dinsdag 13 januari 2015

In the mix: nail polish | The Body Shop, Catrice & Flormar


De drie lakken die ik jullie vandaag ga laten zien liggen inmiddels al een paar weken te wachten om gereviewd te worden. Een tijdje terug maakte ik de foto's en testte ik de lakken. De merken verraden misschien al een beetje mijn mening, maar ik licht de nagellak toch nog even toe in dit bericht.

The Body Shop, Got The Blues - Catrice Luxury Lacquers Million Brilliance, 07 Stars & Stories - Flormar, M05 Stylish Cyan 

De drie lakken zijn totaal verschillend, een creamy lak, een glitterlak en een matte lak. Ik kan je alvast verklappen dat ik over de kleuren in ieder geval erg te spreken ben en ook het uiterlijk van de flesjes vind ik erg mooi, maar is de kwaliteit van de nagellakk net zo mooi als het uiterlijk van de flesjes?


De Luxury Lacquers-lijn van Catrice begon ooit als limited edition, maar deze sloeg blijkbaar heel goed aan, want inmiddels zijn er in het normale en in het extra schap van Catrice verschillende lakken van de lijn te vinden. 07 Stars & Stories kom uit de categorie: Million Brilliance. Dit zijn lakken met heel veel glitters die je kan gebruiken als top coat, maar indien dekkend, ook als gewone lak. Ik was even sceptisch toen ik de glitters zag, maar deze lak dekt na twee lagen... en hoe!? Het goud schittert werkelijk van je nagels af. Ik ben erg blij dat Catrice de goedlopende limited edition heeft behouden.


Van Flormar had ik nog helemaal geen nagellak, maar wel make-up. Over de make-up heb ik niets te klagen en je kan dan vast begrijpen dat ik als nagellak-liefhebster erg benieuwd was naar de lakken. Helaas werd ik een beetje teleurgesteld, want in het schap van Flormar zag ik niet echt veel bijzondere lakken staan. Toch viel mijn oog uiteindelijk op dit mooie kleurtje met de naam M05 Stylish Cyan. De lak heeft een matte finish en droogt daarmee erg snel. Na een kwartier kan je vrijwel alles weer doen, mits je niet teveel lagen hebt gelakt. Nu is dat ook niet nodig, want na één laagje is deze lak al volledig dekkend. Ik ben hier erg blij mee!


The Body Shop... ik ga niet eens meer beginnen over mijn verslaving met deze winkel (terwijl je dit leest ben ik alweer nieuwe items aan het scoren in de sale, oeps!). Toen The Body Shop met nagellak kwam werd ik helemaal gelukkig en ik racete dan ook als een gek naar de winkel om een kleurtje uit te zoeken. De kleuren van The Body Shop zijn over het algemeen niet bijzonder, maar deze blauw/paarse/lila lak is dat wel. Met twee lagen is deze lak volledig dekkend en ook droogt hij erg snel. 


De laatste tijd koop ik wat minder nagellak, ik heb al zoveel en het is ook gewoon niet nodig om zoveel te hebben. Als ik dan een keer nagellak koop moeten dat lakjes zijn die mij écht aanspreken en dat deden deze drie wel. Ik ben erg blij met de kwaliteit van de lakken en ga ze dan ook zeker veel dragen. De Flormar lak is inmiddels favoriet, ik heb die al een paar keer gebruikt en blijf hem prachtig vinden.

Welke nagellak heb jij voor het laatst gekocht?

No Comments Yet, Leave Yours!