vrijdag 27 februari 2015

Fotodagboek week 8 & 9 | Evi


Een fotodagboek op vrijdag in plaats van zondag? Ja, want ik ga op vakantie! Dit fotodagboek zal dus mijn afgelopen weken tot en met donderdag bevatten, wat het hopelijk niet minder voor jullie maakt. Ik ging uit eten, naar de bioscoop, keek naar vuurwerk en had een high tea. Veel leesplezier!


Zondag 15 februari

Na de toffe verjaardag op zaterdag sliepen Tim en ik lekker uit, keken we wat Youtube-video's en genoten we nog even van de cappuccino's uit het koffieapparaat van mijn ouders. 's Avonds gingen we met het gezin uit eten. We zouden dit twee weken terug doen, maar toen was ik natuurlijk ziek. Het restaurant waar we naartoe gingen heet Onsz en is in Schagen. Het was nog in Valentijnsstijl ingericht en het eten was heerlijk. Ik kan vooral van carpaccio genieten en neem dit dan ook als het mogelijk is. Bij dit restaurant at ik echt de lekkerste carpaccio ooit.


Maandag 16 februari

Maandag had ik een pittige schooldag en moest ik werken bij Hema. Om tien uur 's avonds was ik echt helemaal uitgeput. Ik keek Mindfck, deed de afwas en ging naar bed.


Dinsdag 17 februari

Op dinsdag was ik vrij en ging ik met mijn huisgenootje José mee de stad in. Ik zag ontzettend veel leuke dingen, maar wilde zo min mogelijk geld gaan uitgeven. Ik moest natuurlijk geld overhouden om op vakantie uit te geven. Dit besparen resulteerde in het 'geshopspot' artikel van gisteren. We liepen nog even naar binnen bij de MAC Pro store om de Miley Cyrus Viva Glam lipstick te proberen en daar kwam ik Vera Camilla tegen. We maakten een gezellig praatje, ze complimenteerde mijn nagels (die met roze in de Lovely Lacquers van vorige week) en gingen op de foto. Lunchen deden we bij B&B Lunchroom. Daar hebben ze heel veel keus tussen heerlijk belegde broodjes. Na het shoppen en het avondeten ging ik naar mijn wekelijkse hiphop les.


Woensdag 18 februari

Toen ik woensdag na school thuis kwam, arriveerde er een pakketje. Dit is ons allereerste pakketje voor WFOP. Binnenkort kom je te weten wat er in zit. Bij Forever21 kocht ik de dag ervoor een ketting. Die deed ik op woensdag meteen om en kun je hierboven zien. Ik vind de prijs van sieraden bij die winkel trouwens enorm meevallen. Deze kostte €5,50. Voor het eten kwam Tim en we maakten de gevulde courgettes van Rens Kroes. Ik ben van plan alle recepten in het boek een keer uit te proberen en ben al aardig op weg. Deze waren ook heerlijk. Na het eten keken we, hoe kan het ook anders, Supernatural.



Donderdag 19 februari

Donderdag was een vrije dag, maar moest door klasgenootje en vriendin Didy en mij besteed worden aan een schoolopdracht. We moesten een argumentenkaart maken met allerlei voor-, tegen- en subargumenten bij een bepaalde stelling maken. Dit kan simpel klinken, maar we waren er de hele middag mee bezig. Gelukkig hield koffie ons wakker. Na het eten keek ik thuis uiteraard Wie is de Mol. De finale is al bijna in zicht!



Vrijdag 20 februari

Vrijdag in een college op school spotte ik een nieuwsbericht over het Chinese Nieuwjaar dat groots gevierd zou worden op de Dam. Dit was de perfecte gelegenheid om de reportage te schrijven die ik de week erop voor mijn opleiding zou moeten inleveren. Die avond ging ik dus op pad om dit spektakel te bekijken. Helaas was er niet veel te zien als je achteraan stond. Wel was het vuurwerk om acht uur heel tof. Samen met twee klasgenootjes kon ik het niet weerstaan om toch nog even de Forever21 in te gaan en daar kocht ik de olifantenpyjama die je gisteren in het shopartikel zag. Na dit shoppen ging Didy nog even mee naar mijn huis waar we De Verbouwing keken. Deze film leek in het eerste halfuur nog onschuldig, maar bleek toch erg spannend te zijn. Gelukkig kon ik er nog van slapen.



Zaterdag 21 februari

Het was weer tijd om te gaan werken bij Hema en de dag ging snel voorbij. Gelukkig waren mijn ouders bij me thuis na mijn werk, zodat ik ze weer even zou zien en een gezellig avondje had. Mijn moeder had gekookt toen ik thuis kwam en mijn vader installeerde een dvd-speler en boxen bij mijn tv, zodat ik nu dvd's kan kijken. Dit vind ik echt super tof. Vooral omdat ik dan eindelijk alle Harry Potter films kan kijken die ik van Tim voor Kerst kreeg. Ik keek nadat mijn ouders vertrokken meteen de eerste film.



Zondag 22 februari

Op zondag kon ik lekker uitslapen, keek ik Divorce van vorige week, deed ik mijn nagels, wat dingen voor het huishouden en dingen voor school. In de middag kwam Tim. We deden boodschappen voor het avondeten en vertrokken in de middag naar Pathé. Je kunt er van vinden wat je wilt, maar we wilden ontzettend graag de nieuwe Spongebob film zien en deden dit gewoon. Het was weer een tijd geleden dat ik een 3D-film zag en het blijft iets extra's hebben. We hebben tijdens de film vaak moeten lachen en kunnen 'm echt voor alle leeftijden aanraden. 's Avonds begonnen we met het kijken van de serie Sherlock, wat een enorme aanrader is. De afleveringen duren wel anderhalf uur per stuk, maar dat maakt ze er zeker niet minder op.



Maandag 23 februari

De eerste werkdag ging Tim's wekker weer vroeg voor zijn vertrek naar stage, maar ik bleef nog lekker even liggen. Ik heb tenslotte een week vakantie. Ook nam ik de video op die dinsdag online kwam. In de middag kwam mijn zusje (van 17) voor een sleepover, iets wat we na mijn verhuizing nooit eerder hebben gedaan. We gingen langs wat winkels in de buurt, deden boodschappen bij Hema, dronken koffie bij mij thuis en bezochten wat winkels in het centrum. Ik hield me die dag qua geld in en zij kocht bij de Bijenkorf een horloge dat ze graag wilde hebben. Tijdens het eten van de Hema sushi en salade keken we naar de tweede Keizer Kuzco film: King Kronk. Ik zal altijd een zwak blijven houden voor Disney. Hierna keken we Artifact, de documentaire over het aanklagen van Thirty Seconds To Mars door platenmaatschappij EMI. Deze is schokkend, interessant en het is zeker niet vervelend om langer dan een uur naar de altijd knappe Jared Leto te kijken. Ook deze docu is een aanrader.



Dinsdag 24 februari

Dinsdag vertrok m'n zusje rond de middag weer naar huis en stond er een high tea met Didy op de planning. We konden door Amigo Amigo voor €12,50 met twee personen een high tea doen bij Brasserie Tot Zo en werden er enorm verwend. Er was van alles wat, zoet, hartig en gezond, en vooral voor het geld dat we betaalden waren we heel verrast. Thuis kookte ik op tijd om daarna naar hiphop te gaan. De choreografie wordt al heel tof en ik merk dat ik de moves sneller oppak. Ook ben ik blij dat ik weer een sport doe. Na het sporten krijg je natuurlijk honger en ik kon mezelf er niet van weerhouden langs KFC te gaan voor heerlijke kip. Tijdens het genieten van mijn kip keek ik Pretty Little Liars, waarna ik naar bed ging.



Woensdag 25 februari

Ik moest nog even goed de tijd nemen om vooruit te werken voor WFOP en om opdrachten voor school in te leveren en die tijd nam ik vooral op woensdag. Om 12:00 begon ik met multi-tasken, want zoals elk jaar wilde ik graag de perspresentatie van Pinkpop volgen op hun website. Ik ben er al drie keer geweest samen met mijn zusje en ouders en vind het programma van dit jaar weer helemaal de moeite. Hopelijk gaan we op vrijdag heen, want dan treden Muse en Elbow op. Helaas kan ik zelf geen kaarten kopen, omdat ik op vakantie ben. Maar we zullen zien of mijn ouders nog plannen hebben...
In de middag vertrok ik naar mijn ouders, zodat ik ze nog even zag voordat ik op vakantie ga. Ik ben niet zo lang weg, maar het valt wel in het weekend waarin ik normaal mijn ouders bezoek. In de trein las ik een nieuw boek: Chocolat van Joanne Harris. Lezen gaat steeds makkelijker, maar misschien komt dat door alle taalgerelateerde colleges die ik op mijn opleiding volg. Bij mijn ouders deden we een bakkie koffie, aten we samen, blogte ik lekker verder en 's avonds gingen we kezen. Dit spel spelen we eigenlijk standaard samen.


Donderdag 26 februari


Naar mijn ouders nam ik mijn bath melt van The Body Shop mee, zodat ik daar een bad kon nemen met een heerlijke geur. Wat een leuk product is dat! In bad las ik mijn boek en ik was helemaal vergeten hoe fijn het is om in bad te zitten. Dit had ik al ja-ren niet gedaan. In de middag vertrok ik weer naar Amsterdam om daar een avond te werken.

Vandaag is het vrijdag en vertrek ik naar Spanje, waar ik land in Málaga. Deze dag neem ik dus om mijn spullen in te pakken en te vliegen. Over mijn vakantie ben ik van plan een video te maken, dus deze zien jullie nog verschijnen op ons Youtube-kanaal.

Hebben jullie ook vakantie? Hoe ziet en zag jullie vakantie eruit?

4 opmerkingen:

  1. Wat een leuke recap! Cool dat je Vera tegen 't lijf liep :-D Wat slim om gewoon het bad van je ouders te gebruiken. Zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke foto's! Awesome dat je Vera zag. Veel plezier op vakantie!
    Groetjes sabrina

    BeantwoordenVerwijderen