woensdag 5 november 2014

Forever21 | Kwastenset


De hype van Forever21 heerst al een tijdje en nu er sinds een aantal maanden een filiaal is geopend is de hype in Nederland alleen maar groter geworden. Ik ben inmiddels een aantal keer in het filiaal geweest en nam een aantal dingen mee, waaronder deze kwastenset.



Het filiaal van Forever21 heeft drie verdiepingen en is hiermee meteen een grote aanwinst voor de Kalverstraat in Amsterdam. Zelf vind ik het lopen in de winkel vreselijk. Het is druk (erger dan Primark!), mensen duwen om bij het gewenste kledingstuk te komen en als laatste, de enorme rijen bij de paskamers! Ik houd er niet van, maar omdat ik wat leuke items wilde passen moest ik er toch aan geloven. Nadat ik 20 minuten in de rij had gestaan en van de acht gepaste kledingstukken er maar eentje meenam vond ik het genoeg en liep ik naar de kassa. Daar aangekomen zag ik dit schattige kwastensetje met rozen. Verschillende kwasten voor het gezicht voor een mooie prijs.


De grootste kwast in een setje is waarschijnlijk bedoeld als poederkwast, maar eigenlijk vind ik hem daar net even te klein voor. Zelf gebruik ik de kwast nu om mijn blush, highlighter en bronzer een beetje te blenden en dat doet de kwast goed. Het is een zachte kwast kwast die ook voor het opbrengen van blush, bronzer of highlighter zeer geschikt is.


De tweede kwast uit het setje is een lip penseel. Het kwastje is wat harder en stugger, maar eigenlijk vind ik dit wel fijn. Je moet er nou eenmaal iets mee aanbrengen op je lippen en als de haren dan alle kanten opvliegen is ook geen pretje.


Een oogschaduwkwast mag natuurlijk niet ontbreken in de set. Deze platte oogschaduwkwast is mooi rond afgesneden en de haartjes zitten goed op hun plek. Helaas pakt de oogschaduw op de kwast niet goed en moet je de stap zeker 10 keer herhalen om ook maar iets van kleur op je ooglid te krijgen. Heel jammer!


Eyeliner gebruik ik niet veel, maar áls ik het dan gebruik doe ik dat meestal met een schuin afgesneden kwastje zoals je hier ziet. Helaas zijn de haartjes van de kwast niet stevig genoeg, waardoor je hele dikke lijnen zet met de eyeliner. Dit is natuurlijk niet de bedoeling en daarom is deze kwast helaas ook een afknapper.


Als laatste bevat het setje nog een wenkbrauw/wimper-tool. Deze tool zit standaard bij dit soort kwastensetjes en hier is eigenlijk niet zoveel op aan te merken. Hij doet wat het moet doen en daarmee is alles ook wel gezegd.


Ondanks dat er een aantal kwasten niet helemaal goed hun werk doen vind ik dit setje van Forever21 een leuke set. Zeker als je net begint met make-up en nog niet zoveel geld over hebt voor wat duurdere kwasten (wat volstrekte logisch is) is dit zeker een goede set om mee te beginnen en te experimenteren wat je allemaal kan. Het patroon op de kwasten is natuurlijk ook heel schattig en fleurt je kwastenbakje meteen op.

De kwastenset kost €3,95 en is te koop bij Forever21

Ben jij al bij de Forever21 aan de Kalverstraat geweest?

2 opmerkingen: