donderdag 6 november 2014

Nivea Lip butter | Coconut & Blueberry Blush


Iets meer dan een jaar terug schreef ik al over de lip butter van Nivea. Toen ik in de winkel liep en deze twee nieuwe varianten zag, kon ik het dan ook niet laten om ze mee te nemen. Destijds was ik niet positief, maar ook niet negatief over het product, zou dit na een jaar misschien veranderd zijn?


De twee varianten die Nivea heeft toegevoegd aan het assortiment zijn een kokos en blueberry (blauwe bessen) variant. Vroeger had ik altijd een gruwelijke hekel aan kokos, maar de afgelopen maanden betrap ik mezelf er steeds vaker op dat ik naar producten met deze geur grijp. Blauwe bessen vind ik sowieso heerlijk, niet alleen om op te eten, maar ook om mijn lichaam en nu dus ook lippen mee te verzorgen.


De lip balms hebben een neutraal kleurtje. Wit en roze. De substantie van de balm is hetzelfde als die van de andere varianten. Erg romig en misschien zelfs iets té. Als ik met mijn vingers wat wil aanbrengen op mijn lippen heb ik al snel te veel op m'n vingertop en dit is dan ook terug te zien op de lippen met een witte of roze glans. Ik raad je dus aan om heel zachtjes de lip balm op je vinger te deppen vanuit het potje en het daarna pas aan te brengen op je lippen.


Toen ik een jaar geleden schreef over de andere varianten van de Nivea lip balm was ik niet zo positief over het blikje. Ik vond het onhygiënsch en vervelend. Hier kom ik sowieso op terug, want een blikje of stick maakt mij nu niet zoveel meer uit. De substantie van de lip balm vind ik wel nog steeds lastig, omdat hij eigenlijk wat te vet is en je dit ziet bij het aanbrengen. De werking van de lip balm is daarentegen wél goed. Mijn lippen zijn zacht en velletjes ontstaan hierdoor minder snel.

De Nivea lip balm is te koop bij o.a. Kruidvat en Trekpleister voor €2,99.

Wat vind jij van de nieuwe lip balm varianten?

1 opmerking: