donderdag 29 januari 2015

Treacle Moon bath & shower gel | Warm Cinnamon Nights


Ik heb inmiddels genoeg shower gels voor de komende drie tot vier jaar. Toch zijn er keer op keer producten die ik per se aan wil schaffen, zodat ik ze aan mijn collectie kan toevoegen. Ook de shower gels van Treacle Moon trokken mijn aandacht toen ik ze tegenkwam. Ik kon het niet laten er eentje mee te nemen en te zien waar de hype van het merk vandaan zou komen. 


Limited editions zijn ontzettend verleidelijk. Ik stel mezelf vaak voor om geen geld uit te geven, waarna ik aan de regel toevoeg dat tijdelijke verkoop van producten daarbij een uitzondering zijn. Vooral Essence en Catrice doen het hierbij goed, maar ook op de Warm Cinnamon Nights shower gel van Treacle Moon zag ik staan dat deze een limited edition is. Ik heb geen enkel idee hoelang deze limited time zal gaan duren, maar ik nam in ieder geval geen enkel risico. 

De limited shower gels vallen tussen de Treacle Moon producten al enorm op. Ze hebben namelijk net iets extra's aan de verpakking toegevoegd. In dit geval zijn dat de schattige snoepjes onderaan de fles. How adorable.


Treacle Moon is een eerlijk merk. Zij geven namelijk aan de producten niet op dieren te testen, maar op zichzelf. Ook de ingrediënten vallen niet tegen. Parabenen zijn bijvoorbeeld niet te vinden, maar tegen alcohol en parfum zul je wel moeten kunnen. Maar wat verwacht je van zo'n prachtige rode shower gel met overheerlijke kaneelgeur?



De geur van heerlijke zoete kaneel haalde me over voor deze variant te kiezen. De geur is uniek en zul je niet snel van een ander merk tegenkomen. Vooral in de winter ben ik na alle zomerse fruitgeuren wel aan zo'n warme geur als deze toe. Over de substantie ben ik ook heel positief, want deze is lekker stevig. Het is een echte gel, maar deze heeft het wel in zich heerlijk te schuimen. In bad heb ik 'm niet uitgetest, maar als shower gel is deze in ieder geval enorm geschikt. De geur blijft redelijk hangen, maar ik vind het alsnog fijn om mezelf na gebruik in te smeren met een soortgelijke geur. Was er van Warm Cinnamon Nights maar een body lotion of body butter... 


Ik moet mezelf echt inhouden niet meer Treacle Moon shower gels aan te schaffen. De geur is sterk, zoet en warm en de substantie is beter dan de meeste shower gels in mijn collectie. Ook de prijs valt niet tegen. Je kunt 'm voor €4,95 kopen bij Albert Heijn. Helaas is een minpuntje dat Treacle Moon enkel te koop is bij de XL-vestigingen. Een overzicht van verkooppunten vind je hier. Je zult dus goed op zoek moeten gaan, maar je zult tevreden zijn met het resultaat van dit product.

Welke geur van Treacle Moon is jouw favoriet?

No Comments Yet, Leave Yours!