zondag 11 januari 2015

Fotodagboek week 1 & 2 | Ilona


Na Evi's dagboek is het nu mijn beurt om mijn foto's van de afgelopen weken in één bericht te laten zien. Ik vind het altijd leuk om bepaalde momenten vast te leggen, maar ik heb toch gemerkt dat het lastig is als je dat dagelijks moet doen, al helemaal als je naast oud en nieuw niet veel hebt gedaan in je vakantie. Het was een uitdaging, maar ik denk dat het mij goed is af gegaan voor de eerste weken... kijk je mee?


maandag 29 dec


Kerst was dan misschien wel voorbij, maar er was nog genoeg eten over. Ik ben de hele dag voornamelijk bezig geweest met school, maar wat lekkers kan daar altijd bij. Bij onze supermarkt verkochten ze allerlei mini's en lekker dat die waren! Ik heb er heerlijk van gesnoept.

dinsdag 30 dec


Vandaag bestond vooral uit werk, werk en nog meer werk. Het was hartstikke druk in de supermarkt! Kerst was dan misschien net voorbij, maar oud & nieuw stond alweer voor de deur. De appelflappen en oliebollen vlogen over de toonbank en ik heb niet stilgezeten. Ik vind de drukte altijd fijn, ik verveel me geen moment en de tijd gaat lekker snel. Omdat ik nog niet helemaal lekker was nam ik in de pauze een lekkere kop soep, ik neem nooit vrij als ik ziek ben, dus dit kopje had ik wel verdiend.


woensdag 31 dec


Voor velen was het de hele dag een beetje feest, maar ik moest gewoon nog werken voordat het echte feestje kon beginnen. Ik ging na m'n werk naar huis om me klaar te maken. Haren stijl, make-up op en daarna door naar een vriendin om met een gezellige groep meiden het oude jaar af te sluiten en het nieuwe jaar in te luiden. Het was superleuk! Vuurwerk, drankjes, lekkere hapjes en heel veel gezelligheid. Na het vuurwerk te hebben gezien gingen we ook nog uit en dit was echt heel erg leuk. Ik kwam allemaal bekenden tegen en iedereen wenste elkaar natuurlijk een gelukkig nieuwjaar. Het jaar 2015 kon voor mij niet beter beginnen.

donderdag 1 januari


De winkels waren dicht en dat betekende dus voor mij een dagje vrij. Oh, wat kon ik dat dagje goed gebruiken! Ik was na tweede kerstdag al ziek en het uitgaan met oud & nieuw hielp daar niet echt bij. Ik was m'n stem kwijt en had koorts, dus ik heb vooral heel veel geslapen. Er was één ding waar ik natuurlijk wel tijd voor had en dat was het lakken van m'n nagels. Je hebt in veel berichten al kunnen lezen dat ik op zoek was naar de perfecte hemelsblauwe kleur en die heb ik ein-de-lijk gevonden. Het kleurtje komt van de Action en zit in een verpakking met 12 mini nagellakjes. De nagellak dekt goed en droogt snel, maar chipt ook snel. Gelukkig draag ik nagellak altijd maar één dag, dus ik geniet nog even van het kleurtje voordat die op is.

vrijdag 2 januari


Kennen jullie de serie Proefkonijnen? Met Dennis Storm en Valerio Zeno? Deze dag was ik bij de opnames van aflevering twee die morgen wordt uitgezonden (NPO 3, 20:30). Ik was nog steeds niet helemaal lekker, maar het stond al gepland en ik kon het echt niet afzeggen. Samen met vriendinnetjes Manon en Susan gingen we met de trein/bus naar Hilversum waar de opnames waren. De hele dag riep ik dat ik niet vooraan wilde zitten, maar daar aangekomen werden we ineens neergezet op de eerste rij, achter de gasten van de show. Het was heel leuk om de opnames bij te wonen. Na de opnames besloten we naar Utrecht Centraal te gaan om daar bij Julia's heerlijke pasta te halen. Ik ging voor al salmone met penne naturel, zalmsnippers, cherrytomaten en peterselie. Ik kies dit altijd en ga het binnenkort zelf proberen te maken.

zaterdag 3 januari

Deze dag sloeg ik het maken van foto's even over. Ik was heel erg moe en aangezien ik 's avonds moest werken heb ik, hoe schandalig het ook is, geslapen tot het moment dat ik écht moest opstaan om me klaar te maken.


zondag 4 januari


De vakantie liep op z'n einde en ik besloot om een dag eerder terug te gaan naar m'n kamer. Ik had een zware week voor de boeg met een herkansing en een tentamen en wilde dan niet met al m'n spullen sjouwen naar school. Aangekomen in m'n kamer ben ik maar meteen begonnen met een project dat ik moest herkansen. Ik was helemaal vergeten dat ik het meteen na de vakantie moest inleveren en het was dus echt nog wel even bikkelen! Nachtwerk werd het dan ook uiteindelijk, maar qua inleveren en afmaken is alles goed gekomen. Nu hopen dat dat is terug te zien in m'n cijfer.


maandag 5 januari & dinsdag 6 januari

5 januari: De vakantie is over, tijd voor school! Ik had er stiekem wel weer een beetje zin in. Terug naar m'n kamer, terug naar m'n klas, leuk om iedereen weer even te zien en te spreken. Toch zat iedereen vol in de stress, want dinsdag zouden we ons allereerste grote tentamen hebben, ik heb dan ook geen foto's gemaakt, ik zat voornamelijk met m'n neus in de boeken!


