zondag 4 januari 2015

Fotodagboek week 52 & 1 | Evi


Vandaag trap ik een hele nieuwe zondagse gewoonte van Ilona en mij af. Ik hoop deze dag lekker rustig voor je zal zijn, want dan heb je tijd om wekelijks even te lezen hoe ons leven eruit ziet. Het zal een fotodagboek gaan worden, waarin we om de beurt onze afgelopen twee weken aan jullie 'vertellen' dus veel leesplezier!

Ik denk dat het goed is dat deze fotoweken mijn kerstvakantie bevatten, want in hierin gebeurde nogal veel. Het zal waarschijnlijk een stuk afwisselender zijn dan de weken waarin ik bijvoorbeeld stage loop, maar we zullen zien. Ik was vooral het grootste deel van de eerste week, dus ook tijdens Kerst, veel met mijn vriendje Tim, maar dat zal ook na deze twee weken weer voor me gaan tegenvallen.

Zondag 21 december



Op de eerste dag in dit fotodagboek, zondag, was mijn vriendje Tim jarig. Ik gaf hem een heel stoer horloge als kado, waar hij ontzettend blij mee was, en we gingen met zijn groep vrienden en hun vriendinnen naar Slagharen om het te vieren. Dit is dezelfde groep waarmee we oud en nieuw zullen gaan vieren. Daar kijk ik ook erg naar uit! In Slagharen waren veel Kerstige lichtjes te zien, reed de Kerstman rond en was een ijsshow te bewonderen in het theater. Wat ga ik Kerst missen in januari...

Maandag 22 december


Ook op maandag waren Tim en ik de hele dag samen. We namen ons al een lange tijd voor samen naar Rotterdam te gaan om er te shoppen en dat deden we dus uitgebreid. De shoplog hiervan hebben jullie al kunnen zien op WFOP. Van het eten hebben we daarnaast ontzettend genoten. Wat had ik het broodje tonijnsalade gemist bij La Place. Die hebben ze vaak niet en vind ik juist de lekkerste. Ons avondeten was vooral veel en gevarieerd. We aten bij het pas geopende Shan Yi, dicht bij Rotterdam Centraal. Hier kun je 'all-you-can-eat-en' en op een iPad kiezen uit allerlei Oosters eten. Door de drukte moesten we steeds lang wachten, maar het was het helemaal waard. 's Avonds keken we nog een aflevering van Breaking Bad. Nog een paar en dan zijn we klaar!

Dinsdag 23 december


Dinsdag was het dagje 'rust' in de week. 's Ochtends keken Tim en ik nog twee afleveringen van Breaking Bad en in de middag had ik tijd om het huishouden te doen. 's Avonds nog drie uurtjes werken bij Hema en toen was de dag alweer voorbij. Gelukkig had ik nog even tijd om mijn nagels lekker Kerst-achtig te maken. Dit is nummer 5 van de Oh My Gem! lakken van Miss Sporty.

Woensdag 24 december

Het triple chocolate chip cookie van de Broodzaak is zó lekker!

Het was tijd om na mijn dag met werkavondje weer naar Tim te gaan en Kerstavond met zijn gezin te vieren. We gingen met zijn allen naar de jaarlijkse Kerstavond-vriendengroep in Haarlem en bezochten na een heerlijk diner het Houtplein, waar de eindshow van 3FM Serious Request te zien was. Na optredens van Afrojack, Kensington en Jacqueline Govaert werd het prachtige eindbedrag bekend gemaakt en gingen we weer op huis aan. Het was tof dit een keer mee te maken.

Donderdag 25 december


Net als de dag ervoor, bestond ook Eerste Kerstdag vooral uit eten. 's Ochtends stond er bij Tim thuis een heerlijk kerstontbijt op tafel en 's Avonds gingen we gourmetten bij mijn ouders thuis. We begonnen in de middag al meteen aan onze kado-competitie waarover ik in een persoonlijk artikel vertelde. Ik maakte bij mega Jenga nog een actiefoto van Tim, zoals je ziet. De kado's dit jaar waren super. Ik kreeg een mok, het Powerfood kookboek van Rens Kroes, de complete Harry Potter serie, een schilderen op nummer (ja, dit vind ik nog steeds geweldig) en het Sleek Sunset palette. Van het palette zal uiteraard een review volgen.

Vrijdag 26 december


Tweede Kerstdag waren we, na wat relaxen en onder andere Breaking Bad, weer bij Tim thuis. Er was daar familie op bezoek en we hebben weer heerlijk gegeten. Na het eten moest ik weer terug naar Amsterdam, want er stond me op zaterdag weer een werkdag te wachten.

