zondag 18 januari 2015

Fotodagboek week 2 & 3 | Evi


Ook de afgelopen twee weken hield ik voor jullie mijn fotodagboek bij en ik moet zeggen dat het al een stuk meer went om elke dag één of meer foto's te schieten. Vaak draait het uit op een foto van eten, maar wie vindt dat nou een probleem? Ik wens jullie uiteraard veel lees en kijkplezier in mijn fotodagboek van week 2 en 3. 

Zondag 4 januari

Amsterdam is zo prachtig in het donker!

Mijn vriendinnetje Indra en ik hadden een sleepover en we ontbeten met de Rens Kroes ontbijtmuffins. En aan het begin van de middag was ze nog maar net de deur uit en daar was Tim. Omdat ik om het weekend bij de Hema aan het werk ben, moet ik van mijn vrije weekend natuurlijk extra genieten en gebruik maken. Na wat bladeren in het kookboek van Rens Kroes, waar ik nu regelmatig uit kook, kozen we een recept en deden we boodschappen. In de middag hadden we zin om Amsterdam in te gaan, dus fietsten we naar de Negen Straatjes en aten we bij Goodies een stuk carrot cake. Carrot cake is echt iets wat ik nog eens zelf wil maken, jummy! Ook keken we die dag Breaking Bad af, waarover ik jullie zeker nog ga vertellen in een Last Seen.


Maandag 5 januari 

De vakantie was voorbij en het was weer tijd om naar stage te gaan. Ik loop 40 uur per week stage bij mediabedrijf DoelgroepTV in Amersfoort en stort me daar op de marketing van een gestart project. Om vier uur stapte ik in de trein naar huis om daar even te eten en meteen door te gaan naar Hema om te werken. 's Avonds was ik ontzettend moe, terwijl de week nog maar net was begonnen.


Dinsdag 6 januari

Ondanks dat ik het op mijn stage enorm getroffen heb en ik het er ontzettend naar m'n zin heb, was deze dag bijna niet uit te houden. Ik was verschrikkelijk moe en had hoofdpijn. Het leek me slim 's avonds maar even niets te doen. 
Waar mijn huisgenootje en ik trouwens aan zijn begonnen is met het bijhouden van het aantal water dat we per dag drinken. Ik merk namelijk dat ik er soms ver in de middag achter kom dat ik enkel een kop thee op heb. Daarnaast is water drinken goed voor je huid. De app Watermania helpt me daarbij en ik kan daar zelfs kiezen uit verschillende drankjes. Toch is water drinken natuurlijk wel beter dan koffie, ice tea en al die andere suikerdrankjes. I'm working on it.


Woensdag 7 januari

Op woensdag voelde ik me zo slecht dat ik besloot een dagje thuis te blijven. Na om zeven uur 's ochtends te hebben ontbeten, bedacht ik me en kroop ik nog even in bed. Om 10 uur was ik uitgeslapen en probeerde ik mezelf op te peppen met een koffie met heerlijk schuim die ik maakte met mijn nieuwe melkopschuimer. Dit mooie ding wil ik graag nog met jullie bespreken in een artikel. 's Middags voelde ik me gelukkig al wat beter, dus ik heb nog even gewerkt. Na het avondeten wilde ik toch nog wel even een frisse neus halen en bijkletsen met mijn vriendin en klasgenootje Didy. We keken bij haar samen tv, maar kletsten er eigenlijk tussendoor gewoon op los. 


Donderdag 8 januari

Op donderdag was het mijn beurt om te koken en na stage stond ik dus meteen in de keuken. We hadden nog wat zoete aardappelen dus ik zocht die dag naar een recept voor een zoete aardappel-stamppot. Deze vulde ik uiteindelijk aan met champignons, paprika, rucola en feta. Ook aten we er een slavink bij. Het was heerlijk en zeker voor herhaling vatbaar. Om 20:20 was het tijd voor Wie Is De Mol, wat ik ook dit jaar weer helemaal ga volgen. Voor het slapen gaan zorgt kleuren in mijn kleurboek voor volwassenen voor rust in mijn hoofd, zodat ik daarna lekker mijn ogen kan dichtdoen.


Vrijdag 9 januari

Vrijdag is mijn standaard thuis-werk-stage-daggie, dus ik verwende mezelf met een zelfgemaakte salade. De avond bestond vooral uit het kijken naar Buffy the Vampire Slayer. Wat hou ik toch van die serie. Het is nogal oud, maar wel heel grappig/ontroerend/spannend en de personages zijn fantastisch. Ik ging op tijd naar bed, want er stond me weer een werkweekend te wachten. 



Zaterdag 10 januari

Deze dag ging ik weer geld verdienen bij Hema. Vooral in de middag was het heel druk, maar gelukkig kan je in de pauzes uitrusten in de kantine, die nog helemaal in de kerstsfeer is ingericht. (Why?) De avond gaat na zo'n werkdag snel voorbij. Even eten, douchen, bloggen en tv kijken en toen ging ik alweer naar mijn bedje.


Zondag 11 januari

Na ook op zondag te hebben gewerkt, begon om 1 uur gelukkig mijn weekend. Ik nam de video op met favorieten van 2014 en aan het einde van de middag stond Tim voor de deur, die ik alweer een week had moeten missen. We kwamen op het idee wrappizza's te maken als avondeten. Ik ben meestal niet zo'n fan van de pizzabodems die je in de supermarkt kan kopen en omdat wraps dun zijn kun je daar veel meer van op. We bedekten vier wraps met tomatensaus, ham, kaas, ananas en champignons en hebben gesmuld. 's Avonds keken we de eerste aflevering van Divorce terug en keken we de tweede op tv. Die serie blijft hilarisch.



Maandag 12 januari

Ook deze maandag was het weer tijd om naar stage te gaan en daarna kwam er een vriend langs om bij ons thuis te chillen. Met z'n drieën aten we (lekker lui) patat van de snackbar en speelden we Uno. Dat spel blijft echt altijd leuk. Ik vind eigenlijk dat we sowieso met z'n allen meer spelletjes moeten spelen. Ook probeerden we Ilona nog te spotten, die op tv was bij proefkonijnen. Jammer genoeg was het voornamelijk haar voorhoofd die te spotten was, maar we hebben erg om het programma moeten lachen.


Dinsdag 13 januari

De minst interessante dag van de week was toch echt deze. Ik hoefde niet naar Amersfoort om stage te lopen, omdat mijn collega's afspraken buiten de deur hadden, maar ik was wel de hele dag aan het werk. Tussendoor gingen mijn roomie en ik nog heel even naar Kruidvat om de nieuwe Essence LE te spotten, maar deze lag nog niet in het schap. Wel kocht ik het uiltje met handcrème, die Ilona eens in een likes en dislikes video liet zien. Na het eten moest ik aan het werk bij Hema, waarna wel weer een beetje uitgeput was.


Wat is Amersfoort 's ochtends toch prachtig

Woensdag 14 januari

Op woensdag was (na stage) eindelijk de film op tv waar José en ik op wachtten. We keken What To Expect When You're Expecting en hebben heerlijk kunnen lachen. Tussendoor lakte ik mijn nagels en verder gebeurde er die dag niet veel.


Donderdag 15 januari

Ook donderdag was een rustig daggie. Na stage kookte ik een makkelijke Knorr-maaltijd, werkte ik nog even aan het artikel van de Essence lipglossjes en keken we Wie is de Mol. 


Vrijdag 16 januari

De laatste werkdag in de week was weer een productieve dag. Ik werkte tot in de middag aan mijn stage, waarna mijn huisgenootje en ik grote schoonmaak hielden in het huis en onszelf beloonde met een lekkere kop koffie. Aan het einde van de middag was het tijd om een weekendje naar onze ouders te gaan. Tim kwam daar ook op bezoek en na het eten gingen we nog even langs wat winkels in de buurt. Jammer genoeg was de limited edition van Essence daar ook nog steeds niet. Wel kocht ik nog wat spulletjes om mijn slaapkamer mee te decoreren; twee nep cactusjes bij Action en een rood dienblad van Hema. Hierna keken we thuis Everybody Dance Now, een programma waar ik echt van genieten kan.


Zaterdag 17 januari

Na heerlijk te hebben uitgeslapen (dit kan niet zo vaak) en te hebben ontbeten met puddingbroodjes moest Tim weer naar huis vertrekken om te gaan werken. Ik hielp mijn zusje nog even met haar wiskunde, kletste met mijn ouders, typte dit blogbericht verder uit en verder in de middag kwam Ilona langs om te een nieuwe video op te nemen. Misschien kun je aan de bovenstaande foto al zien wat voor video dat zal zijn... Na het eten haalde een vriendin me op, waarna we met de vriendinnengroep bij iemand thuis een hele gezellige avond hadden.

Ik ben altijd heel benieuwd wat jullie allemaal in zo'n fotodagboek willen zien, dus laat vooral een reactie achter met wat je interessant vindt. Tot over twee weken!

Wat was het hoogtepunt in jouw afgelopen twee weken?

3 opmerkingen:

  1. Super leuke foto's! Wat is Amsterdam toch mooi met alle grachtenpanden. Hopelijk voel je je inmiddels al weer wat beter :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je eigen pizza maken is zo leuk en ik vind altijd nog lekkerder ook! Uno is echt mijn favoriete spel!

    BeantwoordenVerwijderen