vrijdag 16 januari 2015

Essence effect lipgloss | Review


Lipgloss is vaak niets voor mij, maar als ik het gratis krijg, moet ik het toch écht uittesten. Naar de effect lipglossjes van Essence die ik in mijn kerstpakketje kreeg, was ik stiekem toch ook wel een beetje benieuwd. Af en toe moet je natuurlijk eens uit je comfort zone stappen.



De verpakking van deze lipgloss is, zoals bijna altijd bij Essence, weer adorable. Daarnaast kun je door de doorzichtigheid goed zien welke kleur je te wachten staat. Ze zijn klein, plastic en sluiten goed, waardoor je ze makkelijk mee kunt nemen. Lipglosjes blijven over het algemeen niet zo lang zitten, dus je moet ze natuurlijk wel af en toe bij kunnen werken. Je brengt deze producten aan met een applicator die heel fijn werkt. Tot nu toe zijn dit dus allemaal pluspunten.


De kleurtjes van de gloss zijn beide lekker opvallend en fel. C08 Oh La La! is een felroze kleur met paarse gloed en een soort chrome effect. Ook zitten en hele kleine glittertjes in, waarvan ik me afvraag of deze op de lippen ook zullen opvallen.


De tweede Essence gloss die ik heb, is C02 Jewels in a Bottle. Van deze lipgloss word ik nog wat nieuwsgieriger dan de vorige. Deze is namelijk oranje en bevat grove glitters of flakies. Welk effect zou dit geven op mijn lippen?


De swatches vallen me niet tegen. Ik moest best wat aanbrengen om het effect op camera te krijgen, maar het effect dat ik uiteindelijk zag, is best leuk. Toch werd ik gelijk al wat minder vrolijk van de lipgloss substantie, want ik ben daar gewoon helemaal geen fan van. Ze zijn zo plakkerig en er komt weinig kleur vanaf. Maar ik review ze natuurlijk voor jullie!


Jammer genoeg is 'oh la la!' niet mijn eerste reactie bij het aanbrengen van deze lipgloss. Dat deze niet helemaal dekt, wist ik al, maar egaal aanbrengen blijkt ook een hele klus. Eigenlijk lukt het helemaal niet. Vooral aan de randen van mijn lippen gaat de substantie enorm ophopen.


Als ik de lipgloss over een paarse lipstick aanbreng, in dit geval Wear Berries! van Essence, is de dekking natuurlijk een stuk beter, maar blijf je alsnog zien dat de gloss niet egaal is. Ik vind deze kleur helemaal niets en denk ook niet dat het een aanrader is als je wel van lipgloss houdt.


De tweede kleur valt nog minder op, maar ga ik waarschijnlijk toch vaak gebruiken, in tegenstelling tot de vorige. Op de foto is het bijna niet te zien, maar er zitten na aanbrengen mooie glitters en een heel subtiel kleurtje op mijn lippen. Jewels in a Bottle zou ook mooi zijn om over een oranje of koraalkleurige lipstick aan te brengen. En wat ik nog niet heb verteld, is dat de lipglossjes heerlijk zoet ruiken.


Op basis van de kleuren, de geur, de verpakkingen en de prijs, zou ik je aanraden Oh La La! te laten liggen. Maar misschien is het wel een kwestie van smaak. Jewels in a Bottle vind ik daarentegen een leuk hebbedingetje. Je betaalt er dan ook maar €2,59 voor en kunt deze kopen bij Kruidvat.

Ben jij een liefhebber van lipgloss? Waarom wel/niet?

No Comments Yet, Leave Yours!