zondag 19 oktober 2014

Fruitige Xenos geurtabletten


Dat ik dol ben op geurkaarsen mag nu wel duidelijk zijn. Ik wil me wel een beetje inhouden in de winkel, maar als er dan ook nog acties zijn heb je me. Bij Xenos gebeurde dat deze week, zoals je al kon zien in mijn shoplog. De geurtabletten in deze review roken zo lekker, dat ik ze toch ooit wilde proberen. Nu de derde gratis was, was het zover.


Ik verbaasde me er ontzettend over hoeveel geuren ze hadden bij Xenos. Er is keuze uit heel wat geuren en ik keek natuurlijk meteen naar de fruitige varianten. Ik zal straks mijn best doen de geuren die ik koos zo goed mogelijk te omschrijven, maar wil ten eerste mijn blijdschap uiten over de kwaliteit van deze producten.



Uiteraard zijn deze geurtabletten bedoeld om op je waxbrander te leggen, waarna je er een waxine onder plaatst en deze zullen gaan smelten. In een pakje zitten 12 tabletten en deze zou je zelfs nog door de midden kunnen snijden of breken, want acht uur lang smelten doen ze wel. Vooral de eerste keer smelten komt er veel geur vrij. Eerst hoefde deze alleen te verspreiden door mijn slaapkamer, maar na mijn verhuizing wil ik dit graag door de hele woonkamer. En dat kan zo'n geurtablet inderdaad. Zelfs toen ik een paar uur van huis was geweest en weer thuis kwam (niets brandde in die tijd), rook mijn hele woonkamer nog naar heerlijke zoetigheid. Wel is het jammer dat, wanneer ik het restje probeer op te branden, er nog weinig geur vrijkomt. Daarom raad ik toch aan zelfs de tabletten nog kleiner te maken als je van plan bent ze zo'n vier uur te branden in plaats van langer. Verder is de kwaliteit top.


Nu de geuren zelf. Ik vond het alsnog jammer het pakje geurtabletten met kersen- en andere bosvruchtengeuren te laten liggen, maar ben tevreden over de geuren die ze me boden en waar ik voor koos.

Tahitian sunset lijkt precies op de geur van verse ananas. Daar ben ik niet altijd een groot fan van, dus toch zal de ananas nog gemixt zijn met de geur van andere vruchten. Deze geur doet me trouwens denken aan Bahama Breeze van Yankee Candle, maar dan iets sterker.
Island luau doet me meer denken aan passievrucht. Of toch ook een beetje ananas? Jemig, wat is dit moeilijk. De zoetigheid spat er in ieder geval van af!
Sunshine de laatste van deze set is iets minder zuur dan de rest. Als je van iets meer bloemige geuren houdt, zit er in deze set ook nog iets voor jou bij. Gelukkig vind ik 'm ook heerlijk.

Cranberry mandarin: In deze set zitten drie dezelfde geuren en dat zou een mix moeten zijn van cranberry en mandarijn. Ik ruik het er wel een beetje in terug, maar ben hier toch niet zo weg van als bijvoorbeeld Island luau.

Peach & Mango: Do I need to say more? Dit is de perfecte zoete geurcombinatie van perzik en mango. Beter kan ik het eigenlijk niet bedenken. Wat een fantastische geur, wauw.
Mandarin starfruit is net als Cranberry mandarin met mandarijn, maar is toch iets zuurder. Toch is hier niets is mee, want toch vind ik 'm aangenaam.
Mango flower is wederom voor de bloemige liefhebbers onder ons. Deze ruikt wel naar mango, maar dan met een minder zoete en meer bloemige basis.


Het is echt de moeite waard om bij Xenos te kijken naar en te ruiken aan deze geurtabletten. Misschien zou je voor de veelzijdigheid Cranberry mandarin moeten laten liggen, maar de andere sets zijn geweldig. Voor €2,49 heb je een groot aantal fruitige branduren in je huis en als je daar geen fan van bent, kun je altijd nog voor de andere geuren in het assortiment van Xenos kiezen.

Waar koop jij jouw wax tarts of geurtabletten altijd?

7 opmerkingen:

  1. Dit heb ik nog nooit gezien joh, ziet er erg goed uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze klinken erg fijn, je krijgt toch geen hoofdpijn van dit soort geuren?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi ik haalde deze geurtabletten ook altijd bij de xenos en was er erg gek op. Helaas hebben ze sinds een tijdje een nieuwe geurlijn van zent en deze vind ik veel minder lekker als de oude tabletten. Nu vraag ik me af of iemand misschien weet waar deze oude tabletten nog te krijgen zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Nathalie, het klopt dat de Xenos nu het merk Zent verkoopt en deze tabletten niet meer in de roulering zijn, wij weten helaas ook niet of een andere winkel ze nog heeft. Ze zijn heerlijk dus wij balen ook wel een beetje! X

      Verwijderen
  4. En tot de dag van vandaag is deze geurtabletten the best! jammer dat ze er niet te koop meer zijn

    BeantwoordenVerwijderen