maandag 19 januari 2015

Mijn meest beluisterde muziek | Ilona


Evi liet haar meest beluisterde muziek al eens aan jullie zien, maar nu is het toch eindelijk mijn beurt. Je zal een aantal nummers zien die je herkent, maar ook heel veel nummers die je nog niet in een artikel voorbij hebt zien komen. Mijn muzieksmaak is erg divers en ik luister elke dag zoveel stijlen dat ik het soms zelf niet meer bij kan houden. Kijk dus mee en misschien zit er zelfs wat voor je bij.

Doordat ik een iPod heb kan ik in mijn iTunes mooi zien welke nummers ik voor het laatst heb afgespeeld, hoe vaak ze zijn afgespeeld en wat ik als laatste heb toegevoegd. Deze lijstjes zijn heel handig en ik ben dan ook erg blij met mijn iPod. Ik heb een iPod Classic en deze heb ik nu al een aantal jaar in gebruik en heb hier nog nooit problemen mee gehad. Er is ruimte voor 160 GB en ik ben inmiddels over de helft. Je kan je dus voorstellen dat dat heel veel nummers zijn en dat ik dan met mijn obsessie voor muziek ook heel veel verschillende muziek luister. Toch zijn er een aantal nummers écht favoriet en die ga ik laten zien van meest naar minst afgespeeld.


1. The Opposites - Belle Hélène
Afgespeeld: 108 keer

Mijn ultieme nummer 1. Ik ben het nummer nog steeds niet zat en je zag hem dus ook al eerder voorbij komen. Ook de rap van Twan zit er inmiddels goed in en ik ben dus helemaal happy als ik het naar het nummer luister. Ik heb The Opposites één keer live gezien, maar helaas deden ze dit nummer toen niet. Gelukkig geeft deze live versie bij Giel een goed inzicht van wat ik kan verwachten mochten ze dit nummer ooit doen bij een optreden.


2. Yellow Claw (feat. Ayden) - Till It Hurts
Afgespeeld: 98 keer

Binnen 3 dagen luisteren zat ik al op 60 keer afgespeeld bij dit nummer en het houdt maar niet op. Echt sinds de dag dat het nummer uit is ben ik verslaafd en ook de videoclip vind ik heel erg mooi geschoten. Echt een typische Yellow Claw hit!


3. Yellow Claw (feat. Ronnie Flex, MocroManiac & Jebroer) - Nooit Meer Slapen
Afgespeeld: 91 keer

Door dit nummer is mijn hysterische verslaving aan Yellow Claw en heel Nouveau Riche begonnen. Na dit nummer moest en zou ik alles op mijn iPod hebben van deze artiesten en je hebt ze dan ook vaak in een all about voorbij zien komen. Nog steeds geniet ik van de muziek en ik denk dat dit ook nog wel even aan zal houden.


4. Ke$ha - Die Young
Afgespeeld: 83 keer

Al een tijdje horen we niets meer van d'r, maar de muziek die ze tot nu toe heeft uitgebracht is nog steeds overal te horen. Ook Die Young is een hit die je waarschijnlijk al heel vaak voorbij hebt horen komen tijdens uitgaan of op feestjes en dat is zeker terecht.


5. Shockerz - Don't U Worry
Afgespeeld: 83 keer

Ondanks dat ik niet heel veel hardstyle meer luister, vind ik het af en toe nog wel fijn om het op te zetten. Op een rare manier maakt het mijn hoofd heel erg leeg en kan ik alles even vergeten. In dit nummer is het bekende 'Don't You Worry Child' van Swedish House Mafia bewerkt en dat vind ik zo'n prettig nummer om aan te horen dat het in combinatie met hardstyle helemaal fijn klinkt.


6. Yellow Claw feat. Rochelle - Shotgun
Afgespeeld: 74 keer

Ik dacht nooit dat ik het zou zeggen, maar dit nummer heb ik inmiddels zo vaak gehoord dat ik het een beetje zat begin te worden. Overal komt het voorbij en ik heb het inmiddels zoveel op repeat gehad (vooral op Youtube) dat het mij soms even teveel wordt. Op z'n tijd luister ik er nog naar, maar niet meer zoveel als dat ik deed.


7. Macklemore & Ryan Lewis (feat. Ray Dalton) - Can't Hold Us
Afgespeeld: 73 keer

Over Mackelmore & Ryan Lewis heb ik eigenlijk veel te weinig geschreven in muziekartikelen op World Full of Polish. Deze mannen zijn een gouden combinatie en ik houd echt van alle nummers die ze hebben gemaakt. Ik verbaas mij er ook over dat ze maar twee keer in de lijst voorbij komen, want ik heb het album The Heist echt versleten als een gek. Niet alleen de muziek kan ik waarderen, maar ook de videoclips die ze maken zitten vol humor, betekenis en zijn alom creatief.


