zaterdag 10 januari 2015

Sale bij The Body Shop


Dagelijks ben ik te vinden op Utrecht Centraal en daar zit niet alleen een station, maar ook Hoog Catharijne, het winkelcentrum. Ik weet dat The Body Shop er zit en dat er sale is en ondanks dat ik het niet wilde ging ik toch naar binnen. Ik keek, ik voelde en rook aan alles en ja, toen kon ik het weer niet laten om toch maar wat mee te nemen.


Ik was al heel lang niet meer bij The Body Shop geweest en toen ik de sale online bekeek was ik ook niet van plan om naar een winkel te gaan, omdat ik dan van mezelf weet dat ik ding wil kopen. Toch kreeg ik een zwak moment en had ik alweer een aantal producten in m'n handen meteen nadat ik de winkel binnenliep. Ik kocht nu vier producten, maar ik weet al dat ik binnenkort terug ga om nog een aantal dingen te halen. Ik ben zo'n fan van de producten van The Body Shop en ze zijn voor mij onweerstaanbaar! Ik ging voor een mix van verschillende producten. Twee lip butters, een shower gel en een body butter.



Butyrospermum Parkii (sheaboter), Ricinus Communis Seed Oil (wonderolie), Brassica Campestris/Aleurites Fordii Oil Copolymer (was geëxtraheerd uit koolzaad- en tungolie), Cera Alba (bijenwas), Citrus Medica Limonum Seed Oil (citroenpitolie), Lanolin (lanoline), PEG-8 Beeswax, Hydrogenated Castor Oil (geharde wonderolie), Limonene, Silica, Aroma (smaakstof), Tocopheryl Acetate (vitamine-E-acetaat), Ammonium Glycyrrhizate (smaakstof), Tocopherol (vitamine E), Citral, Eugenol, Linalool, Citric Acid, kleurstoffen: CI 77891, CI 19140.

Sweet Lemon Lip Butter
De eerste geur die mij op viel toen ik de winkel binnenliep was Sweet Lemon. Ik ben zo vaak bij The Body Shop geweest, maar deze lijn was mij nog niet eerder opgevallen. Ik rook eraan en mijn eerste gedachte ging naar schoonmaakmiddel... citroen, ew, dat is toch niet lekker om uit te smeren over je huid? Toch bleef ik maar denken aan dat frisse, zure geurtje en toen ik bij de kassa kwam liet ik mij toch verleiden om deze lip butter mee te nemen. De citroengeur vind ik dan misschien niet prettig op mijn huid, maar op mijn lippen is deze juist erg fris en dat vind ik wel fijn.

De lip butter oogt stevig en dat is hij ook. Ik vind dit best jammer, omdat het product daarmee lastig is aan te brengen, aan de andere kant verbruik je op deze manier ook minder en is het product dus erg zuinig in gebruik. De lip butter is erg zacht op de lippen en het frisse geurtje is heerlijk! Wat ik wel een nadeel vind is dat de butter in een potje zit, dit is niet heel hygiënisch en een variant in een stick had mij meer aangesproken.



Butyrospermum parkii (Shea Butter) (Emollient), Ricinus communis (Castor Oil) (Emollient), Brassica Campestris/Aleurites Fordi Oil Copolymer (Brassica Campestris/Aleurites Fordi Oil Copolymer) (Skin-conditioning Agent), Cera Alba (Beeswax) (Emulsifier/Emollient), Lanolin (Emollient), Mica (Opacifier), PEG-8 Beeswax (Emulsifier), Citrus paradisi (Skin Conditioning Agent), Hydrogenated Castor Oil (Emollient), Silica (Absorbent), Aroma (Flavour), Linalool (Fragrance Ingredient), Limonene (Fragrance Ingredient), Tocopheryl Acetate (Antioxidant), Ammonium Glycyrrhizate (Flavour), Tocopherol (Antioxidant), Citral (Fragrance Ingredient), Geraniol (Fragrance Ingredient), Citronellol (Fragrance Ingredient), CI 77891 (Colour), CI 19140 (Colour), CI 15850 (Colour).

Pink Grapefruit Lip Butter
Ook deze lip butter met grapefruit lag bij de kassa en nam ik dus 'last minute' mee. Ik had van deze lijn al eerder een body butter gebruikt en was destijds al zeer te spreken over de geur. De geur is erg zacht, precies goed.

De substantie van deze lip butter is eigenlijk hetzelfde als bij die met Sweet Lemon. De butter is stevig en daarmee lastig aan te brengen. Gelukkig maken de geuren en werking van de lip butters dit altijd goed. Het product werkt zodra het is aangebracht goed voor de lippen. De lippen worden gehydrateerd en zachter en zorgen ervoor dat je lippen weer stralen.