Zondag 28 december


Voor het gemak sla ik de zaterdag even over. Ik werkte die dag namelijk van 9 tot 6 bij Hema en interessante foto's zullen daarvan niet worden gemaakt, haha ;)

Op zondag moest ik ook werken, maar daarna ging ik lekker uit eten. Emma is een van mijn beste vriendinnen en een vriendin van haar uit Luxemburg was bij haar op visite. Het leek haar leuk om met z'n drietjes ergens te gaan eten en we deden dit bij Pasta Pasta aan de Ferdinand Bolstraat in Amsterdam. In dit restaurantje kun je je eigen pasta samenstellen. Er is heel veel keuze (meer dan bij Julia's bijvoorbeeld). Ik koos voor de spinazie tagliatelle met pesto, zalm en champignons. Het was verrukkelijk! We besloten nog een film te kijken bij mij thuis (Emma's vriendin had nooit Mean Girls gezien) en toen bleek dat alle treinen na 10 uur waren uitgevallen, dus dat moest dan maar een sleepover worden.

Maandag 29 dececember


De volgende ochtend kochten we een lekker ontbijtje bij Albert Heijn en pakten we de trein naar het noorden van het land. Het was voor mij tijd om terug te gaan naar mijn ouders en mijn vakantiebaantje daar, maar eerst ging ik bij Ilona langs om bij te kletsen en een video op te nemen. Dit zorgde weer voor heel wat gelach en gebrul. De video staat, wanneer jullie dit lezen, morgen online.

Dinsdag 30 december


Op dinsdag ging ik aan de slag bij mijn vakantiebaantje, wat inhoudt dat ik klanten ontvang, de telefoon beantwoord en administratief werk doe op een accountantskantoor. Het was daar deze week lekker rustig in verband met vrij-nemers, maar er was voor mij zat te doen. Na mijn 8-urige werkdag kwamen Tim en mijn opa en oma langs om samen uitgebreid met ons te eten. Het was een soort after-Kerst-diner. Ook sjoelen besloeg een groot deel van de avond.

Woensdag 31 december


Ook op oudjaarsdag werkte ik van 8 tot 5 en daarna was het tijd om in de trein te stappen naar vriendjelief om met hem af te tellen tot 2015. We deden met zijn vriendengroep en hun vriendinnen spelletjes tot een uur of drie en het was voor mij de beste oud & nieuw tot nu toe. Lieve mensen, lekkere drankjes, eigen regie over de muziek (in tegenstelling tot het uitgaan van de vorige jaren) en toch redelijk op tijd naar bed. 30 seconds is trouwens echt een spel dat je ooit in je leven moet spelen.

Donderdag 1 januari



Aan het einde van de ochtend werden Tim en ik wakker en na onze brunch keken we vanuit bed een aflevering Breaking Bad. Zoooo spannend! 's Middags bezochten we mijn opa en oma om daar zoals elk jaar oliebollen te eten met mijn moeders kant van de familie. En ook na het avondeten thuis was het tijd voor een aflevering Breaking Bad. En rond half 9 was het zover: de eerste aflevering van Wie Is De Mol? was op tv. Ik kijk dit echt elk jaar en keek er weer ontzettend naar uit. Hebben jullie al een idee wie het kan zijn?

Vrijdag 2 januari


Mijn derde en laatste werkdagje als receptioniste deze vakantie was toch best vermoeiend, maar ik vind het ontzettend leuk om te doen. Ook deden we weer een soort van traditie, oftewel kroketten halen tussen de middag! Dat gaat natuurlijk niet makkelijk meer met het hele gezinnetje als je op jezelf bent gaan wonen. Na het eten en een potje keezen vertrok ik weer naar mijn eigen huisje in Amsterdam om daar weer in mijn (toch iets lekkerdere) bedje te kruipen.

Zaterdag 3 januari


Vandaag kwam mijn vriendinnetje Indra langs en deden we de hele middag en avond echte meidendingen. We gingen wat winkels langs, deden boodschappen, verfden mijn haar (donkere punten; zie foto) en kookten een heerlijk recept uit mijn nieuwe kookboek van Rens Kroes. Zelfs na het eten gingen we nog even door met koken, of bakken, want we maakten de ontbijtmuffins uit hetzelfde kookboek. Dit was meteen onze eerste ervaring met superfoods. Ook keken we de film The Jumper, die misschien binnenkort nog wel voorbij kan komen in een Last Seen artikel.

Ja, ook Ilona zal zo'n persoonlijk artikel gaan maken om op zondag te publiceren op WFOP. We wisselen dus elke week om, maar laten wel beide twee weken zien.

Hoe was jullie jaarwisseling?

No Comments Yet, Leave Yours!