8. Mr. Polska (feat. Jebroer) - In Een Kreukel
Afgespeeld: 68 keer

Deze gekke Pool mag ook niet ontbreken in de lijst en dat doet hij bij In Een Kreukel samen met Jebroer. Het is weer een lekker gek en creatief nummer met stevige beats, precies wat je kan verwachten bij deze artiesten.


9. Chris Brown - For Ur Love
Afgespeeld: 63 keer

Chris Brown blijf ik talentvol vinden, het is jammer dat hij met zijn stomme acties zichzelf niet geliefd maakt bij veel mensen. Gelukkig is zijn muziek niet te vergelijken met deze acties, want die kan ik wel uitstaan en aanhoren. For Ur Love is weer een lekker zoetsappig nummer, precies zoals je al eerder bij hits van Chris hebt gehoord.


10. The Neighbourhood - Sweater Weather
Afgespeeld: 63 keer

Over dit nummer heb ik al uitgebreid geschreven in een 'all about' artikel en ik ga het dan ook niet meer uitgebreid bespreken. Dat ik het een fijn nummer vind kan je zien aan het aantal keer dat het is afgespeeld en nog steeds luister ik met veel plezier naar dit lied.
And if I may just take your breath away, I don't mind if there's not much to say.


11. Justin Bieber (feat. Nicki Minaj) - Beauty And A Beat
Afgespeeld: 62 keer

Je hebt hem nog niet eerder voorbij zien komen op World Full of Polish, maar Justin Bieber maakt dat in deze lijst goed (of juist niet) door maar liefst drie keer een plek te bezetten. Ik ben zelf al vanaf het begin fan (zag je die aankomen?) en vind zijn muziek gewoon heel erg leuk. Over goed of slecht gaan we het niet hebben, maar catchy is het wel. Ook Nicki Minaj vind ik echt geweldig en een lied met dit duo kon ik dus niet voorbij laten gaan. 


12. Dio - Ass
Afgespeeld: 61 keer

De titel verraadt al waar dit nummer over gaat en ondanks dat je misschien even denkt 'huh?' zou ik dit nummer toch luisteren. Dio speelt met woorden, brengt humor en de beat die er onder dit nummer is gezet krijg je niet meer uit je hoofd.


13. Wildstylez (feat. Niels Geusebroek) - Year Of Summer
Afgespeeld: 60 keer

Year of Summer, oftewel de doorbraak van Niels Geusebroek. Dit nummer was de zomerhit van 2012 en bracht Niels, die al eerder meedeed aan The Voice, nog meer bekendheid. Hij kreeg zelfs een gouden plaat voor de hit en daarop volgde dan ook snel een akoestische versie van het nummer. 


14. Justin Bieber - Out Of Town Girl
Afgespeeld: 59 keer

Daar is hij weer, maar nu alleen. Out Of Town Girl is een catchy nummer met veel beat erin. Het nummer was mij eerst niet echt opgevallen tijdens het luisteren van het album, maar werd na een aantal weken toch favoriet.


15. Macklemore & Ryan Lewis (feat. Wanz) - Thrift Shop
Afgespeeld: 57 keer

Daar zijn ze weer! Ondanks dat ze niet veel op onze blog voorbij zijn gekomen maken ze dat in deze lijst nog een beetje goed. Net als Can't Hold Us is ook Thrift Shop weer een grote hit van Macklemore & Ryan Lewis, deze hit maakte ze beroemd over de hele wereld en er is bijna niemand meer te vinden die geen regel van dit nummer kan meezingen.


16. Rihanna (feat. Mikky Ekko) - Stay
Afgespeeld: 56 keer

De clip waarbij Rihanna vier minuten lang in een bad zit kan ik nog steeds niet helemaal plaatsen, maar dat dit een mooi nummer is, is gelukkig nog te horen. Ze zingt dit samen met Mikky Ekko en ik kan zijn muziek ook aanraden. Twee talenten bij elkaar maken al snel een goed nummer en dat hebben ze bij Stay bewezen.
It's funny you're the broken one, but I'm the only one who needed saving.


17. Mr. Polska (feat. Ronnie Flex) - Soldaatje
Afgespeeld: 55 keer

Mr. Polska en Ronnie Flex samen in een nummer, dat kan niet goed gaan toch? Nou, dat gaat het ook niet, want Soldaatje is echt weer een nummer waarbij je gewoon wacht op een moshpit. De beats, de teksten, ze zijn weer precies goed geplaatst en ik hoef niet eens meer te melden dat ik ervan houd, want dat hebben jullie al vaak genoeg kunnen merken. Ronnie Flex zag ik afgelopen jaar op Indian Summer Festival en ondanks dat het publiek daar nogal mager was, ging ik wél helemaal los.