Aqua/Water (Solvent/Diluent), Sodium Laureth Sulfate (Surfactant), Cocamidopropyl Betaine (Surfactant), Polysorbate 20 (Emulsifier), Glycerin (Humectant), Sodium Chloride (Viscosity Modifier), Phenoxyethanol (Preservative), Polyglyceryl-2 Caprate (Skin-Conditioning Agent), Parfum/Fragrance (Fragrance), Mel/Honey (Natural Additive), Sodium Benzoate (Preservative), Citric Acid (pH Adjuster), Limonene (Fragrance Ingredient), Hexyl Cinnamal (Fragrance Ingredient), Vaccinium Myrtillus Fruit Extract (Skin-Conditioning Agent), Linalool (Fragrance Ingredient), Butyl Methoxydibenzoylmethane (Ultraviolet Light Absorber), Disodium EDTA (Chelating Agent), Denatonium Benzoate (Denaturant), CI 42090/Blue 1 (Colour), CI 17200/Red 33 (Colour), CI 15985/Yellow 6 (Colour).

Blueberry Shower Gel
Toen de limited edition van de Blueberry-lijn uit kwam was ik niet enthousiast, ik vond de producten niet heel bijzonder en de geur al helemaal niet. Toch triggerde iets mij toen ik rook aan deze shower gel, ik heb even getwijfeld, maar voor de prijs en kwaliteit kon ik het toch niet laten.

De shower gel is erg fijn in gebruik. De gel is zacht en glijdt makkelijk over de huid. De shower gel schuimt niet overmatig, maar dat vind ik zelf niet zo'n probleem. De geur komt onder de douche nog veel beter vrij dan uit de verpakking en verspreidt zich goed. Misschien dat ik van deze lijn nog een aantal producten ga halen, want de geur heeft mij nu wél kunnen overtuigen.




Aqua (water), Butyrospermum parkii (sheaboter), Carica papaya (papaja), Cyclomethicone, Glycerin (glycerine), Glyceryl Stearate, PEG-100 Stearate, Cetearyl Alcohol, Lanolin Alcohol, Phenoxyethanol, Theobroma cacao (cacaoboter), Methylparaben, Propylparaben, Xanthan Gum, Fragrance, Limonene (Fragrance Ingredient), Benzyl Alcohol, Disodium EDTA, Hexyl Cinnamal, Tocopherol (vitamine E), Linalool, Citronellol, Sodium Hydroxide, kleurstof: Orange 4.

Papaya Body Butter
Ik had al een shower gel van deze lijn, maar toen ik de geur van deze body butter rook kwam ik erachter dat deze echt nog vele malen sterker is in een body butter dan bij een shower gel. Door dit product verliet ik de winkel met vier producten en ik kan niet wachten om deze body butter helemaal in gebruik te nemen.

De substantie van The Body Shop body butters is erg constant. De butter oogt stevig, maar is erg romig en daarmee makkelijk uit te smeren over de huid. Je hebt niet veel nodig, het product is zuinig in gebruik en laat een heerlijke geur achter. Uren na het uitsmeren bespeur je nog de geur van het product. Het product trekt snel in de huid en verzorgt en verzacht deze, een heel erg fijn product, zeker voor deze koude dagen.



The Body Shop stelt mij nooit teleur, opnieuw ben ik weer zeer te spreken over mijn aankopen en de werking van de producten. De sale bij The Body Shop duurt tot 31 januari, dus mocht je nog je slag willen slaan, wees er dan snel bij!

Sweet Lemon Lip Butter, 10 ml - €2,50
Pink Grapefruit Lip Butter, 10 ml - €2,50
Blueberry Shower Gel, 250 ml - €3,50
Papaya Body Butter, 200 ml - €8,00

Heb jij al producten kunnen scoren in de sale bij The Body Shop?

7 opmerkingen:

  1. Ahhh leuk, ik heb de papaya & frambozen douchegel in de sale gescoord :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke aankoopjes. Goed geslaad zo te zien ;) x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hmm, hele lekkere (leuke) aankoopjes! Geniet ervan. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke aankoopjes hoor, ik was er vandaag ook maar ik heb alles laten liggen haha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. He, wat gek! De citroen geur is mij ook nog nooit op gevallen :-) De Blueberry shower gel is echt heerlijk. Ik heb zelf ook in de sale een 750 ml douchegel gekocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooie aankoopjes! de bodybutter en de blueberry showergel heb ik zelf ook :)

    BeantwoordenVerwijderen