donderdag 1 januari 2015

Saffron 48 Nude Colour Eyeshadows | Review


Gelukkig nieuwjaar! Als je het mij vraagt, kan het niet veel mooier op WFOP dan het jaar afsluiten met nagellak en inluiden met oogschaduw. Het 48 Nude Colour Eyeshadow palette past helemaal in het plaatje, want deze bevat neutrale kleuren voor alle doordeweekse dagen van 2015 en voor de weekenden een aantal glamorous metallic kleurtjes. Maar of ze echt zo glamorous zijn, ontdek je in dit artikel



Je kunt je vast de reviews van de vorige palettes van Saffron nog wel herinneren. We kochten ze voor een prikkie bij Big Bazar en ze stelden ons zeker niet teleur. Er was ook een nude variant verkrijgbaar. Maar kan deze tippen aan het palette in deze review?



Bij Big Bazar zag ik vorige week een Saffron nude palette liggen met 48 kleuren. Door ons enthousiasme van de vorige keer, kon ik deze uiteraard niet laten liggen. Het doosje waarin het palette verpakt zit is oké en wel duidelijk, de verpakking van het doosje zelf is, laten we eerlijk wezen, nogal lelijk, simpel en goedkoop, maar bij Saffron weten we dat het om de inhoud gaat. Voor een klein prijsje van €4,99 zal je niet heel veel moeten verwachten. Bij het openen van het doosje was ik al overdonderd. Wat een geweldige selectie van kleuren! Elke kleur is op een plasticje aangegeven met een nummer, maar namen zijn er niet. Hier ben ik gelukkig niet door verrast.


Naast een plastic velletje met nummers, bevat het palette ook een kwastje met twee kanten. Deze heb ik direct weggegooid. Helaas.


Als je naar de foto hierboven kijkt, snap je vast wat ik bedoel met een prachtige selectie aan kleuren. Het palette bevat warme en koele, glitterende en matte en lichte en donkere kleuren. Er is van alles wat, waardoor het product heel veelzijdig is. Je kunt dus voor een rustige dagelijkse look gaan of helemaal uitpakken met glitters.



Bij een palette als deze lijkt het me onnodig alle oogschaduws te swatchen. Met de swatches van het palette die ik maakte, zou ik jullie al moeten hebben overtuigd. Zelfs de lichte kleuren in het palette zijn prachtig en op de donkere shimmerende kleuren ben ik gewoon verliefd.


In de praktijk hebben de oogschaduws een minder overweldigend effect. Toch ben ik voor een low-budget oogschaduwdoos echt tevreden. De oogschaduws zijn een beetje korrelig, maar ze zijn makkelijk op te bouwen. Het is misschien geen Sleek of Urban Decay, maar met het 48 Nude Colour palette van Saffron kun je voor weinig geld veel kanten op.


Willen jullie nog wat looks met dit palette zien?

3 opmerkingen:

  1. Wat jammer dat het op het oog zo tegen valt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het palette ziet er mooi uit. Jammer dat het pigment niet zo goed is..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het palette ziet er mooi uit. Als ik nog niet zwom in de oogschaduwpalettes dan had ik zeker overwogen om dit exemplaar aan te schaffen.

    BeantwoordenVerwijderen