dinsdag 20 januari 2015

Essence | My Skin Cream


De My Skin cream van Essence is niet meer weg te denken uit het assortiment en ondanks dat ze dan ook al een paar jaar te koop zijn wil ik ze toch gaan reviewen. Zulke fijne producten kan je toch niet aan je voorbij laten gaan?



De crèmes zitten mooi ingepakt in een kartonnen doosje. Ik vind dit zelf altijd wel fijn, want dan kan je er vanuit gaan dat de verpakking nog niet is opengebroken. Op deze verpakking staat 'new', maar de crèmes in deze setting zijn al sinds juni 2014 zo te koop. Eerst zaten de producten in een potje, maar Essence heeft besloten om over te gaan op een tube. Zelf vind ik dit wel jammer, want tubes zijn vaak lastig leeg te krijgen en zo gebruik je niet het hele product. Wat wel een voordeel is, is dat het nu veel hygiënischer is, want je zit niet meer met je vieze vingers in een potje. De gebruikte extracten zijn nog steeds hetzelfde, komkommer/limoen en lychee/druif.



De eerste crème is een moisturizer en ik breng deze zelf altijd op na het reinigen van mijn gezicht. De moisturizer is erg fris, net als de geur. De komkommer en limoen komen goed naar voren en ook de substantie oogt wat groenig. De crème trekt goed in de huid, maar is wel wat aan de waterige kant. Je moet dan ook zorgen dat je niet teveel gebruikt, want anders glijdt het zo van je gezicht af. De crème hydrateert goed en is geschikt voor de normale huid, al denk ik dat je deze met alle huidtypes wel kan gebruiken. Zelf heb ik een vrij droge en gevoelige huid en ik heb geen problemen gehad.



De tweede crème die ik met jullie wil bespreken is de matterende variant. Deze is geschikt voor de gemengde huid, maar is net als de moisturizer niet per se schadelijk voor andere huidtypes. Ook met mijn gevoelige huid werkt deze crème prima. Het eerste wat mij op viel aan de crème is de kleur van de substantie, die in het potje had namelijk een roze/paarse kleur, maar deze is volledig wit. De werking van het product is nog steeds hetzelfde, de crème laat een niet al te matte laag achter op het gezicht, trekt goed in en hydrateert. Hoe gek het ook mag klinken, zelf gebruik ik deze crème als primer. Ik laat het goed intrekken en breng daarna mijn make-up erover aan. Zo hoef ik niet dubbel te smeren met allerlei producten, maar verzorg ik mijn huid alsnog.


Ik ben nog steeds zeer te spreken over deze My Skin Cream van Essence. De producten werken goed en ruiken ook nog eens heerlijk. Wel blijf ik het een beetje jammer vinden dat de 'nieuwe' producten in een tube zitten, maar vanuit het oogpunt van Essence, die in dit geval hygiëne voorop stellen, kan ik het begrijpen. Ik zal het voorlopig dus op deze manier moeten redden.

Essence My Skin moisturizing cream, 50 ml, €2,69
Essence My Skin mattifying cream, 50 ml, €2,69

Welke producten gebruik jij om je gezicht te verzorgen?

2 opmerkingen:

  1. Prima crèmes inderdaad! Ik gebruik momenteel een crème van Orogold. Duur, maar worth every dollar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toen ik pas begon met make-up en gezichtsverzorging, gebruikte ik de blauwe variant van deze lijn. De geur is inderdaad heerlijk en verfrissend!

    BeantwoordenVerwijderen