donderdag 20 november 2014

Primark Christmas geurkaarsen


Je kent het wel, voor de gezelligheid met een vriendin mee gaan naar de winkel, maar dan zelf toch ook nog wat dingen meenemen. Dat gebeurde vorige week bij de Primark. De kerstcollectie ligt daar op dit moment in de schappen en daar zeg ik geen nee tegen. Tegen geurkaarsen zeg ik in het algemeen al niet zo vaak nee. Dit zal namelijk toch altijd mijn nummer één verslaving blijven.



De winterse uitstraling van deze twee geurkaarsen is al fantastisch door het glimmende label met sneeuwvlokken. Daarnaast zijn ze natuurlijk klein en schattig. Een ander voordeel is de diversiteit, ook al zijn er maar twee soorten. Ze zijn totaal verschillend, maar toch geschikt voor het najaar.


Winter Berry

Winter Berry is een geurkaars die perfect geschikt is voor de winter. De naam zegt het dus eigenlijk al. De geur is mild, zoet en warm en ruikt dus naar de winterbes. Ik kan me voorstellen dat je niet precies weet hoe de winterbes ruikt, maar de geur doet me ook een beetje aan blauwe bessen denken. Eerst vond ik dat er niet veel geur van de kaars afkwam, maar toen ik 'm een dag later weer aan stak viel het me ineens reuze mee. Dit is een typische geur die je niet snel zat zal zijn, omdat hij mild is, maar toch zoet.


Cinnamon & Maple

De geur van de rode variant is een stuk sterker dan de vorige. Deze kaars had ik als eerste in mijn handen en misschien had ik er wel eentje extra mee willen nemen. De kaneelgeur ervan komt sterk naar boven, maar dan wel met een zoetere twist. Ik heb namelijk ook een kaars die compleet naar kaneel ruikt en ik vind de kaars van Primark toch iets beter ruiken. Dat kan uiteraard aan de maple (esdoorn) liggen. Aan deze boom zitten namelijk kleine bloemetjes en de geur daarvan maakt de kaneel iets milder. Als ik aan esdoorns denk en de kaars ruik, denk ik overigens toch eerder aan de herfst dan aan de winter, maar een kaars voor het najaar is het in ieder geval wel.


Misschien verrast het je al niet meer van Primark, maar voor deze geurkaarsen leg je per stuk maar €1 neer. Ik kan niet anders zeggen dan: meenemen die handel! Ze mogen dan wel klein zijn, maar volgens het label op de onderkant van de kaars kun je er toch echt twaalf uur mee doen. Dat vind ik heel wat voor de prijs die je betaalt. Als ik niet zoveel geurkaarsen had, zou ik er bijna nog meer gaan halen.

Welke geurkaars van Primark brand jij momenteel graag?

3 opmerkingen:

  1. Lijken me heerlijke geurkaarsen, en al zeker voor die prijs! Ik heb momenteel een grote geurkaars van Primark staan. Die kost € 4 maar ze brand dan ook 50 uren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijken mij fijne geurkaarsen. Ik ben trouwens gek op geurkaarsen met kaneel. Vooral in combinatie met appel, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen