donderdag 23 oktober 2014

NYX Cosmetics matte lipstick | Natural


Al tijden was ik op zoek naar de perfecte matte 'my lips but better'-lipstick en bijna kocht ik er eentje van MAC. Toen ik bij Douglas aankwam keek ik toch eerst even bij het schap van NYX en zag daar een goedkopere oplossing. Over het enige NYX product dat ik bezit ben ik totaal niet enthousiast, maar toch wilde ik het merk nog een kans geven. Daarnaast hebben ze redelijk wat keuze als het gaat om matte lipsticks. Ik nam de kleur Natural mee, ofwel nummer 9.




Om zoals gewoonlijk weer even te beginnen over de verpakking van het product, moet ik zeggen dat ik het beter vind kunnen, maar niet ontevreden ben. De verpakking ziet er niet goedkoop uit, maar deze voelt wel goedkoop aan. De lipstick zelf kan ik namelijk nogal makkelijk heen en weer horen gaan in de huls. Dit is een minpuntje om mee te beginnen.


Natural lijkt op de eerste foto's ietwat donker, maar dit valt in het echt wel mee. Bij de swatch kun je eigenlijk al goed zien dat het een oudroze kleur is met een koele ondertoon. Naast het geweldige pigment valt me vooral op dat deze lipstick vooral niet stroef aanbrengt. Dit is namelijk vaak het geval als het gaat om een matte lipstick. Dit belooft veel goeds.



Toen ik 'm opbracht werd mijn oordeel bevestigd. Deze lipstick brengt heel smooth aan en voelt heel licht op de lippen. Toch is de kleur op mijn lippen heel duidelijk. De finish is wel minder mat dan andere lipsticks die ik heb, maar het effect is natuurlijk en dat was waar ik naar zocht. Het brengt namelijk met zich mee dat deze niet de velletjes op je lippen benadrukt. Van de koele ondertoon had ik daarnaast verwacht dat deze niet goed bij mijn huid zou passen, maar ik ben verrast over de kleur én het effect. Op een positieve manier natuurlijk. Blijven zitten doet-ie trouwens een uur of vier, wat ik netjes vind. 


Met een sceptisch begin over de goedkoop aanvoelende verpakking eindig ik deze review toch positief. Natural van NYX zal ik vaak en met veel plezier gaan dragen. Hij zit fijn op de lippen, blijft redelijk goed zitten en ik ben fan van de kleur. Heel misschien zoek ik verder naar een lipstick die nog iets warmer is, maar als make-up liefhebber wil je natuurlijk altijd meer en meer. De prijs valt trouwens niet helemaal tegen, maar zou iets beter kunnen. Hij kost namelijk €7,49 en je kunt 'm kopen in elk Douglas filiaal met een NYX schap. 

Wat vind jij van NYX Cosmetics? 

6 opmerkingen: