ik ga te vaak en teveel door zelfs als alles erop wijst dat ik dat niet moet doen. Evi zou langskomen en ik kon het niet maken van mezelf als ik op het laatste moment af ging zeggen en daarom ging ik er vandaag vroeg uit om m'n kamer helemaal schoon te maken. Ik merkte al dat het toen nog steeds niet helemaal lekker ging, want om de minuut had ik het warm en dan weer koud. M'n lichaam was helemaal in de war. Toch ging ik naar Utrecht, waar we eerst nog even de stad in gingen en vanuit daar ging Evi mee naar Maarssen om m'n kamer te bekijken. Ook gingen we mijn make-up stash filmen die dinsdag online komt. 's Avonds kookte ik rijst met wat groente en kip met daarbij satésaus. Na het eten dronken we nog een lekker kopje thee en daarna was het alweer tijd voor Evi om naar huis te gaan. Ik ging echt meteen nadat Evi de deur uit was m'n bed in, want de koorts en hoofdpijn begonnen weer op te komen.

donderdag 5 februari

Dat ik écht ziek was en écht griep had merkte ik vandaag heel goed. Ik kon gewoon niets. Uit bed gaan was al teveel moeite en alles deed pijn. Ik had weer 15+ uur geslapen en dat is voor mijn doen echt heel erg veel. Ik had gelukkig ibuprofen in huis en na een aantal pillen te hebben geslikt lukte het al iets beter om in ieder geval uit bed te komen en wat eten en drinken te pakken voor mezelf. Ik dronk en at al dagen slecht, wat helemaal niet goed is als je ziek bent, dus ik greep maar meteen naar de verse jus d'orange en een bak met aardbeien en wat suiker. In de middag brak de zon vol door in mijn kamer, ik werd echt verblind, maar het was ook wel fijn om een aantal van die stralen op te vangen. 's Avonds nog een geïmproviseerd broodje gezond met geraspte kaas en snacktomaatjes en toen was het alweer tijd om te gaan slapen.

vrijdag 6 februari

Vrijdag ging ik er zo laat uit als mogelijk was, ik moest en zou beter zijn als ik naar huis ging. Zaterdag stond namelijk niet alleen werken op de planning, maar ook de winterkermis kwam er weer aan! Als echte 'polderse' (onder het mom; je kan het meisje wel uit de polder krijgen, maar de polder niet uit het meisje) kan je deze kermis niet overslaan en ik verheugde mij er letterlijk al maanden op. De kermis missen die 30 seconden van je huis ligt omdat je ziek bent? Dacht het niet. Vrijdag deed ik het daarom maar rustig aan om zaterdag helemaal fit te zijn. Evi en ik besloten na lang zoeken naar een mooie, professionele lay-out er eentje aan te schaffen en die verandering heb je inmiddels al een aantal dagen kunnen aanschouwen op WFOP. Hier komt eventueel nog een extra blogbericht over, want dat is niet het enige dat wij willen veranderen... 's Avonds ging ik naar een van m'n beste vriendinnetjes toe die ik al veel te lang niet had gezien. Als we samen zijn hebben we aan weinig genoeg, want we lachen, gieren, brullen al bijna als we elkaar alleen maar zien. We keken eerst een film en daarna nog even Family Guy. Ook maakte ik nog een foto van de kat, die na jaren van schuwheid nu eindelijk naast mij durfde te liggen. Wat een schatje is het ook!

zaterdag 7 februari

De dag des oordeels, was ik fit genoeg voor de kermis? De foto's verraden het antwoord luid en duidelijk, ik was weer helemaal fit! Geen hoofdpijn, geen koorts, geen spierpijn en ook geen hoestaanvallen meer. Ik werkte eerst nog van 13:00 tot 20:30 en ging daarna naar huis om mij klaar te maken. Eline deed hetzelfde na werk (we zijn ook collega's) en kwam daarna naar mij toe om een drankje te doen en lekker te eten. Ze had appelkanjers meegenomen en dit zijn een soort harde appelflappen met amandelen en poedersuiker erop, echt superlekker! Daarna gingen we naar de kermis, wat nog even een drama was door de drukte, maar toen we eenmaal binnen waren was het één groot feest. Precies zoals het hoort in de Polder. Ik heb me goed vermaakt en kan nu al niet wachten tot de volgende kermis die dan niet twee, maar vier dagen duurt en ook nog eens in de zomer is in plaats van in de winter!

Ondanks dat ik echt veel te veel op bed heb gelegen de afgelopen twee weken heb ik dit dagboek toch weer positief kunnen afsluiten. Alsof het zo hoort te zijn bijna. Ik heb mij weer goed vermaakt de afgelopen twee weken met de leukste en liefste mensen om mij heen en ben nu alweer benieuwd wat de volgende twee weken gaan brengen.

Heb jij de afgelopen weken nog een leuk feestje gehad?

3 opmerkingen:

  1. Helemaal niet fijn dat je de griep had, moet je alle fijne dingen afzeggen. Gelukkig kon je de week nog positief afsluiten :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben af en toe ziek zijn wel gewend, maar dit was totaal anders, zo naar de griep. Ben heel blij dat het zaterdag voorbij was :)

      Verwijderen
  2. Wat balen dat je griep hebt gehad! Hopelijk voel je je nu een stuk beter, ook om datgene wat je als eerste geschreven hebt.

    BeantwoordenVerwijderen