woensdag 22 oktober 2014

Essence | Limited edition Rock Out! nail polish


Wat een timing! De nieuwe limited edition, Rock Out! van Essence die in de winkels ligt nét op het moment dat mijn nagels weer een mooie lengte hebben. Door de preview die ik had gezien over de collectie was ik niet heel erg enthousiast, maar toen ik langs het schap liep kon ik de glitters en shimmers niet ontkennen. Ik kon het niet laten en nam alle lakjes mee. Gelukkig heb ik weer mooie lange nagels en kan ik de lakken niet alleen voor mezelf gebruiken, maar ook om voor jullie te swatchen.

Net als vorig jaar is Essence ook dit jaar weer hoofdsponsor van de MTV EMA's. Deze jaarlijkse muziekshow vindt dit jaar plaats op 9 november in Glasgow. Ik ben een groot fan van de show en dit jaar wordt het helemaal een knaller. Nicki Minaj (I adore her!) gaat het presenteren en onder meer Calvin Harris, Charlie XCX en Royal Blood komen optreden. Het belooft dus weer een grote show te worden daar in Schotland.

01 Best Rock - 02 Best Hip-hop - 03 Best Pop - 04 Best Female



Al die glitters, wauw! Begrijp je nu waarom ik de lakken niet kon laten liggen? Alle lakken bevatten wel een apart effect en ondanks de niet zo originele namen vind ik wel dat de lakken erg origineel zijn. Op het eerste gezicht lijken ze niet veel bijzonders, maar de close-ups beweren anders. Dit zijn alle lakken uit de limited edition, maar natuurlijk zijn er ook nog andere producten te koop. Voor meer informatie hierover kan je op de website van Essence kijken.

01 Best Rock zonder basis

01 Best Rock met basis (zwart)

Best rock en de kleur grijs, het lijkt op het eerste gezicht zo mooi, maar al snel na het aanbrengen van de eerste laag bij dit lakje werd ik een beetje verdrietig. De lak is echt extreem stroperig! Toch gaf ik de lak nog een kans, tweede laagje, derde laagje, twijfelen over een vierde laag... ik liet de vierde voor gezien en met drie lagen zette ik het lakje op de foto. Je ziet het, mijn tips komen er nog duidelijk doorheen en de lak dekt dus niet goed genoeg. Zelfs op een zwarte basis komen de mooie, kleine, gekleurde glitters niet tot hun recht en dat is behoorlijk zonde.

02 Best Hip-hop zonder basis

02 Best Hip-hop met basis (zwart)

Ik heb nog steeds een beetje twijfels over deze lak, want ondanks de stroperigheid van de substantie (alweer!) komen de glitters wél mooi uit. Helaas zijn zelfs met een zwarte basis meerdere lagen glitters nodig om hetzelfde effect als zonder een basis te krijgen, wat er weer voor zorgt dat de lak per laag alleen maar meer gaat klonteren. Heel erg jammer, want de glitters zouden perfect kunnen uitkomen.


03 Best Pop

Deze lak doet mij erg veel denken aan Miami pINK van Catrice. Roze, glitters en een mooie glans. Ik was echt heel erg opgelucht na het aanbrengen van dit lakje, want deze substantie is veel beter dan die van Best Rock en Best Hip-hop. Wat ook wel fijn is, is dat dit lakje wel dekt na twee lagen. Zo heb ik dus niet alleen maar miskopen gedaan.

04 Best Female zonder basis

04 Best Female met basis (zwart)

Deze lak had zo mooi kunnen zijn als deze dekte, maar helaas is dit weer een teleurstelling. Met een zwarte basis wordt de lak alleen maar lelijker en van de gouden, bijna holografische deeltjes in de nagellak is niets terug te vinden. Ook deze substantie is erg stroperig en gaat bij meerdere lagen klonteren op de nagels.



Ik ben niet vaak negatief over producten, maar op 03 Best Pop na kan ik je deze lakken niet aanraden. De substantie is erg stroperig, de lakken dekken niet en zelfs met een zwarte basis komen de glitters en shimmers in de lakken niet tot hun recht. Hoe het zit met de andere items uit de lijn durf ik niet te zeggen, maar als je langs het schap loopt zou ik deze nagellakken in ieder geval lekker laten liggen.

De limited edition Rock Out! van Essence is te koop bij Kruidvat. Per lakje betaal je €1,99.

Heb jij al aankopen gedaan uit de Rock Out! collectie van Essence?

3 opmerkingen:

  1. Wat een mooie lakjes. Ik heb nog niets uit deze collectie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mmm ik vind ze wel leuk, maar niet geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind ze toch niet zo geweldig, de roze ziet er wel oke uit :)

    BeantwoordenVerwijderen