woensdag 14 januari 2015

#3 Last Seen


Humor, actie, een blik in de toekomst en ontsnapping aan de realiteit. Alles zul je voorbij zien komen in deze Last Seen. Het is al even terug dat er een artikel online kwam, maar we zijn weer helemaal terug van weggeweest! De vakantie bestond natuurlijk niet alleen maar uit school en lekker eten, maar een filmpje op z'n tijd is ook wel zo passend.

informatie komt van moviemeter en wikipedia

We're the Millers

David Burke is een kleinschalige drugsdealer die het houdt bij het handelen met volwassenen en dus absoluut niet in zee gaat met de jeugd. Alles gaat van een leien dakje, tot hij onverwachts genoodzaakt is voor het grote geld te gaan. David besluit op een slimme en valse manier een gezin te stichten met de buren, wat deel uitmaakt van een plan, om een grote hoeveelheid wiet de VS in te smokkelen vanuit Mexico.
Ilona: Normaal kijk ik geen films in m'n eentje, ik vind het een beetje saai en het duurt mij te lang. Toch stond deze film al zo lang op mijn lijstje dat ik het niet kon laten. Gelukkig kon ik dat niet, want wat heb ik hard moeten lachen bij deze film! Het verhaal gaat over drugsdealer David, die na een overval genoodzaakt is z'n dealer terug te betalen door drugs van de VS naar Mexico te smokkelen. Hij bedenkt hiervoor een slimme manier, een camper met nep-familie. Daarvoor trommelt hij allerlei mensen uit zijn omgeving op en samen beleven ze de gekste dingen. Of het David uiteindelijk lukt om de drugs te smokkelen kan je zelf bekijken.

Olympus Has Fallen

De film volgt een eerloos ontslagen agent van de Amerikaanse geheime dienst (Gerard Butler). Wanneer Noord-Koreaanse terroristen, gewapend met buitengewone technologische wapens, het Witte Huis bezetten en de president (Aaron Eckhart) en een aantal van zijn medewerkers gijzelen, blijkt hij de enige man te zijn die de president en het land nog kan redden.
Het verhaal van deze film vond ik echt heel erg slecht, maar de actie vond ik wel heel goed. Dit komt met name door Gerard Butler, die als Mike Banning schittert in deze film. Mike werkte ooit voor de president, maar door een ongeval is hij uit zijn dienst gezet. Als terroristen met allerlei technologische wapens het Witte Huis aanvallen en bezetten is Mike de enige die de president (en het land) nog kan redden. Het aantal keer dat er wordt geschoten in deze film is bijna ontelbaar en je zit echt geen moment stil. Als je van actie houdt is dit dan ook echt een aanrader, maar voor het verhaal hoef je het niet te doen.


Jumper

David Rice (Hayden Christensen) ontdekt op jonge leeftijd dat hij een jumper is. Hij kan zichzelf van de ene naar de andere plek teleporteren. Deze speciale krachten gebruikt hij om zichzelf een luxe leven te bezorgen. Echter de Paladin organisatie onder leiding van Roland Cox (Samuel L. Jackson) maakt jacht op zulke personen. Want alleen God mag de kracht hebben om op elke plek te zijn op elk desgewenst tijdstip.
Evi: Een pluspunt van Netflix is het geven van suggesties van films op basis van je interesses. Ook deze film werd me aangeraden en voldeed aan mijn verwachtingen. Actie is een genre waar ik gek op ben en als er dan ook nog een knapperd inspeelt ben ik helemaal gelukkig. Hayden Christensen draagt deze hoofdrol rol goed en Samuel L. Jackson is een ontzettend geloofwaardige bad guy. Toch is dit zo'n film waarbij je eigenlijk niet weet wie de slechterik is. Je gaat automatisch meevoelen met de hoofdpersoon, maar David gebruikt zijn jumper-zijn niet voor goede doelen, maar is eigenlijk een egoïst. Logisch dat je daar problemen mee gaat krijgen. De film is spannend, neemt je mee naar prachtige plekken en de special effects van het teleporteren zijn heel goed gemaakt. Daarnaast is Griffin een geweldig personage. Oja, er gaan geruchten van een tweede deel!

Breaking Bad

Walter White is scheikundeleraar. Op het moment dat zijn vrouw zwanger is van hun tweede kind, stort Walters wereld in. De dokter heeft namelijk vastgesteld dat hij terminaal ziek is. Walter heeft longkanker en lijkt niet lang meer te zullen leven. Om er voor te zorgen dat zijn gezin na zijn dood niet in een financiële crisis belandt, besluit Walter over te schakelen op een leven als misdadiger. Met de hulp van Jesse Pinkman, een uitgevallen leerling die in zijn klas heeft gezeten, maakt en verkoopt hij de drug crystal meth.
Voor deze serie moet je een sterke maag hebben, want wat gebeuren hier een gruwelijke dingen in. Er vallen heel veel doden, maar dit zie je ook bij CSI. Ook emotioneel gebeurt er veel en daar moet je tegen kunnen. Maar wat een goed verhaal! Wat een goede serie! Halverwege seizoen 2 was de spanning even weg, maar naar het einde van Breaking Bad bouwde deze spanning zich weer op. Wat me opviel, is dat Walter aan het begin een meth-makende zielenpoot lijkt, maar (de omschrijving zegt het al) aan het einde een pure misdadiger blijkt te zien. In deze serie zou ik geen favoriete personage kunnen kiezen, want ze zijn allemaal even sterk en bijzonder. Ook de manier van filmen vind ik geweldig. Als mediastudent let ik daar misschien iets meer op dan anderen, maar er worden echt bijzondere perspectieven gekozen om het verhaal te versterken.

Dit was na een hele lange periode eindelijk weer eens een Last Seen en aangezien we het dit jaar anders willen doen dan vorig jaar hopen wij dat er nog veel meer van dit soort artikelen komen. Mocht je je vervelen kunnen deze films en series je misschien de tijd laten doorkomen. Zit er niets voor je bij? Dan kan je altijd bij een van de andere artikelen kijken.

Welke films of series heb jij recent gezien?

No Comments Yet, Leave Yours!