6 januari: Ik had voor school al een gesprek gehad, een project en ik moest artikelen schrijven, maar een echt tentamen had ik nog niet gehad. Vandaag was dan de dag en ik zag er eigenlijk een beetje tegenop. Het onderwerp van het tentamen was op zich niet heel lastig en je mocht de casussen meenemen naar de toets om dingen op te zoeken, maar ik wist bij mezelf dat ik mij niet voor de volle 100% had voorbereid. Na afloop van de toets kreeg ik het dan ook meteen te zien, mijn score was niet optimaal en ik moet het tentamen nu herkansen. Gelukkig weet ik wat ik kan verwachten en ik zie de herkansing met vol vertrouwen tegemoet. Ik maakte afgelopen dagen geen foto's.

woensdag 7 januari


Vandaag was ik vrij en dat betekende een dag voor mezelf en een dag om m'n kamer schoon te maken. Havermout had ik al een tijdje niet gegeten en ik had nog wat fruit liggen dat op moest en daarom besloot ik om weer een lekker bakje te maken. Ik maak havermout altijd met melk, dit verwarm ik en vervolgens doe ik er nog kaneel, krenten, stroopwafelkruimels (aanrader!), een lepel jam en een stuk fruit erbij. Het fruit probeer ik af te wisselen, ik vind het leuk om verschillende dingen te proberen. Deze keer was het banaan, maar laatst probeerde ik het met appel en kiwi en dat was nog veel lekkerder.


donderdag 8 januari


De hectische schooldagen zijn even over, het komende project moet binnen twee weken af zijn en ik heb eind januari weer een tentamen. Vandaag was dus een rustige dag wat lessen betreft na al dat harde werken en leren. In onze school is een soort café en daar staat een tafelvoetbaltafel. Erg verleidelijk natuurlijk en samen met wat klasgenoten gaan we dan ook vaak een wedstrijdje spelen. Ik verlies eigenlijk altijd, maar het is leuk om te doen tussen de lessen door. Ook was er een klasgenootje jarig en dat betekende dus taart! Dit was een roomboter kruimelvlaai met pudding van de Albert Heijn en die smaakt echt heerlijk! Omdat ik uit school ook nog wat tijd over had en we toch cadeautjes gingen kopen voor de verjaardag van Talitha, ging ik nog even langs The Body Shop. Ik kon het weer niet laten en nam een paar producten mee uit de sale. Hierover verscheen gisteren een artikel.


vrijdag 9 januari


Vandaag ging ik op verjaardag bij m'n klasgenootje Talitha. Donderdag hadden we het al gevierd met taart, maar vandaag deden we dat nog eens over met een high tea. Talitha had allemaal kleine, lekkere hapjes gemaakt en ook de thee vloeide rijkelijk. Het was heel gezellig en we hebben heerlijk gegeten. We sloten de dag af met een fotosessie die zorgde voor veel hilariteit, maar gelukkig hielden we er wel hele leuke foto's aan over. Na de high tea ging ik meteen door naar huis om thuis m'n weekend door te brengen.


zaterdag 10 januari


Vandaag bestond voornamelijk uit bloggen. Ik heb afgelopen weken veel tijd besteed aan school, maar nu het even rustiger is kan ik weer volop vooruit werken. Ik wil ondanks de drukte gewoon blijven bloggen, maar school moet ik nu toch echt voor laten gaan. Af en toe een vrije dag besteden aan World Full of Polish is dus ook wel nodig, want anders komt er helemaal niets van mij online.

Dit was dan alweer mijn allereerste fotodagboek. Ik vond het erg leuk om te schrijven en om foto's te maken, dus ik hoop dat jullie net zo enthousiast zijn als ik dat ben. Voorlopig gaan Evi en ik nog wel even door met dit artikel op zondag, het geeft even wat rust aan het einde van de week om de week erna weer met volle kracht te beginnen.

Hoe heb jij oud & nieuw gevierd?

2 opmerkingen:

  1. Wat leuk om dit overzicht zo te zien! Volgens mij heb ik Talitha een aantal keer gezien in de stad hier, ze komt me erg bekend voor. Ik vierde oud en nieuw met mijn ouders dit jaar ^^

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk ook om te horen :) En wat grappig dat je d'r weleens hebt zien lopen!

      Verwijderen