18. Bruno Mars - Locked Out Of Heaven
Afgespeeld: 53 keer

Bruno Mars met z'n zwoele dance moves kan natuurlijk niet ontbreken in deze lijst. Zijn nummer Locked Out Of Heaven is dan misschien het enige nummer van zijn album 'Unorthodox Jukebox' dat indruk op mij heeft gemaakt, maar dat deed het dan ook meteen goed. Dagenlang luisterde ik ernaar voordat ik ging slapen en dat resulteerde in 53 keer dit nummer.


19. Maejor Ali (feat. Juicy J & Justin Bieber)
Afgespeeld: 52 keer

Last but not least voor Justin Bieber, in dit nummer hoor je hem rappen en dat gaat hem niet eens heel erg slecht af. De tekst van het hele nummer slaat natuurlijk nergens op, maar het is wel gewoon een lekker nummer om te luisteren.


20. The Pitcher - Music To Keep Me Alive
Afgespeeld: 51 keer

Nog een keer hardstyle, opnieuw een heel fijn nummer. Geen wonder dat het dus al eens in een 'all bout' artikel online kwam.


21. Ed Sheeran - Kiss Me
Afgespeeld: 50 keer

Werkelijk een prachtig nummer van Ed Sheeran. Deze komt van zijn vorige album '+' en heb ik niet alleen op mijn iPod, maar ook op Youtube, Spotify en mijn telefoon erg vaak gedraaid. Het is een heel schattig nummer, zelfs een beetje cliché, maar de stem van Ed Sheeran in combinatie met de tekst die een gedicht had kunnen zijn is echt hemels voor mijn oren.
I'm falling for your eyes, but they don't know me yet.


22. Carly Rae Jepsen (feat. Justin Bieber) - Beautiful
Afgespeeld: 49 keer

Niet alleen Call Me Maybe werd een hit, maar ook dit nummer is veelvuldig op de radio te horen geweest. Het kwam niet uit als single, maar ik denk dat samenwerking met Justin Bieber voornamelijk de reden is geweest dat het nummer zo populair werd. Het is een catchy, cliché nummer waarbij het hart van elk tienermeisje smelt. Als dan ook nog Justin Bieber mee zingt weet je wel hoe laat het is.


23. Ed Sheeran - Little Things
Afgespeeld: 49 keer

Ed Sheeran schreef Little Things eigenlijk voor One Direction, maar bij een concert in Frankrijk leek het hem leuk om het ook zelf eens uit te voeren. Toen ik dit filmpje voor het eerst zag moest ik, vooral aan het begin. hard lachen, maar na twee minuten was dit voorbij en huilde ik tranen met tuiten. Waarom dat zo is? Kijk het filmpje maar en je begrijpt het.


24. Rihanna - Birthday Cake
Afgespeeld: 49 keer

Ze maakte dit nummer met Chris Brown, maar dit is alleen het deel van Rihanna. Dit nummer hoef je niet te serieus te nemen, want het zit weer vol met allerlei verwijzingen.


25. Rihanna - Stay (Live on SNL)
Afgespeeld: 49 keer

Huh, is dit nummer niet al voorbij gekomen? Nou, dat klopt! Dit is alleen de live versie die Rihanna deed bij SNL en wauw, wat kan die vrouw zingen! Elke keer als ik dit nummer luister hoor je gewoon de passie in haar stem, ik moet vaak een traantje wegpinken als ik naar deze versie van het nummer luister. Het is dat ik het lied opnieuw op mijn iPod moest zetten door een fout in het bestand, maar anders had het zeker bovenaan in deze lijst gestaan.

Je ziet het, veel verschillende stijlen, maar ook veel dezelfde artiesten. Alle nummers in dit lijstje zijn favorieten, maar er zitten er ook heel veel bij waar ik niet meer naar luister. Misschien dat het leuk is om jullie over een paar maanden weer zo'n overzicht te geven, wie weet hoeveel verandering er daar dan in zit.

Welk nummer heb jij het meest beluisterd?

Evi's meest beluisterde muziek

2 opmerkingen:

  1. Leuke nummers! Mijn favoriet is op het moment Ed Sheeran Thinking out loud. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens mij verschillen we qua muziekstijl enorm. Ik kan me wel enorm vinden in wat je verteld over hardstyle. Ik luister het zelf ook niet vaak, maar als ik dat doe: heerlijk ^^ Ik ga nr. 5 nog even luisteren.

    BeantwoordenVerwijderen