woensdag 28 januari 2015

#12 It's all about the music


Het was alweer even geleden dat er 'all about online' kwam, maar we zijn er weer hoor! Na onze top 25 van muziek gaan we nu weer door in de oude, vertrouwde setting. Bij een nieuw jaar denk je natuurlijk aan nieuwe muziek en deels klopt dat ook, al blijven wij qua artiesten toch een beetje in het verleden hangen...

Ilona


OneRepublic - Burning Bridges (acoustic)

OneRepublic is zo'n fijne band om naar te luisteren dat ik graag met deze groep begin. Het nummer Burning Bridges ken ik al een hele tijd, ik luister het album Native, waar het op staat, dagelijks en ken de nummers zowat uit m'n hoofd. Toch vind ik dat Burning Bridges een van de mooiste nummers op het album is. De tekst zit vol betekenis en dit komt het mooiste uit bij het beluisteren van de akoestische versie.


The Opposites - Laatste Keer

Deze video is niet geschikt voor de gevoelige kijker!

De nummers van The Opposites luister ik de laatste tijd steeds vaker en elke keer kom ik weer achter nieuwe pareltjes van nummers. Laatste Keer is er hier eentje van en gaat over het teveel weg zijn bij je geliefde om dingen te doen met vrienden. Iedereen kent vast wel iemand met zo'n situatie of heeft er zelf in gezeten en vooral de laatste groep zal zich dan ook goed herkennen in het nummer.

Royal Blood - Careless

Echt, Royal Blood is zó vet dat ik het niet onder woorden kan brengen wat ik voel als ik naar hun muziek luister. Ik kijk uit naar het concert van deze twee heren! Je hoort het misschien niet aan de nummers, maar ze doen het toch echt met z'n tweetjes. Careless is weer zo'n typisch nummer met een intro die je meesleept in een korte, maar krachtige songtekst.
I wish I cared less, but I'm afraid I don't. You couldn't care less, so I guess you won't, change your mind again.

Evi

Hoodie Allen ft. Ed Sheeran

Evi: Ook al vind je het nummer niks, de video is al de moeite waard om te kijken. Hoodie Allen en Ed Sheeran zijn beide te cute voor woorden en vormen dan ook een perfect duo om samen een nummer te maken. All About It bevat het stukje rap en het catchy refrein wat een nummer als deze nodig heeft. En voor wie het nog niet wist: Hoodie Allen staat op 23 maart in de Melkweg. Wie weet ga ik ook heen :)


Imagine Dragons - I Bet My Life

Het is bijna zover. Op 17 februari mogen we weer genieten van een nieuw album van Imagine Dragons. Dit album heeft de naam Smoke + Mirros en I Bet My Life is een nummer daarvan dat we al mogen beluisteren. Het nummer geeft me weer die fijne feeling die ik ken van het vorige album. De fijne stem van zanger Dan Reynolds, de ritmische drums en de goede dosis bas zijn weer niet te missen, ook bij dit nummer. Een concert van deze band zal ik waarschijnlijk nooit meer overslaan.


Sia - Elastic Heart

Een concert van Sia zal ik niet zo snel bezoeken, maar het nummer Elastic Heart is er eentje waar ik heel graag naar luister. Haar stem komt fantastisch uit bij de hoge noten en van de tweestemmige delen krijg ik kippenvel. Daarnaast ben ik ontzettend verrast door Shia LaBeouf in de videoclip, op een goede manier. Ik raad je trouwens ook aan de versie samen met The Weeknd te luisteren, want die vind ik nog vetter.

Dit was hem dan weer! Deze keer opnieuw veel artiesten die je al eens voorbij hebt zien komen en ondanks dat we veel stijlen luisteren, zijn de artiesten het enige wat er een beetje constant blijft in dit artikel. Aangezien we de planning voor WFOP aan het omgooien zijn is de kans dat je snel een nieuw all about artikel gaat lezen klein, we willen dit namelijk nog maar één keer per maand doen om ruimte te maken voor andere rubrieken.

Heb jij nog nummers in je hoofd die je ons wil aanraden?

2 opmerkingen:

  1. Ha, origineel lijstje! Was ook toe aan iets nieuws. Ik heb ook nog wat nieuwe muziek voor je klaarstaan ;) Goed voor tijdens het nagels lakken! x

    BeantwoordenVerwijderen