vrijdag 9 januari 2015

Kruidvat oogcrème vs. Anatomicals eye cream | Review


Vorig jaar had ik nogal wat irritatie van de huid rond mijn ogen. Ik probeerde verschillende oogcrèmes uit, maar ontdekte toch dat het een allergie was voor mijn make-up remover. Nu ik weet waar het probleem vandaan komt, wil ik toch nog een review maken over twee oogcrèmes. Daarom zet ik die van Kruidvat en Anatomicals tegenover elkaar en vertel ik jullie welke de beste is van de twee. 


Kruidvat Aloë Vera sensitive oogcrème €1,99


Het uiterlijk van de Kruidvat oogcrème ziet er, net als de rest van de lijn, uit alsof deze afkomstig is uit een drogisterij van vroeger. Dit komt door het bruine glas. Ik vind dit, vooral met toevoeging van een modern label, heel mooi gedaan. Wat wel een nadeel is aan het glazen materiaal, is dat ik deze niet gauw overal mee naar toe zou nemen. Verder is de crème netjes afgedekt, zodat ik weet dat geen mens er met zijn vieze vingers in de winkel heeft aangezeten.


De afgedekte inhoud zorgde er wel voor dat ik niet in de winkel aan de crème kon ruiken. Natuurlijk had ik liever een erg zoet fruitgeurtje gehad, maar dat zul je bij oogcrèmes niet vaak tegenkomen. Dan houd ik het wel weer gewoon op geurkaarsen... De geur van deze crème is naar mijn mening niet vies en niet lekker. Het ruikt neutraal en dat is prima.


Tijdens de eerste indruk merkte ik al dat de crème van Kruidvat dikkig is, maar redelijk kalmend voor de huid. Intrekken gaat redelijk snel, maar de huid blijft vettig aanvoelen. Hierbij ligt het eraan waar je de voorkeur voor hebt.


Anatomicals eye cream €5,95


De verpakking van Anatomicals is een stuk opvallender dan die van Kruidvat. Het doosje is oranje en bevat een geinige tekst. Daar staat het merk inmiddels wel om bekend. De tube in het doosje is fel roze en ik kan je vertellen dat deze vrolijke en fel gekleurde verpakkingen mij toch ietsje meer aanspreken.


De oogcrème zit dus in een tube en zou naar aardbei moeten ruiken. Ik ruik persoonlijk helemaal niets, maar dat stond me bij die van Kruidvat ook niet tegen. De verpakking vind ik wel een stuk praktischer in gebruik. Het is bijvoorbeeld makkelijker om te doseren. Daarnaast hoef je geen rekening te houden met glas.


Over de Anatomicals eye cream ben ik eigenlijk een stuk enthousiaster. De crème voelt een stuk meer verfrissend en lichter aan op de huid en trekt veel sneller in dan die van Kruidvat. Het is misschien eerder een gel dan een crème. 


Vorige week begon ik met het testen van de oogcrèmes.Ik gebruikte de oogcrème van Kruidvat op mijn rechteroog en die van Anatomicals op mijn linkeroog. Op mijn rechteroog was het resultaat helaas deprimerend, dus daar ben ik snel mee gestopt. De crème voelde niet als behandeling voor sensitive skin, maar zorgde juist voor een sensitive skin. Ik voelde irritatie en weet bijna zeker dat ik bij nog langer gebruik weer last ga krijgen van rode geïrriteerde plekken onder mijn oog.
Over de Anatomicals oogcrème ben ik daarentegen een stuk enthousiaster. Zoals ik zei voelt deze een stuk meer verfrissend en lichter aan op de huid en trekt deze sneller in. Ook merk ik hydratatie onder mijn ogen en worden mijn donkere kringen iets minder. Wel raad ik aan de crème even in te laten trekken voordat je er make-up over aanbrengt.

Het lijkt me duidelijk voor welke oogcrème ik je zou laten kiezen, in het geval je er op zoek naar bent. De Anatomicals is dan wel een paar euro's duurder dan die van Kruidvat, maar het is het wel waard. Je kunt 'm bestellen in de Anatomicals webshop.

Maak jij gebruik van oogcrème? Welke?

1 opmerking:

  1. Ik had nooit nagedacht over een oogcreme van de Kruidvat dus ik dacht heel leuk! Maar nu laat ik dat maar hihi

    BeantwoordenVerwijderen